



- Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam
Các vấn đề khoa học giáo dục khác
Bùi Bích Liên, Trần Thị Lệ Thu(1)
Mối quan hệ giữa cảm nhận hạnh phúc với biểu hiện giá trị sống ở học sinh tiểu học
Relationship between subjective well-being and living values in elementary students
Khoa học (Đại học Sư phạm Hà Nội)
2021
4
2354-1075
TTKHCNQG, CVv 157
- [1] Vyskocilova, J., Prasko, J., Ociskova, M., Sedlackova, Z., & Mozny, P, (2015), Values and values work in cognitive behavioral therapy.,European Psychiatry, 57, pp.40–48.
- [2] (2019), Hiệu trưởng thay đổi vì một trường học hạnh phúc.,https://moet.gov.vn/tintuc/Pages/doi-moi-can-ban-toan-dien-gd-va-dt.aspx?ItemID
- [3] Tillman, D., (2001), Living value activities for young adults.,Health communication
- [4] (2011), TEDxTucson George Land The Failure Of Success.,https://www.youtube.com/watch?v=ZfKMq-rYtnc
- [5] Roger Morgan., (2014), The Children’s Happiness Scale.,Ofsted raising standards improving lives
- [6] Phan Thị Mai Hương, (2014), Cảm nhận hạnh phúc của người nông dân.,Tạp chí Tâm lí học, 8, tr.28–40.
- [7] Huebner, E. S., (1994), Preliminary development and validation of a multidimensional life satisfaction scale for children.,Psychological Assessment, 6(2), pp.149–158.
- [8] Diener, E, Oishi, S., & Lucas, R.E., (2002), Subjective well-being: The science of happiness and life satisfaction.,In Handbook of Positive Psychology (p. 63). Oxford University Press.
- [9] Casas, F., Bello, A., González, M., & Aligué, M., (2013), Children’s Subjective Well Being Measured Using a Composite Index: What Impacts Spanish First-Year Secondary Education Students’ Subjective Well-Being?,Child Indicators Research, 6(3), pp.433–460.