Lọc theo danh mục
  • Năm xuất bản
    Xem thêm
  • Lĩnh vực
liên kết website
Lượt truy cập
 Lượt truy cập :  30,449,552
  • Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam

14.15.31

Khoa học giáo dục

Nguyễn Tất Thắng, Lê Thanh Thảo(1)

Sử dụng trò chơi để tích hợp giáo dục biến đổi khí hậu trong dạy học sinh học ở trường trung học Phổ Thông

Using game integrate education of climate change in Biology teaching at high school

Tạp chí Thiết bị Giáo dục

2015

118

18-21

1859-0810

,

Using game-based for teaching will create interest, active participation and creativity for learning. Climate change is a global phenomenon which has relative contents to Biology. Using games which contains climate change issues and being designed scientifically, being multiple in forms and appropriate with objectives of Biology and psychology of learners will produce positive impacts, for instance: ebullience in class, friendly environment, flexible learning methods which allow learners learning while playing. These game-based lessons will help to establish knowledge, skills and built and friendly lifestyles for learners by actively way.

TTKHCNQG, CVv326