Lọc theo danh mục
  • Năm xuất bản
    Xem thêm
  • Lĩnh vực
liên kết website
Lượt truy cập
 Lượt truy cập :  26,712,308
  • Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam

76.75

Y học cơ sở

Ngô Mạnh Quân(1), Nguyễn Xuân Thái, Nguyễn Văn Nhữ, Trương Hán Phu, Ngô Tiến Dụng, Nguyễn Anh Trí(2)

Nghiên cứu kết quả chiến dịch truyền thông chuyển đổi hành vi hiến máu ở 20 phường xã tại Hà Nội năm 2010-2011

Research on the results of blood donation behavior change communication campaign at 20 communes in Hanoi in period of 2010-2011

Y học Việt Nam

2011

0

106-111

1859-1868

Aim: To evaluate the results of communication activities and blood collection management. Methodology: Interference research; target groups are residents, blood donors at 20 communes in 9 districts in Hanoi. Results: Organized 8 meetings, 11 trainings; two main communication methods are mass media and direct communication. Organized 154 broadcasts, delivered leaflets and invitation letters to more than 30 thousand people, organized 59 drives of collection, collected 4.063 units of blood. The donors' indices have positively changed; for example, the rate of repeat donor increases from 27.7 percent (2010) to 43.78 percent (2011), the donor rejected percentage deceased from 24.8 percent (2010) to 17.6 percent (2011). Conclusion: Communication campaign for voluntary nonremunerated blood donation at 20 communes was organized successfully. Total blood in 2010 is 1,813 units; total blood in 2011 is 2,250 units (increases by 124.1 percent).

TTKHCNQG, CVv46