



- Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam
Giáo dục chuyên biệt
Nguyễn Thị Mỹ Linh, Nguyễn Công Khanh(1)
Đánh giá thực trạng năng lực giải quyết vấn đề trong tương tác liên cá nhân của học sinh lớp ba
Assessment of the status of problem-solving capacity in interpersonal interaction of students in grade 3
Khoa học (Đại học Sư phạm Hà Nội)
2021
4AB
494-500
2354-1075
TTKHCNQG, CVv 157
- [1] Cong Khanh Nguyen, Thao Thi Do, My Linh Thi Nguyen, Ha Thi Tran & Quang Vinh Nguyen., (2021), Development and psychometric evaluation of the interpersonal problem-solving inventory for Vietnamese elementary school students.,International Journal of School & Educational Psychology.
- [2] Cong Khanh Nguyen, My Linh Thi Nguyen, Ha Thi Tran, & Tam An Nu Nguyen., (2021), Development and preliminary evaluation of the interpersonal problem-solving inventory for elementary school students.,British Journal of Educational Psychology.
- [3] Nguyen, C. K., Tran, T. H., & Nguyen, T. M. L, (2021), The Interpersonal Problem-Solving Measure for Elementary School Students: Development and Preliminary Evaluation in a Third Grade Student Sample.,Journal of Rational-Emotive & Cognitive-Behavior Therapy. Vol. 39, Iss.1 p.14-34
- [4] Nguyen, C. K., Tran, T. H., & Nguyen, T. M. L, (2021), The Development of a Social ProblemSolving Test for Elementary School Students.,Journal of Rational-Emotive & Cognitive-Behavior Therapy. Vol. 39, Iss.1 p.35-57.
- [5] D’Zurilla, T. J., Nezu, A. M., & Maydeu-Olivares, A., (1996), Manual for the social problem solving inventory-revised (SPSI-R).,In press, North Tonawanda, N.Y: Multi-Health Systems, INC.
- [6] D’Zurilla, T. J., & Goldfried, M., (1971), Problem-solving and behavior modification.,Journal of Abnormal Psychology, 78, tr. 104-126
- [7] Nguyễn Công Khanh và Trần Thị Hà, (2020), Thực trạng năng lực giải quyết vấn đề của học sinh lớp 5.,Tạp chí Khoa học Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, Vol. 65, Iss. 1, tr. 95-102
- [8] Nguyễn Công Khanh và Trần Thị Hà, (2019), Những vấn đề của học sinh tiểu học trong các mối quan hệ liên cá nhân.,Tạp chí Khoa học Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, Vol. 64, Iss. 9AB, tr. 389-396.
- [9] Nguyen Cong Khanh & Nguyen Thi My Linh, (2017), Development of the social problem-solving measure of adolescents’ competences in dealing with interpersonal problems.,HNUE Journal of Science, Educational Sciences, Vol. 62, Iss. 12, pp. 12-24.
- [10] Webster- Stratton, C., & Lindsey, D.W., (1999), Social competence and conduct problems in young children: Issues in assesment.,Journal of Clinical Child Psyhology, Vol. 28, No.1, pp. 25-43.
- [11] D’Zurilla, T. J., & Nezu, A. M., (1982), Social problem solving in adults.,In P.C Kendall (Ed.), Advances in cognitive-behavioral research and therapy, Vol. 1, New York: Academic Press