Thông tin nhà nghiên cứu KH&CN

Mã NNC: CB.1491093

TS Trần Nhật Minh

Cơ quan/đơn vị công tác: Trường Đại học Kinh tế Quốc dân

Lĩnh vực nghiên cứu:

  • Danh sách các Bài báo/Công bố KH&CN
  • Danh sách các Nhiệm vụ KH&CN đã tham gia
[1]

How karmic beliefs and belief in just world interact to activate social entrepreneurial intentions: a polynomial regression with response surface analysis

Cong Doanh Duong, Trong Nghia Vu, Thi Viet Nga Ngo, Nhat Minh Tran, Ngoc Xuan Vu
Journal of Social Entrepreneurship - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[2]

A dataset of factors influencing intentions for organic farming in Vietnam

Thu-Thuy Nguyen, Xuan-Hau Doan, Manh-Linh Tran, Nhat-Minh Tran, Thi-Dao Nguyen
Data in brief, 33, 106605 - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[3]

Impact of Accountant Resource on Quality of Accounting Information System: Evidence from Vietnamese Small and Medium Enterprises.

Vu Thi Thanh Binh, Nhat Minh Tran, Nguyen Thi Hong Nga
ACRN Oxford Journal of Finance & Risk Perspectives / 9 - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[4]

The effect of entrepreneurial education on entrepreneurial intention among master students: prior self-employment experience as a moderator

Trung Thanh Le, Thanh Hieu Nguyen, Son Tung Ha, Quang Khai Nguyen, Nhat Minh Tran, Cong Doanh Duong
Central European Management Journal, 31 (1), 30-47 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[5]

The impacts of knowledge management enablers and knowledge management processes on university performance in Vietnam

Hiep-Hung Pham, Thi Thu Ha Nguyen, Viet-Thai Nguyen, Van-Minh Nguyen, Phan The Cong, Manh-Chien Vu, Thi-Ngoc Do, Myeong Hwan Kim, Nhat-Minh Tran
Knowledge Management Research & Practice, 21 (3), 512-524 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[6]

Unraveling the dark side of ChatGPT: A moderated mediation model of technology anxiety and technostress

Cong Doanh Duong, Thi Viet Nga Ngo, The Anh Khuc, Nhat Minh Tran, Thi Phuong Thu Nguyen
Information Technology & People, 38 (4), 2015-2040 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[7]

“Is ethical eating a matter of belief”: Activating organic food consumption with curvilinear impacts of religious beliefs

Cong Doanh Duong, Thi Thanh Hoa Phan, Thu Van Bui, Trong Duc Tran, Nhat Minh Tran
Acta Psychologica, 256, 105031 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[8]

The effect of organizational culture on the quality of accounting information systems: Evidence from Vietnam

Vu Thi Thanh Binh, Nhat Minh Tran, Manh Chien Vu
Sage Open 12 (3) - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[9]

CEO and chairperson characteristics and corporate environmental performance: a study of cooperatives in Vietnam

Nhat Minh Tran
Sage Open 12 (4) - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[10]

Women’s leadership and SMEs’ CSR performance: Family versus nonfamily firms

Nhat Minh Tran, Thanh Huyen Nguyen
Cogent Business & Management, 9(1), p.2157973 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[11]

Top management team gender diversity and the financial performance of Vietnamese SMEs: family and non-family owned firms

Nhat Minh Tran, Que Giang Ngo, Quyet Thang Tran
Gender in Management: An International Journal, 38(3), pp.394-411. - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[12]

Do non-family managers promote family firms’ CSR disclosure? Evidence from Vietnamese listed firms

Nhat Minh Tran, Anais Hamelin
Corporate Governance: The International Journal of Business in Society/2025 Apr 23 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[13]

A dataset of factors influencing intentions for organic farming in Vietnam

Thu-Thuy Nguyen, Xuan-Hau Doan, Manh-Linh Tran, Nhat-Minh Tran, Thi-Dao Nguyen
Data in brief, 33, 106605 - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN: 2352-3409
[14]

CEO and chairperson c-haracteristics and corporate environmental performance: a study of cooperatives in Vietnam

Nhat Minh Tran
Sage Open 12 (4) - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN: 2158-2440
[15]

Do non-family managers promote family firms’ CSR disclosure? Evidence f-rom Vietnamese listed firms

Nhat Minh Tran, Anais Hamelin
Corporate Governance: The International Journal of Business in Society/2025 Apr 23 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN: 1472-0701
[16]

How karmic beliefs and belief in just world interact to activate social entrepreneurial intentions: a polynomial regression with response surface analysis

Cong Doanh Duong, Trong Nghia Vu, Thi Viet Nga Ngo, Nhat Minh Tran, Ngoc Xuan Vu
Journal of Social Entrepreneurship - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN: 1942-0684
[17]

Impact of Accountant Resource on Quality of Accounting Information System: Evidence f-rom Vietnamese Small and Medium Enterprises.

Vu Thi Thanh Binh, Nhat Minh Tran, Nguyen Thi Hong Nga
ACRN Oxford Journal of Finance & Risk Perspectives / 9 - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN: 2305-7394
[18]

The effect of entrepreneurial education on entrepreneurial intention among master students: prior self-employment experience as a moderator

Trung Thanh Le, Thanh Hieu Nguyen, Son Tung Ha, Quang Khai Nguyen, Nhat Minh Tran, Cong Doanh Duong
Central European Management Journal, 31 (1), 30-47 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN: 2658-0845
[19]

The effect of organizational culture on the quality of accounting information systems: Evidence f-rom Vietnam

Vu Thi Thanh Binh, Nhat Minh Tran, Manh Chien Vu
Sage Open 12 (3) - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN: 2158-2440
[20]

The impacts of knowledge management enablers and knowledge management processes on university performance in Vietnam

Hiep-Hung Pham, Thi Thu Ha Nguyen, Viet-Thai Nguyen, Van-Minh Nguyen, Phan The Cong, Manh-Chien Vu, Thi-Ngoc Do, Myeong Hwan Kim, Nhat-Minh Tran
Knowledge Management Research & Practice, 21 (3), 512-524 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN: 1477-8246
[21]

Top management team gender diversity and the financial performance of Vietnamese SMEs: family and non-family owned firms

Nhat Minh Tran, Que Giang Ngo, Quyet Thang Tran
Gender in Management: An International Journal, 38(3), pp.394-411. - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN: 1754-2413
[22]

Unraveling the dark side of ChatGPT: A moderated mediation model of technology anxiety and technostress

Cong Doanh Duong, Thi Viet Nga Ngo, The Anh Khuc, Nhat Minh Tran, Thi Phuong Thu Nguyen
Information Technology & People, 38 (4), 2015-2040 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN: 0959-3845
[23]

Women’s leadership and SMEs’ CSR performance: Family versus nonfamily firms

Nhat Minh Tran, Thanh Huyen Nguyen
Cogent Business & Management, 9(1), p.2157973 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN: 2331-1975
[24]

“Is ethical eating a matter of belief”: Activating organic food consumption with curvilinear impacts of religious beliefs

Cong Doanh Duong, Thi Thanh Hoa Phan, Thu Van Bui, Trong Duc Tran, Nhat Minh Tran
Acta Psychologica, 256, 105031 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN: 0001-6918