Thông tin nhà nghiên cứu KH&CN

Mã NNC: CB.559699

Tran Thi Lan Anh

Cơ quan/đơn vị công tác: Trường đại học ngoại ngữ, Đại học quốc gia Hà Nội

Lĩnh vực nghiên cứu:

  • Danh sách các Bài báo/Công bố KH&CN
  • Danh sách các Nhiệm vụ KH&CN đã tham gia
[1]

Culturally Responsive Pedagogy for language teachers in Vietnam. Paper presented at VietTESOL 2023 at People’s Security Academy, Hanoi.

Tran Thị Lan Anh, Nguyen Thi Mai Hoa, Ngo Thị Hang Nga
VietTESOL - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[2]

Internationalization in Vietnam’s English Language Teacher Education Curriculum: Toward a Localized English Teacher Education Framework. In Tavares, V. (Ed.). Internationalization of TESOL Teacher Education: Global and Critical Perspectives. Multilingual Matters.

Nguyễn Thị Hồng Nhung, Trịnh Thị Ngọc Anh & Trần Thị Lan Anh
Multilingual Matters. - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[3]

Phương Thức Tổ Chức Thực Tập Sư Phạm Trong Mối Quan Hệ Hợp Tác Giữa Cơ Sở Đào Tạo Giáo Viên Và Trường Phổ Thông Ở Việt Nam: Nghiên Cứu Tài Liệu

Trần Thị Lan Anh, Cao Thuý Hồng, Nguyễn Mai Hoa
VNU Journal of Foreign Studies - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[4]

Validation of a tool to measure school-university partnership

Cao Thuy Hong & Tran Thi Lan Anh
VNU Journal of Foreign Studies - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[5]

School-University Partnership in Vietnam F-Rom School Teachers’ Perspectives

Hong Cao & Anh Tran
International Journal of Educational Reform - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[6]

Collaborative Peer Mentoring in a Practicum: An Innovative Strategy to Cope with Teaching Anxiety

Nguyen Thi Mai Hoa, Anh Trần, Laura Grassick
RELC Journal (A Journal of Language Teaching and Research) - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[7]

Utian, D., Ollerhead, S., Cao, H., Jahan, I., Li, Y., Lim, S., Tran, L. A. (Eds.). (2014). Proceedings of the Third and Fourth Annual Higher Degree Student-led Conference. Sydney, Australia: University of New South Wales.

Utian, D., Ollerhead, S., Cao, H., Jahan, I., Li, Y., Lim, S., Tran, L. A.
University of New South Wales. - Năm xuất bản: 2014; ISSN/ISBN:
[8]

Tran, A., Burns, A., Ollerhead, S. (2017). ELT lecturers’ experiences of a research policy: Exploring emotion and academic identity. System (67), 65-76. https://doi.org/10.1016/j.system.2017.04.014

Tran, A., Burns, A., Ollerhead, S.
System - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN:
[9]

Tran, A., Nguyen, H. T. M., & Yang, H. (2019). Challenges and proposals for improvement. In J. D. M. Agudo (Ed), Quality in TESOL and teacher education: From a results culture towards a quality culture. Routledge.

Trần Thị Lan Anh, Nguyễn Thị Mai Hoa, Hongzhi Yang
Routledge. - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[10]

Burns, McPherson, …, & Tran, L.A. (2020). Prologue - Human research ethics: Post hoc narrative reflections. In R. Barnard & Y. Wang (Eds), Research ethics in second language education: Universal principles, local practices. Routledge.

Burns, McPherson, …, & Tran, L.A.
Routledge. - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[11]

Tran, A. (2021). Primary teachers’ cognition and assessment practices: A sociocultural perspective. In D. Christian & K. M. Bailey (Eds.), Research on teaching and learning English in under-resourced areas. New York, NY: Routledge and TIRF. https://www.taylorfrancis.com/chapters/edit/10.4324/9781003057284-9/vietnameseprimary-english-teachers-cognition-assessment-practices-anh-tran

Trần Thị Lan Anh
Routledge and TIRF - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[12]

Tran, L.A, Nguyen, H.N., & Nguyen, N.L.L (2021). The projection of identity of an English language teacher in language teacher education programs. Proceedings of the 3rd International Conference on Education & Social Science Research (ICESRE) 2020, https://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3865898

Trần Thị Lan Anh, Nguyễn Hồng Nhung, Nguyễn Ngọc Lưu Ly
Proceedings of the 3rd International Conference on Education & Social Science Research (ICESRE) 2020 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[13]

Tran, L.A (March, 2022) Promoting pre-service teachers’ collaborative reflective practice: Voices from a TESOL teacher education program in Vietnam. In D.Banegas, E. Edwards, & L. Sebastian (Eds.). Teacher educators doing research for professional development. Multilingual Matters.

Trần Thị Lan Anh
Multilingual Matters. - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[14]

Tran, L.A, Nguyen, M.H. Contradictions in a TESOL mentoring program: Implications for practice. In M. Wyatt (Ed.), International perspectives on mentoring in English language education. Palgrave Macmillan

Trần Thị Lan Anh; Nguyễn Thị Mai Hoa
Palgrave Macmillan - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[1]

Đối thoại chính sách tiếng Anh như một ngôn ngữ thứ hai trong trường học

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Hội đồng Anh, VNIES, Đề án ngoại ngữ quốc gia
Thời gian thực hiện: 11/2024 - 2/2025; vai trò: nghiên cứu viên
[2]

Phát triển cộng đồng giáo viên tiếng Anh giảng dạy thích ứng văn hoá cho học sinh dân tộc

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Hội đồng Anh
Thời gian thực hiện: 2022 - 2023; vai trò: Thành viên nghiên cứu
[3]

Rà soát và hát triển khung chương trình đào tạo giáo viên tiếng Anh ở Việt Nam

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Bộ Giáo Dục và Đào Tạo
Thời gian thực hiện: 09/02/2019 - 19/12/2020; vai trò: Nghiên cứu viên chính
[4]

Phát triển mô hình hợp tác giữa trường phổ thông và trường đại học trong đào tạo giáo viên ở Việt Nam

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Quỹ Phát triển khoa học và công nghệ
Thời gian thực hiện: 02/11/2020 - 02/11/2023; vai trò: Nghiên cứu viên chính