Lọc theo danh mục
liên kết website
Lượt truy cập
- Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam
14
Khoa học giáo dục học nói chung, bao gồm cả đào tạo, sư phạm học, lý luận giáo dục,..
Nguyễn Thị Tân An(1), Trần Thị Ngọc Hà
Suy luận không gian của học sinh lớp 9 về các biểu diễn hai chiều trong hình lập phương
9th graders' spatial reasoning about two-dimensional representations in cubes
Tạp chí Giáo dục
2023
15
1-7
2354-0753
TTKHCNQG, CVv 216
- [1] Trần Sỹ Nhân (2023), Khả năng suy luận không gian của học sinh lớp 9 về hình trải và diện tích xung quanh,Luận văn thạc sĩ ngành Lí luận và Phương pháp dạy học bộ môn Toán, Trường Đại học Sư phạm - Đại học Huế.
- [2] Pittalis, M., & Christou, C (2010), Types of reasoning in 3D geometry thinking and their relation with spatial ability,https://doi.org/10.1007/s10649-010-9251-8https://doi.org/10.1007/s10649-010-9251-8
- [3] Nguyễn Thị Hồng Thủy (2018), Suy luận không gian của học sinh trung học cơ sở.,Luận văn thạc sĩ ngành Lí luận và Phương pháp dạy học bộ môn Toán, Trường Đại học Sư phạm - Đại học Huế
- [4] Mulligan, J., Woolcott, G., Mitchelmore, M., & Davis, B. (2018), Connecting mathematics learning through spatial reasoning.,https://doi.org/10.1007/s13394-017-0210-x
- [5] Mesquita, A. L. (1998), On conceptual obstacles linked with external representations in geometry,https://doi.org/10.1016/s0364-0213(99)80058-5
- [6] Lowrie, T., Logan, T., Harris, D., & Hegarty, M (2018), The impact of an intervention program on students’ spatial reasoning: Student engagement through mathematics-enhanced learning activities,https://doi.org/10.1186/s41235-018-0147-y
- [7] Lowrie, T. (2012), Visual and spatial reasoning: the changing form of mathematics representation and communication.,In B. Kaur & T. L. Toh (Eds.), Reasoning, communication and connections in mathematics: Yearbook 2012, Association of Mathematics Educators (pp. 149-168). Singapore: World Scientific.
- [8] Hegarty, M. (2010), Components of spatial intelligence,In Psychology of learning and motivation. Academic Press.
- [9] Gutierrez, A., Lawrie, C., & Pegg, J. (2004), C-haracterization of students' reasoning and proof abilities in 3- dimensional geometry.,In M. J. Hoines, & A. B. Fuglestad (Eds.), Proceedings of the 28th conference of the International group for the Psychology of Mathematics Education
- [10] Fujita, T., Kondo, Y., Kumakura, H., Kunimune, S., & Jones, K. (2020), Spatial reasoning skills about 2D representations of 3D geometrical shapes in grades 4 to 9,https://doi.org/10.1007/s13394-020-00335-w
- [11] Fujita, T., Kondo, Y., Kumakura, H., & Kunimune, S (2017), Students’ geometric thinking with cube representations: assessment framework and empirical evidence.,https://doi.org/10.1016/j.jmathb.2017.03.003
- [12] Duval, R. (2017), In M. Tania & M. Campos (Eds.),Understanding the mathematical way of thinking: the registers of semiotic representations. Cham: Springer.
- [13] Duval, R. (1998), Geometry f-rom a cognitive point of view. In C. Mammana & V. Vallani (Eds.),Perspectives on the teaching of geometry for the 21st centery: An ICMI study. Dordrecht: Kluwer.
- [14] Clements, D. H., Battista, M. (1992), Geometry and spatial reasoning. In D. A. Grouws (Ed.),Hanbook of research on methematics teaching and learning. New York: Macmillan
- [15] Battista, M. T. (2007), The development of geometric and spatial thinking. In: F. Lester (Ed.),Second Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning.
