Lọc theo danh mục
  • Năm xuất bản
    Xem thêm
  • Lĩnh vực
liên kết website
Lượt truy cập
 Lượt truy cập :  20,098,023
  • Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam

06.81

Kinh tế và kinh doanh

Các nhân tố ảnh hưởng đến giá trị cảm nhận của khách hàng tại Siêu thị Metro Nha Trang

Factors affecting the perceived value of the customers Metro supermarket in Nha Trang

Khoa học Công nghệ Thủy sản

2014

4

142-148

1859-2252

This study was performed to find out the factors that affect the perceived value of the customers when they purchased at Metro Nha Trang supermarket. Research data were collected from direct interview with 270 customers with convenience sampling method. By using Cronbach alpha reliability analysis, exploratory factor analysis and analysis of multiple linear regression showing that the perceived value is affected by 5 factors: "emotional response ", "perceived quality ", "reputation ", "monetary price" and "behavioral price". Among of which, the "behavioral price" has a strongest effect on the perceived value of the customers. This study also showed that there is no different perceived value among different customer groups verifying by sex, ages, occupation, study level and income.

TTKHCNQG, CVv 400