Thông tin nhà nghiên cứu KH&CN

Mã NNC: CB.1492463

TSKH LE NGUYEN HOANG GIANG

Cơ quan/đơn vị công tác: Khoa Giáo dục và Công tác xã hội, Đại Học Thompson Rivers, Canada

Lĩnh vực nghiên cứu:

  • Danh sách các Bài báo/Công bố KH&CN
  • Danh sách các Nhiệm vụ KH&CN đã tham gia
[1]

To know, to love and to heal: Photostory and duo-ethnography as approaches to enhancing social justice and self-actualization in high school classrooms

Le, G., Blaikie, F., & Tran, V
Journal of the Canadian Association for Curriculum Studies - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[2]

Self-compassion and students' well-being among Vietnamese students: Chain mediation effect of narcissism and anxiety

Quang, A. M. T., Van Pham, M., Mai, T. T., Le, G. N. H., & Song, G. A. N.
Journal of Rational-Emotive & Cognitive-Behavior Therapy - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[3]

Living a queer life in Vietnam

Le, N. H. G.
In F. Blaikie (Ed.), Global perspectives on youth and young adults and their visual and cultural identity constructs: Situated, embodied, and performed ways of being, engaging, and belonging (pp. 213-227). Routledge. - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[4]

A closer look at the experiences of international graduate students during the COVID-19 pandemic: Connections to wellbeing

Sen, A. P., Huang, M., & Le, N. H. G.
In S. O. Ratkovic, M. Bajovic, A. P. Sen, V. Woloshyn, & M. Savage (Eds.), Supporting student and faculty wellbeing in graduate education: Teaching, learning, policy, and praxis (pp. 190-208). Routledge. - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[5]

“She is not a normal teacher of English”: Photovoice as a decolonizing method to study queer teacher identity in Vietnam’s English language teaching

Le, N. H. G., Vu, H. L., & Dong, H. B.
In A. Sahlane & R. Pritchard (Eds.), Critical intercultural literacy and international language education (pp. 443-462). Springer. - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[6]

Autoethnographic exploration of the impacts of cultural and gender conventions that frame childhood

Le, N. H. G., Blaikie, F., & Vu, H. L.
In Y. Xu, D. Bhana, & V. Adriany (Eds.), Gendered and sexual norms in global South early childhood education: Understanding normative discourses in post-colonial contexts (pp. 165-181). Routledge. - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[7]

The representation of gender sexual minority groups in Vietnam’s ELT textbooks: A critical pedagogy perspective

Nguyen, T. T. M., Le, N. H. G., & Tran, C.
In J. J. Jeyaraj, T. Kiss, & D. Perrodin (Eds.), Critical pedagogies in English language learning & teaching: Foundations, practices, and possibilities. MELTA-USM ELT in Southeast Asia Series. Universiti Sains Malaysia Press. - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[8]

Contemplative Arts-Based Educational Research: Voices and Practices from the Global South

Phan, N. Q. A., & Le, N. H. G.
Springer - Năm xuất bản: 2026; ISSN/ISBN:
[9]

Genders and Sexualities in Contemporary Vietnam Education: Recent Perspectives, Issues, and Trends

Le, N. H. G., Blaikie, F., Trinh, E., & Vu, H. L
Routledge - Năm xuất bản: 2026; ISSN/ISBN:
[10]

The influence of COVID-19 stress on psychological well-being among Vietnamese adults: The role of self-compassion and gratitude

Nguyen, M. T., & Le, N. H. G.
Journal of Traumatology - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[11]

Combining photography and duoethnography for creating a trioethnography approach to reflect upon educational issues amidst the COVID-19 global pandemic

Le, N. H. G., Tran, V. H., & Le, T. L.
International Journal of Qualitative Methods - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[12]

Impacts of international education shifts through trans-nation stories of three Vietnamese doctoral students. In A. W. Wiseman (Ed.)

Tran, V., Le, N. H. G., & Thuy, T. L
Annual Review of Comparative and International Education 2021 Vol 42A, 93-105. Emerald Publishing - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[13]

Psychometric validation of the brief resilience scale in the sample of Vietnamese university students

Nguyen, M. T., Tran, M. A. Q, & Le, N. H. G
Journal of College Student Mental Health - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[14]

A collaborative autoethnography on Vietnamese English language educators’ professional development and learning in language teacher associations

Le, N. H. G., Nguyen, T. .T., & Pham, X. T.
Innovation in Language Learning and Teaching - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[15]

A multi-ethnography: Reflections on the education and training of graduate studies in Vietnam

Nguyen, T. T., Le, N. H. G., Van, K. P., & Le, V. A.
International Journal of Qualitative Studies in Education - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[16]

A closer look at the experiences of international graduate students during the COVID-19 pandemic: Connections to wellbeing

Sen, A. P., Huang, M., & Le, N. H. G.
In S. O. Ratkovic, M. Bajovic, A. P. Sen, V. Woloshyn, & M. Savage (Eds.), Supporting student and faculty wellbeing in graduate education: Teaching, learning, policy, and praxis (pp. 190-208). Routledge. - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[17]

A collaborative autoethnography on Vietnamese English language educators’ professional development and learning in language teacher associations

Le, N. H. G., Nguyen, T. .T., & Pham, X. T.
Innovation in Language Learning and Teaching - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[18]

A multi-ethnography: Reflections on the education and training of graduate studies in Vietnam

Nguyen, T. T., Le, N. H. G., Van, K. P., & Le, V. A.
International Journal of Qualitative Studies in Education - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[19]

Autoethnographic exploration of the impacts of cultural and gender conventions that frame childhood

