Lọc theo danh mục
liên kết website
Lượt truy cập
- Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam
Kinh tế học; Trắc lượng kinh tế học; Quan hệ sản xuất kinh doanh
Nguyễn Văn Sĩ, Nguyễn Viết Bằng(1)
Ứng dụng mô hình hồi quy không gian trong phân tích tăng trưởng doanh thu du lịch của các tỉnh/thành tại Việt Nam
Applying spatial regression model in analyzing tourism revenue growth of provinces / cities in Vietnam
Tạp chí khoa học - Đại học Mở TP Hồ Chí Minh
2020
03
34-49
1859-3100
TTKHCNQG, CVv 404
- [1] Elhorst, J. P. (2003), Specification and Estimation of Spatial Panel Data Models.,International Regional Science Review, 26(3), 244-268.
- [2] Ekanayake, E. M.; Long, A. E. (2012), Tourism development and economic growth in developing countries.,The International Journal of Business and Finance Research, 6(1), 51-63.
- [3] (2018), Niên giám thống kê của 63 tỉnh/thành của Việt Nam năm 2017.,
- [4] Coughlin, C. C.; Segev, E. (2000), Foreign direct investment in China: a spatial econometric study.,The World Economy, 23, 1-23.
- [5] Cliff, A.D.; Ord, J.K. (1981), Spatial processes: Models and applications.,Pion Limited, London.
- [6] Chou, K. H.; Chen, C. H.; Mai, C. C. (2015), Factors Influencing China’s Exports with a Spatial Econometric Model.,The International Trade Journal, 29(3), 191-211.
- [7] Baltagi, B. H.; Liu, L. (2008), Testing for Random Effects and Spatial Lag Dependence in Panel Data Models.,Statistics and Probability Letters, 78, 3304-3306.
- [8] Anselin, L. (1988), Spatial econometrics: Methods and models.,Dordrecht; Boston: Kluwer Academic Publishers.
