Lọc theo danh mục
  • Năm xuất bản
    Xem thêm
  • Lĩnh vực
liên kết website
Lượt truy cập
 Lượt truy cập :  22,764,207
  • Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam

06.81; 68.39.15

Nguyễn Hồng Hà, Nguyễn Thị Tuyết Mai(1)

Trách nhiệm xã hội của doanh nghiệp và cảm nhận của khách hàng - Nghiên cứu định tính trong ngành thức ăn chăn nuôi tại miền Bắc Việt Nam

Corporate social responsibility and customers' perceptions - Findings from a qualitative study in the animal feed industry in Northern Vietnam

TC Kinh tế & Phát triển

2013

195

10-17

1859-0012

Corporate social responsibility (CSR) has been studied for many years by international scholars. In Vietnam, the research on the topic seems to be limited, especially the study from customer perspective. This article attempts to understand how companies are implementing social responsibility and the customers' perceptions of this issue. A qualitative study was conducted through in-depth interviews with the two groups of the corporate managers and the customers in the animal feed industry in the North of Vietnam. The findings show that most companies have been implementing the CSR initiatives. From customer perspective, they highly appreciate companies' activities, and its consequences are trust, reputation and satisfaction.

TTTTKHCNQG, CTv 60