



- Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam
Khoa học giáo dục học nói chung, bao gồm cả đào tạo, sư phạm học, lý luận giáo dục,..
Cao Thị Hà(1), Phí Văn Thủy, Nguyễn Thị Quốc Hòa
Hình thành kĩ năng siêu nhận thức cho học sinh trong dạy học giải tích ở trường trung học phổ thông
Forming metacognitive skills for students in teaching calculus in high schools
Tạp chí Giáo dục
2020
483
33-37
2354-0753
TTKHCNQG, CVv 216
- [1] X.D.Lin, J.Lehman (1999), Supporting learning of a computer-based biology environment: Effects of prompting college students to reflect on their own thinking.,Journal of Research in Science Teaching, 36 (7), 1-22
- [2] Wilson J. (1998), The Nature of Metacognition: What do primary school problem solvers do? National AREA conference.,Melbourne University, Australia.
- [3] Veenman, M.V.J. (1993), Intellectual ability and metacognitive skill: Determinants of discovery learning in computerized learning environments.,Amsterdam: University of Amsterdam.
- [4] Sigmund Tobias & Howard T.Everson (2002), Knowing what you know and what you don't: further research on metacognitive knowledge monitoring.,College Entrance Examination Board, New York.
- [5] Peter Anderson (2002), Assessment and Development of Executive Function (EF) During Childhood.,DOI: 10.1076/chin.8.2.71.8724
- [6] Nguyễn Thị Thanh Tâm (2016), Bồi dưỡng các thủ pháp hoạt động nhận thức theo tư tưởng sư phạm của G. Polya cho học sinh trong dạy học môn Toán ở trường trung học cơ sở.,Luận án tiến sĩ Khoa học Giáo dục, Trường Đại học Vinh.
- [7] Nelson, T.O. (1996), Consciousness and metacognition.,American Psychologist, 51(2), 102-116
- [8] Flavell J.H (1979), Metacognition and cognitive monitoring: a new area of cognitive developmental inquiry.,American psychology
- [9] Flavell J.H (1976), Metacognitive aspects of problem solving.,The nature of intelligence.
- [10] Derry S.J, Hawkes L.W.Lajoie, Susanne P, Derry, Sharon J (1993), Computers as Cognitive Tools. Lawrence Erlbaum Associates.,Local cognitive model of problem-solving behavior: An application of Fuzzy Theory.
- [11] Davidson, J.E., Deuser, R., Sternberg, R.J. (1994), The role of metacognition in problem solving.,In J. Metcalfe & A. P.
- [12] Brown.A (1987), Metacognition, executive control, self-regulation and other more mysterious mechanisms,in F. E Weinert
- [13] Bray, D.W. (1982), The assessment center and the study of lives.,American Psychologist, 37(2), 180-189.