



- Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam
Khoa học giáo dục học nói chung, bao gồm cả đào tạo, sư phạm học, lý luận giáo dục,..
Đề xuất khung năng lực ứng dụng công nghệ thông tin và truyền thông trong nghiên cứu khoa học giáo dục của sinh viên sư phạm
Proposing a competency framework for applying information and communication technology in educational science research of pedagogical students
Tạp chí Giáo dục
2022
1
1-7
2354-0753
TTKHCNQG, CVv 216
- [1] Vũ Cao Đàm (2005), Phương pháp luận nghiên cứu khoa học (13th ed.),
- [2] Trần Trung, Nguyễn Chí Thành, Ngô Văn Định (2020), Khai thác phần mềm Mendeley trong phát triển một số kĩ năng nghiên cứu khoa học cho sinh viên sư phạm.,Tạp chí Giáo dục, 489, 9-13.
- [3] Trần Thanh Ái (2014), Cần làm gì để phát triển năng lực nghiên cứu khoa học giáo dục,Tạp chí Dạy và Học ngày nay, 01, 21-24.
- [4] Seraji, F., Tavakkoli, R., & Hosseini, M. (2017), The Relationship Between Technological Research Skills and Research Self-Efficacy of Higher Education Students,Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences, 8(3). https://doi.org/10.5812/IJVLMS.11893
- [5] Phạm Hồng Quang (2006), Hoạt động nghiên cứu khoa học giáo dục của sinh viên sư phạm,
- [6] Ngô Thị Trang (2019), Phát triển năng lực nghiên cứu khoa học giáo dục cho sinh viên đại học sư phạm,Luận án tiến sĩ Khoa học giáo dục, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.
- [7] Naibei, P. (2015), Role of ICT, Ethical issues and Challenges facing social science research,University of Nairobi
- [8] Guillén-Gámez, F. D., Ruiz-Palmero, J., Sánchez-Rivas, E., & Colomo-Magaña, E. (2020), ICT resources for research: an ANOVA analysis on the digital research skills of higher education teachers comparing the areas of knowledge within each gender,Education and Information Technologies, 25, 4575-4589. https://doi.org/10.1007/s10639-020-10176-6
- [9] Guillén-Gámez, F. D., & Mayorga-Fernández, M. J. (2020b), Design and validation of an instrument of self-perception regarding the lecturers’ use of ICT resources: to teach, evaluate and research.,Education and Information Technologies, 26(2), 1627-1646. https://doi.org/10.1007/S10639-020-10321-1
- [10] Guillén-Gámez, F. D., & Mayorga-Fernández, M. J. (2020a), Identification of variables that predict teachers’ attitudes toward ict in higher education for teaching and research: A study with regression.,. Sustainability (Switzerland), 12(4), 1-14. https://doi.org/10.3390/su12041312
- [11] Fung, H. P. (2013), Effects of Information and Communication Technology (ICT) on Social Science Research,Africa Development and Resources Research Institute (Adrri), 1(1), 1-8. https://www.academia.edu/4442101/ Effects_of_Information_and_Communication_Technology_ICT_on_Social_Science_Research
- [12] Chan, L., Barbara, K., & Arunachalam, S. (2006), Open Access Archiving: The Fast Track to Building Research Capacity in Developing Countries.,esocialsciences.com, Working Papers
- [13] Chamanlal, J. (2014), Role Of Computer Applications And Tools In The Scientific Research Process.,International Journal of Research in Science And Technology, 3(V), 33-40.
- [14] Bhuyan, D. J., & Borthakur, P. P. (2019), Effects of information and communication technology in social science research: Probability and usefulness,International Journal of Innovative Technology and Exploring Engineering, 8(8), 2724- 2730.
- [15] Bhattacherjee, A. (2012), Social Science Research: Principles, Methods, and Practices,Publisher Global Text Project. https://digitalcommons.usf.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1002&context=oa_textbooks
- [16] Bala, R., & Rani, R (2018), Role of ICT in research.,International Conference on Recent Researches and Innovations in Sciences, Management, Education and Technology (ICRRISMET-18), 361-365
- [17] Adogbeji, O. B., & Akporhonor, B. A. (2005), The Impact of ICT (Internet) on Research and Studies: The Experience of Delta State University Students in Abraka, Nigeria,Library Hi Tech News, 22(10), 17-21. https://doi.org/10.1108/ 07419050510644347