



- Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam
Tâm lý học chuyên ngành
Hành vi ủng hộ xã hội trong gia đình của học sinh trung học cơ sở
Lower secondary school students’ pro-social behavior with in familial context
Tâm lý học
2021
11
90 - 97
1859-0098
TTKHCNQG, CVv 211
- [1] Pursell G.R., Laursen B., Rubin K.H., Booth-LaForce c., Rose-Krasnor L. (2008), Gender differences in patterns of association between prosocial behavior, personality, and externalizing problems.,Journal of Research in Personality. Vol. 42 (2). p. 472-481
- [2] Laura M. Padilla-Walker w. Justin Dyer, Jeremy B. Yorgason, Ashley M. Fraser, Sarah M. Coyne (2015), Adolescents' prosocial behavior towardfamily, friends, and strangers: A person-centered approach.,Vol. 25. Iss. 1. p. 135 - 150
- [3] Grusec J.E., Goodnow J.J., Cohen L. (1996), Householdwork and the development of concern for others.,Developmental Psychology. Vol. 32 (6). p. 999 - 1.007. DOI: 10.1037/0012-1649.32.6.999.
- [4] Eisenberg N., Fabes R., Spinrad T. (2006), Prosocial development. In N. Eisenberg, w. Damon, R. Lemer (eds.). Handbook of Child Psychology.,Vol. 3. Social Emotional and Personality Development (6th ed.) Hoboken. NJ: John Wiley & Son.
- [5] Carlo G., Eisenberg N., Troyer D., Switzer G., Speer A.L. (1991), The altruistic personality: In what contexts is it apparent?.,Journal of Personality and Social Psychology. Vol. 61 (3). p. 450 - 458
- [6] Alexia Carrizales, SusanBranje, LydaLannegrand (2021), Disentangling between - and within-person associations between empathy and prosocial behaviours during early adolescence.,Journal of Adolescence. Vol. 93. p. 114 - 125
- [7] Vũ Thị Nho (2008), Tâm lý học phát triển.,
- [8] Phan Thị Mai Hương, Đỗ Thị Lệ Hằng, Tô Thúy Hạnh (2018), Thái độ vô cảm trong gia đình của trẻ vị thành niên.,