Lọc theo danh mục
  • Năm xuất bản
    Xem thêm
  • Lĩnh vực
liên kết website
Lượt truy cập
 Lượt truy cập :  30,187,814
  • Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam

Các vấn đề khoa học giáo dục khác

Sự hài lòng của sinh viên với việc dạy và học trực tuyến tại khoa lý luận chính trị - giáo dục công dân, trường đại học sư phạm Hà Nội trong bối cảnh đại dịch covid-19

Satisfaction of students with online teaching and learning at the faculty of politics theory - civic education, hanoi national university of education in the context of the covid-19 pandemic

Khoa học (Đại học Sư phạm Hà Nội)

2021

5

150-162

2354-1075

Nghiên cứu nhằm xây dựng khung lý thuyết về các nhân tố ảnh hưởng và đo lường sự hài lòng của sinh viên Khoa Chính trị - Giáo dục công dân, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội đối với hoạt động giảng dạy trực tuyến. Nghiên cứu sử dụng phương pháp nghiên cứu định tính trong việc thiết kế khung thang đo lý thuyết và phương pháp nghiên cứu định lượng, thực hiện điều tra xã hội học thông qua điều tra trực tuyến thu thập ý kiến ​​của 278 sinh viên Khoa Chính trị - Giáo dục công dân ở ba mã ngành (Giáo dục chính trị, Giáo dục công dân, Khoa học chính trị) và phân tích. dữ liệu dựa trên phần mềm SPSS 20.0, kiểm định thang đo bằng hệ số Cronbach's Alpha, kiểm định KMO và phân tích nhân tố khám phá (EFA) để đánh giá tình trạng hài lòng của sinh viên đối với các lĩnh vực biến đổi liên quan đến hoạt động dạy học trực tuyến. Kết quả nghiên cứu cho thấy có 6 biến số ảnh hưởng đến sự hài lòng của người học đối với hoạt động giảng dạy trực tuyến trong bối cảnh đại dịch Covid-19. Đồng thời, cũng cho thấy mức độ ảnh hưởng của các yếu tố là rào cản đến sự hài lòng của sinh viên Khoa Lý luận Chính trị-Giáo dục công dân đối với hình thức giảng dạy trực tuyến.

The study aims to build a theoretical framework on influencing factors and measure the satisfaction of students from Faculty of Politics – Civic Education, Hanoi National University of Education for online teaching activities. Research using qualitative research methods in designing theoretical scale frameworks and quantitative research methods, conducting sociological investigations through online surveys to collect opinions of 278 students from Faculty of Politics – Civic Education in three industry codes (Political Education, Citizenship Education, Political Science) and analyzed data based on SPSS 20.0 software, scale testing by Cronbach's Alpha coefficient, KMO test and exploratory factor analysis (EFA) to assess the student status of satisfaction with variable areas related to online teaching activities. Research results show that there are 6 variable areas affecting learners' satisfaction with online teaching activities in the context of the Covid-19 pandemic. At the same time, it also shows the degree of influence of factors that are barriers to the satisfaction of students of the Faculty of Political Theory-Civic Education regarding online teaching.

TTKHCNQG, CVv 157

  • [1] (2020), COVID-19 and higher education: Today and tomorrow Impact analysis, policy responses and recommendations.,
  • [2] Ronnie E. Baticulon et al., (2020), Barriers to online learning in the time of COVID-19: A national survey of medical students in the Philippines.,Medical Science Educator, Vol. 31, pp.615–626.
  • [3] Vu Thuy Hang & Nguyen Manh Tuan, (2013), Integrating factors affecting learner satisfaction into the E-Learning system: A case study at the University of Economics and Law.,Scientific Journal of Ho Chi Minh City University of Education, No. 53, pp.24-46
  • [4] Pham Thi Ngoc Thanh & associates. (2020), Feelings of regular students when experiencing fully online learning during the Covid-19 epidemic prevention and control period.,Journal of Science Ho Chi Minh City Open University, 15(4), pp.18-28.
  • [5] Pham Thi Lien, (2016), Training service quality and student satisfaction. The case of University of Economics, Vietnam National University, Hanoi,,Science Journal of Vietnam National University, Hanoi, Vol. 32, Issue 4, pp.81-89.
  • [6] Nguyen Van Diep & Nguyen Phuoc Quy Quang, (2018), Analysis of factors affecting student satisfaction about service quality of facilities at Tay Do University.,Journal of Scientific Research and Economic Development of Tay Do University, No. 03, pp.1-19.
  • [7] Pham Thi Mong Hang, (2020), Assessing students' satisfaction with E-Learning teaching activities at Dong Nai University of Technology,Vietnam Education Journal, Issue 476 (Section 2), pp. 49-54.
  • [8] Nguyen Van Vu An and associates., (2014), Factors affecting the satisfaction of students with the training at the Faculty of Economics, Law (Factors affect the level of students' satisfaction of training at the faculty of economics, law),,Journal of social sciences Association and Humanities, No. 14, pp.54-62.
  • [9] Weldon, A. el al, (2021), Online learning during a global pandemic: Perceived benefits and issues in higher education.,Knowledge Management & E-Learning, 13(2), 161–181.
  • [10] Barbara Mean & associates, (2021), Teaching and Learning in the Time of Covid: The Student Perspective,,Online Learning Journal, Vol 25, Issue 1, pp.8-27.
  • [11] Daniel Y.S., W. Yi-Shun, (2008), multi-criteria evaluation of the web-based e-learning system: A methodology based on learner satisfaction and its applications.,Computers & Education, No.50, pp. 894–905.
  • [12] Claudiu Coman el al., (2020), Online Teaching and Learning in Higher Education during the Coronavirus Pandemic: Students’ Perspective.,Sustainability, 12, pp1-24
  • [13] Suhair Jaradat & Aseel Ajlouni, (2021), Undergraduates’ Perspectives and Challenges of Online Learning during the COVID-19 Pandemic: A Case f-rom the University of Jordan.,Journal of Social Studies Education Research, 12 (1), 149-173.
  • [14] Emilda Sulasmi & Agussani, (2021), Managing Virtual Learning at Higher Education Institutions during Pandemic Covid-19 in the Indonesian Context.,Educational Sciences: Theory and Practice, 21(1), pp. 98-111.
  • [15] Nguyen Van Vu An and associates, (2014), Factors affecting the satisfaction of students with the training at the Faculty of Economics, Law (Factors affect the level of students' satisfaction of training at the faculty of economics, law),,Journal of social sciences Association and Humanities, No. 14, pp.54-62
  • [16] Pham Thị Ngoc Thanh et al., (2020), Feelings of regular students when experiencing fully online learning during the Covid-19 epidemic prevention and control period,,Journal of Science Ho Chi Minh City Open University, 15(4), pp.18-28.
  • [17] Pham Thị Lien., (2016), Training service quality and student satisfaction. The case of University of Economics,,Hanoi National University, Science Journal of Vietnam National University, Vol. 32, Issue 4, pp.81-89.
  • [18] Lokanath Mishraa et al., (2020), Online teaching-learning in higher education during lockdown period of COVID-19 pandemic,,International Journal of Educational Research Open, Available online 10 September, pp.1-8..
  • [19] Pham Thi Mong Hang, (2020), Assessing students' satisfaction with E-Learning teaching activities at Dong Nai University of Technology,,Vietnam Education Journal, Issue 476 (Section 2), pp. 49-54.