



- Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam
Chế tạo máy nói chung
Khổng Vũ Quảng(1), Nguyễn Duy Tiến, Vũ Minh Diễn, Phạm Văn Trọng, Lê Mạnh Tới, Lê Đăng Duy, Trần Anh Quân
Nghiên cứu khả năng thu hồi nhiệt nước làm mát của động cơ đốt trong
Khoa học và Công nghệ (Trường ĐH Công nghiệp HN)
2020
3
78-83
1859-3585
TTKHCNQG, CVt 70
- [1] Haoqi Yang; at el (2018), Optimization of thermoelectric generator (TEG) integrated with three-way catalytic converter (TWC) for harvesting engine’s exhaust waste heat.,Applied Thermal Engineering. 144, pp 628-638.
- [2] Shan Lin; at el (2019), Dynamic performance investigation for two types of ORC system driven by waste heat of automotive internal combustion engine.,Energy. 169, pp 958-971.
- [3] Zidan Xu; at el (2019), Combustion variation control strategy with thermal efficiency optimization for lean combustion in spark-ignition engines.,Applied Energy. 251, 113329
- [4] A. Poran; L. Tartakovsky (2017), Performance and emissions of a direct injection internal combustion engine devised for joint operation with a highpressure thermochemical recuperation system.,Energy. 124, pp 214 - 226.
- [5] Vincenzo De Bellis; at el (2014), 1D simulation and experimental analysis of a turboc-harger turbine for automotive engines under steady and unsteady flow conditions.,Energy Procedia. 45, pp 909 – 918. Open access.
- [6] Phạm Minh Tuấn (2013), Giáo trình Động cơ đốt trong.,NXB Khoa học và kỹ thuật, Hà Nội.
- [7] Phạm Minh Tuấn (2013), Khí thải Động cơ và ô nhiễm môi trường.,NXB Khoa học và kỹ thuật, Hà Nội.