Lọc theo danh mục
  • Năm xuất bản
    Xem thêm
  • Lĩnh vực
liên kết website
Lượt truy cập
 Lượt truy cập :  30,040,373
  • Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam

06.91

Kinh tế và kinh doanh

Thân Thị Thu Thủy, Phạm Thị Bích Thảo, Tran Viet Hung(1)

Tác động của niềm tin doanh nghiệp và niềm tin người tiêu dùng đối với chỉ số VN-index

Impacts of business confidence and consumer confidence on VN-index

Journal of Economics and Development

2014

222

76-88

1859-1116

Fluctuations in stock price index are always the focus of investors' and listed companies' interest, so the exploration of factors affecting this index is crucial. This paper examines the impacts of business confidence and consumer confidence on VN-Index. The results confirm positive impacts of business confidence and consumer confidence on the index, but they are not remarkably high. Thence, the study proposes solutions to the improvement in business confidence and consumer confidence to help the Vietnam's stock market grow in a stable and sustainable manner.

TTKHCNQG, 1859-1116