Lọc theo danh mục
  • Năm xuất bản
    Xem thêm
  • Lĩnh vực
liên kết website
Lượt truy cập
 Lượt truy cập :  30,275,142
  • Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam

14.15.31

Khoa học giáo dục

Võ Văn Thông, Khuất Đăng Long(1)

Dạy học khám phá khoa học theo định hướng phát triển năng lực người học trong dạy học bài "Quan hệ giữa góc tới và góc khúc xạ" (Vật lý 9)

Teaching on scientific discovery in the orientation of learners' capacity development in teaching "The relationship between the angle of incidence and the angle of refraction" (9th grade Physics)

Tạp chí Giáo dục

2015

359

45-47,42

2354-0753

,

In reality, in Vietnam, since 2001 some active teaching methods have been widely used in teaching. However, they are at the common level "Teachers issues, students take part in some steps to solve the problem". The highest level is to find and solve the problems. Teachers assign, students identify problems, find the solution, do experiments, process data and solve problem. The aim of this writing is to share with you the research result of teaching implications of finding solutions in the lesson "Refraction of light" physics of the grade 9th of the secondary school. This also helps the learners get the knowledge about refraction of light, develop their abilities and skills.

TTKHCNQG, CVv216