Le, N. H. G., Blaikie, F., & Vu, H. L.
In Y. Xu, D. Bhana, & V. Adriany (Eds.), Gendered and sexual norms in global South early childhood education: Understanding normative discourses in post-colonial contexts (pp. 165-181). Routledge. - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[20]

Combining photography and duoethnography for creating a trioethnography approach to reflect upon educational issues amidst the COVID-19 global pandemic

Le, N. H. G., Tran, V. H., & Le, T. L.
International Journal of Qualitative Methods - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[21]

Contemplative Arts-Based Educational Research: Voices and Practices f-rom the Global South

Phan, N. Q. A., & Le, N. H. G.
Springer - Năm xuất bản: 2026; ISSN/ISBN:
[22]

Genders and Sexualities in Contemporary Vietnam Education: Recent Perspectives, Issues, and Trends

Le, N. H. G., Blaikie, F., Trinh, E., & Vu, H. L
Routledge - Năm xuất bản: 2026; ISSN/ISBN:
[23]

Impacts of international education shifts through trans-nation stories of three Vietnamese doctoral students. In A. W. Wiseman (Ed.)

Tran, V., Le, N. H. G., & Thuy, T. L
Annual Review of Comparative and International Education 2021 Vol 42A, 93-105. Emerald Publishing - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[24]

Living a queer life in Vietnam

Le, N. H. G.
In F. Blaikie (Ed.), Global perspectives on youth and young adults and their visual and cultural identity constructs: Situated, embodied, and performed ways of being, engaging, and belonging (pp. 213-227). Routledge. - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[25]

Psychometric validation of the brief resilience scale in the sample of Vietnamese university students

Nguyen, M. T., Tran, M. A. Q, & Le, N. H. G
Journal of College Student Mental Health - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[26]

Self-compassion and students' well-being among Vietnamese students: Chain mediation effect of narcissism and anxiety

Quang, A. M. T., Van Pham, M., Mai, T. T., Le, G. N. H., & Song, G. A. N.
Journal of Rational-Emotive & Cognitive-Behavior Therapy - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[27]

The influence of COVID-19 stress on psychological well-being among Vietnamese adults: The role of self-compassion and gratitude

Nguyen, M. T., & Le, N. H. G.
Journal of Traumatology - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[28]

The representation of gender sexual minority groups in Vietnam’s ELT textbooks: A critical pedagogy perspective

Nguyen, T. T. M., Le, N. H. G., & Tran, C.
In J. J. Jeyaraj, T. Kiss, & D. Perrodin (Eds.), Critical pedagogies in English language learning & teaching: Foundations, practices, and possibilities. MELTA-USM ELT in Southeast Asia Series. Universiti Sains Malaysia Press. - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[29]

To know, to love and to heal: Photostory and duo-ethnography as approaches to enhancing social justice and self-actualization in high school classrooms

Le, G., Blaikie, F., & Tran, V
Journal of the Canadian Association for Curriculum Studies - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[30]

“She is not a normal teacher of English”: Photovoice as a decolonizing method to study queer teacher identity in Vietnam’s English language teaching

Le, N. H. G., Vu, H. L., & Dong, H. B.
In A. Sahlane & R. Pritc-hard (Eds.), Critical intercultural literacy and international language education (pp. 443-462). Springer. - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[1]

Các quan niệm toàn cầu về hình thảnh bản dạng văn hóa của thanh thiếu niên

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Quĩ tài trợ KHXHNV Canada
Thời gian thực hiện: 2020 - 2022; vai trò: thành viên
[2]

Hội thảo nghiên cứu Nam Bán Cầu lần 1

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: ĐH Thái Bình Dương, Nha Trang
Thời gian thực hiện: 2023 - 2024; vai trò: chủ nhiệm đề tài
[3]

Trại nghiên cứu về các phương pháp định tính trong XHNV

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: ĐH Thái Bình Dương, Nha Trang
Thời gian thực hiện: 2023 - 2024; vai trò: chủ nhiệm đề tài
[4]

Các yếu tố ảnh hưởng đến sức khỏe tinh thần của nhà giáo qua hoạt động viết cộng đồng

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Trung tâm phát triển kĩ năng sư phạm, ĐH Thompson Rivers
Thời gian thực hiện: 2023 - 2025; vai trò: nghiên cứu chính
[5]

Phản tư các vấn đề trong giáo dục và đào tạo cao học ở Việt Nam

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Viện báo chí và truyền thông, ĐHKHXHNV, ĐHQGHN
Thời gian thực hiện: 2024 - 2025; vai trò: thành viên, tác giả liên hệ
[6]

Các quan niệm toàn cầu về hình thảnh bản dạng văn hóa của thanh thiếu niên

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Quĩ tài trợ KHXHNV Canada
Thời gian thực hiện: 2020 - 2022; vai trò: thành viên
[7]

Các yếu tố ảnh hưởng đến sức khỏe tinh thần của nhà giáo qua hoạt động viết cộng đồng

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Trung tâm phát triển kĩ năng sư phạm, ĐH Thompson Rivers
Thời gian thực hiện: 2023 - 2025; vai trò: nghiên cứu chính
[8]

Hội thảo nghiên cứu Nam Bán Cầu lần 1

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: ĐH Thái Bình Dương, Nha Trang
Thời gian thực hiện: 2023 - 2024; vai trò: chủ nhiệm đề tài
[9]

Phản tư các vấn đề trong giáo dục và đào tạo cao học ở Việt Nam

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Viện báo chí và truyền thông, ĐHKHXHNV, ĐHQGHN
Thời gian thực hiện: 2024 - 2025; vai trò: thành viên, tác giả liên hệ
[10]

Trại nghiên cứu về các phương pháp định tính trong XHNV

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: ĐH Thái Bình Dương, Nha Trang
Thời gian thực hiện: 2023 - 2024; vai trò: chủ nhiệm đề tài