Lọc theo danh mục
liên kết website
Lượt truy cập
- Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam
14
Khoa học giáo dục học nói chung, bao gồm cả đào tạo, sư phạm học, lý luận giáo dục,..
Lê Thị Tuyết Hạnh(1), Trần Thị Khánh Tùng, Nguyễn Võ Hoàng
Khó khăn trong việc học kĩ năng nghe hiểu tiếng Anh của sinh viên chuyên ngữ và mối liên hệ giữa hoạt động nghe và đánh giá kỹ năng nghe tại Trường Đại học Vinh
Listening difficulties faced by efl students and inter-relations between listening activities and tests
Khoa học - Trường Đại học Vinh
2022
3B
15-30
1859-2228
A questionnaire is administered and sent out to 193 English-major students and the follow-up interviews are conducted to specify the findings. The results indicate that the students struggled with listening skills due to three main sources: speakers, listeners and materials. In addition, the findings also reveal that English listening activities are mostly aligned with given English listening test items. Finally, pedagogical implications are proposed to help English as a Foreign Language (EFL) students enhance their listening skills and teachers to adjust their teaching methods appropriately.
TTKHCNQG, CVv 467
