



- Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam
Khoa học về chăm sóc sức khoẻ và dịch vụ y tế
Nguyễn Thu Hà, Nguyễn Quỳnh Anh(1), Nguyễn Thanh Hương
Xác định và đánh giá chất lượng nguồn số liệu đầu vào cho các cơ bản của mô hình đánh giá chi phí – hiệu quả của chương trình can thiệp sức khỏe tâm thần vị thành niên trong trường học tại Việt Nam
Identifying and ranking the quality of input data sources for a cost-effectiveness model of a school-based mental health promotion and prevention intervention in Vietnam
Tạp chí Y học Việt Nam (Tổng hội Y học Việt Nam)
2022
1
135-139
1859-1868
TTKHCNQG, CVv 46
- [1] Mai, V.Q., et al. (2020), An EQ-5D-5L Value Set for Vietnam,Quality of Life Research
- [2] Bùi Quang Huy (2019), Rối loạn trầm cảm,
- [3] De Graaf, R., et al. (2013), First-incidence of DSM-IV mood, anxiety and substance use disorders and its determinants: results f-rom the Netherlands Mental Health Survey and Incidence Study-2,J Affect Disord, 2013. 149(1-3): p. 100-7
- [4] Solomon, D.A., et al. (2000), Multiple Recurrences of Major Depressive Disorder,American Journal of Psychiatry, 2000. 157(2): p. 229-233
- [5] (2020), Global Burden of Disease Collaborative Network. Global Burden of Disease Study 2019 (GBD 2019) Results.,Institute for Health Metrics and Evaluation Seattle.
- [6] Vuong, D.A., et al. (2011), Mental health in Vietnam: Burden of disease and availability of services.,Asian journal of psychiatry, 2011. 4(1): p. 65-70
- [7] Polanin, J.R. and B. Snilstveit, (2016), Converting between effect sizes,Campbell Systematic Reviews, 2016. 12(1): p. 1-13.
- [8] Werner-Seidler, A., et al. (2021), School-based depression and anxiety prevention programs: An up-dated systematic review and meta-analysis,Clinical Psychology Review, 2021. 89: p. 102079.
- [9] Tran, T., et al. (2020), Protocol: School-based, twoarm, parallel, controlled trial of a culturally adapted resilience intervention to improve adolescent mental health in Vietnam: study protocol,BMJ Open, 2020. 10(10)