Lọc theo danh mục
liên kết website
Lượt truy cập
- Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam
Kinh doanh và quản lý
Lượng Văn Quốc(1), Nguyễn Thanh Long
Tác động của trải nghiệm khách hàng đến lòng tin, sự hài lòng khách hàng và giá trị thương hiệu: trường hợp mua hàng trực tuyến tại thị trường bán lẻ Thành phố Hồ Chí Minh
The Impact of Customer Experience on Trust, Customer Satisfaction And Brand Equity: Case of Online Shopping in Ho Chi Minh City Retail Market
Tạp chí Khoa học Thương mại
2022
161
35-50
1859-3666
The purpose of this study is conducted to test the impact of customer experience on trust, customer satisfaction and brand equity of online shopping in Ho Chi Minh city retail market. Structural equation modeling (PLS-SEM) was used to check hypotheses by analyzing draw database collected from the survey of 572 customers who are living, working and studying in Ho Chi Minh city. The research results show that customer experience have a positive impact on trust, customer satisfaction and brand equity. In practice, enterprises should enhance optimal experience customer to increase trust, customer satisfaction and brand equity of online retailers. Confirming the role of customer experience in the branding of online retailers.
TTKHCNQG, CVv 286
