



- Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam
Các vấn đề khoa học giáo dục khác
Lương Đình Hải, Nguyễn Xuân An(1), Nguyễn Hoài Thu, Vũ Thị Phương Thảo, Xuan An Nguyen(2)
Nhận thức và thái độ của sinh viên đối với việc học tập thông qua các công cụ hội nghị trực tuyến trong bối cảnh đại dịch covid-19
Students' perceptions and attitudes toward learning through video conferencing tools in the context of the covid-19 pandemic
Tạp chí Giáo dục
2020
480
60-64
2354-0753
TTKHCNQG, CVv 216
- [1] (2020), Worldometers,Worldometers.info
- [2] Salloum, S. A., Qasim Mohammad Alhamad, A., Al-Emran, M., Abdel Monem, A., Shaalan, K. (2019), Exploring students’ acceptance of e-learning through the development of a comprehensive technology acceptance model.,IEEE Access, 7, 128445-128462.
- [3] Moore, J. L., Dickson-Deane, C., Galyen, K. (2011), E-Learning, online learning, and distance learning environments: Are they the same?,Internet and Higher Education, 14(2), 129-135.
- [4] Millar, M. G (1986), Effects of Affective and Cognitive Focus on the Attitude-Behavior Relation,Personality and Social Psychology (J PERS SOC PSYCHOL)
- [5] Malinovski, T., Trajkovik, V., Stojanovska, T. V. (2012), The Educational Use of Videoconferencing for Extending Learning Opportunities.,Firenze University Press, (978-88-6655-108-9), 37-51.
- [6] Liaw, S. S., Huang, H. M., Chen, G. D (2007), Surveying instructor and learner attitudes toward e-learning,Computers and Education, 49(4), 1066-1080.
- [7] Ghazal, S., Al-Samarraie, H., & Aldowah, H. (2018), “I am Still Learning”: Modeling LMS Critical Success Factors for Promoting Students’ Experience and Satisfaction in a Blended Learning Environment.,IEEE Access, 6, 77179-77201.
- [8] Delors, J. (1996), Learning: the treasure within; report to UNESCO of the International Commission on Education for the Twenty-first Century (highlights).,
- [9] (2020), Chỉ thị số 16/CT-TTg ngày 31/3/2020 của Thủ tướng Chính phủ: Về thực hiện các biện pháp cấp bách phòng, chống dịch Covid-19,
- [10] Al-Samarraie, H., & Saeed, N. (2018), A systematic review of cloud computing tools for collaborative learning: Opportunities and challenges to the blended-learning environment,Computers and Education, 124, 77-91
- [11] Al-Samarraie, H. (2019), A scoping review of videoconferencing systems in higher education: Learning paradigms, opportunities, and challenges.,International Review of Research in Open and Distance Learning, 20(3), 121- 140. https://doi.org/10.19173/irrodl.v20i4.4037