Thông tin nhà nghiên cứu KH&CN

Mã NNC: CB.1489022

Phạm Xuân Lâm

Cơ quan/đơn vị công tác: Trường Đại học Kinh tế Quốc dân

Lĩnh vực nghiên cứu:

  • Danh sách các Bài báo/Công bố KH&CN
  • Danh sách các Nhiệm vụ KH&CN đã tham gia
[1]

Hệ thống đánh giá hoạt động và sự tham gia của sinh viên trong nền tảng học tập VnCodelab

Pham Xuan Lam et al
Hội thảo quốc gia: Nguồn lực đầu tư cho giáo dục đại học trong bối cảnh tự chủ (Do Hiệp hội các trường Đại học Cao đẳng Việt nam tổ chức) - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[2]

Nguồn lực công nghệ cho giáo dục đại học trong bối cảnh tự chủ

Pham Xuan Lam et al
Hội thảo quốc gia: Nguồn lực đầu tư cho giáo dục đại học trong bối cảnh tự chủ (Do hiệp hội các trường Đại học Cao đẳng tổ chức) - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[3]

Nghiên cứu đánh giá các Hệ Thống dạy học trực yuyến trong bối cảnh covid-19, Góc nhìn từ sinh viên Trường Đại học Kinh tế Quốc dân

Pham Xuan Lam et al
Hội thảo khoa học quốc gia: Ứng dụng CNTT trong đổi mới phương pháp giảng dạy theo hướng Blended Learning - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[4]

Hệ thống hỗ trợ viết bài báo khoa học bằng tiếng Anh và nâng cao chất lượng dạy học ngoại ngữ

Pham Xuan Lam et al
- Năm xuất bản: 2012; ISSN/ISBN:
[5]

Một số hệ thống học trực tuyến m-learning cho sinh viên chuyên ngành kinh tế, quản lý và quản trị kinh doanh

Phạm Xuân Lâm et al
Hội thảo quốc gia: “Đào tạo trực tuyến trong thời đại cách mạng 4.0” 12/2017 - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN:
[6]

Nghiên cứu trong chuyên ngành khoa học máy tính về công nghệ giáo dục

Phạm Xuân Lâm
Hội thảo Quốc gia ITSEC 2016 - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[7]

Nghiên cứu phát triển hệ thống hỗ trợ Sinh viên viết báo cáo nghiên cứu khoa học

Phạm Xuân Lâm - Trần Thị Bích Hạnh - Nguyễn Thị Huyền
Giáo dục và xã hội, số 144, Trang 89-93 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[8]

Phát triển hệ thống trả lời tự động hỗ trợ người dùng học tiếng Anh trên thiết bị di động

Phạm Xuân Lâm, Trần Thị Mỹ Diệp, Nguyễn Quỳnh Mai
Tạp chí Khoa học Giáo dục - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[9]

Chatbot as an intelligent personal assistant for mobile language learning.

Pham, X. L., Pham, T., Nguyen, Q. M., Nguyen, T. H., & Cao, T. T. H.
In Proceedings of the 2018 2nd International Conference on Education and E-Learning (pp. 16-21). - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[10]

Understanding the participant behaviors in the online English learning mobile app: A case study among 106,912 learners via Google Play App store.

Nguyen-Thi, H., Hwang, W. Y., Pham, X. L., & Chen, G. D. (2016, July).
In 2016 IEEE 16th International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT) (pp. 104-108). IEEE. - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[11]

Effects of push notifications on learner engagement in a mobile learning app.

Pham, X. L., Nguyen, T. H., Hwang, W. Y., & Chen, G. D. (2016, July)
In 2016 IEEE 16th International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT) (pp. 90-94). IEEE. - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[12]

Factors that impact quiz score: a study with participants in a mobile learning app.

Pham, X. L., Nguyen, T. H., & Chen, G. D.
In 2017 IEEE 17th international conference on advanced learning technologies (ICALT) (pp. 103-105). IEEE. - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN:
[13]

PACARD: A Personalized adaptive card-based interface that enable learners to access and recall learning element efficiently.

Pham, X. L., & Chen, G. D.
In The 23rd InternationalConference on Computers in Education (ICCE 2015). - Năm xuất bản: 2015; ISSN/ISBN:
[14]

Bibliometric Analysis and Systematic Review of Research on Expert Finding: A PRISMA-guided Approach.

Pham, X. L., & Le, T. T.
International Arab Journal of Information Technology - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[15]

Enhancing educational evaluation through predictive student assessment modeling.

Lam, P. X., Mai, P. Q. H., Nguyen, Q. H., Pham, T., Nguyen, T. H. H., & Nguyen, T. H.
Computers and Education: Artificial Intelligence, 6, 100244. - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[16]

Investigation of the influences of instructors and different media on learning attention with a wearable eye‐tracking system in the physical classrooms.

Pham, T., Hwang, W. Y., & Pham, X. L
Journal of Computer Assisted Learning (in press) - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[17]

Tailored Expert Finding Systems for Vietnamese SMEs: A Five-step Framework.

Le, T. T., Pham, X. L., & Nguyen, T. H. (2023).
International Journal of Advanced Computer Science & Applications, 14(11). - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[18]

Self-experienced storytelling in an authentic context to facilitate EFL writing.

Nguyen, T. H., Hwang, W. Y., Pham, X. L., & Pham, T.
Computer Assisted Language Learning, 35(4), 666-695 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[19]

Peer tutoring to facilitate cognitive diffusion of English as a foreign language learning: using speech translation and shadowing in familiar authentic contexts.

Hwang, W. Y., Nguyen, T. H., & Pham, X. L.
Journal of Educational Computing Research, 57(4), 901-929. - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[20]

User-oriented EFL speaking through application and exercise: Instant speech translation and shadowing in authentic context.

Nguyen, T. H., Hwang, W. Y., Pham, X. L., & Ma, Z. H
Journal of Educational Technology & Society, 21(4), 129-142. - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[21]

PACARD: A New interface to increase mobile learning app engagement, distributed through app stores.

Pham, X. L., & Chen, G. D
Journal of Educational Computing Research, 57(3), 618-645. - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[22]

Research through the app store: understanding participant behavior on a mobile English learning app.

Pham, X. L., Nguyen, T. H., & Chen, G. D
Journal of Educational Computing Research, 56(7), 1076-1098. - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[23]

Card-based design combined with spaced repetition: A new interface for displaying learning elements and improving active recall

Pham, X. L., Chen, G. D., Nguyen, T. H., & Hwang, W. Y. (2016)
Computers & Education, 98, 142-156. - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[24]

The Impact of Design Thinking on Problem Solving and Teamwork Mindset in A Flipped Classroom.

Nguyen, T. H., Pham, X. L., & TU, N. T. T.
Eurasian Journal of Educational Research, 96(96), 30-50. - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[1]

Chatbot as an Intelligent Personal Assistant for Mobile Language Learning

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Đại học Kinh tế Quốc dân
Thời gian thực hiện: 2018 - 2019; vai trò: Chủ nhiệm đề tài