Lọc theo danh mục
liên kết website
Lượt truy cập
- Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam
14
Khoa học giáo dục học nói chung, bao gồm cả đào tạo, sư phạm học, lý luận giáo dục,..
BB
Đỗ Thị Hồng Liên(1), Dương Thị Thiên Hà
Tích hợp giáo dục công dân toàn cầu vào các khóa học giảng dạy tiếng Anh: Cảm nhận của sinh viên ngành sư phạm
Incorporating global citizenship education into elt courses: Perceptions of pre-service teachers
Tạp chí Khoa học và Công nghệ - Đại học Thái Nguyên
2023
04
209 - 215
1859-2171
Nhằm tìm hiểu sâu hơn về nhận thức của người tham gia đối với việc tích hợp giáo dục công dân toàn cầu vào giảng dạy tiếng Anh, nghiên cứu này sử dụng phương pháp thiết kế hiện tượng học với công cụ chính là phỏng vấn bán cấu trúc cho việc thu thập dữ liệu từ 9 sinh viên ngành sư phạm. Kết quả cho thấy, các sinh viên này chủ yếu đề cập đến khía cạnh “giá trị” của công dân toàn cầu. Hầu hết người tham gia các đều tin vào tiềm năng của việc tích hợp bằng cách chọn nội dung và tạo ra trải nghiệm học tập phù hợp, và họ xem mình là người hướng dẫn và truyền cảm hứng. Ngoài ra, việc điều chỉnh để tạo ra sự phù hợp giữa đầu ra môn học với tài liệu giảng dạy và đánh giá, cung cấp cho giáo viên chương trình đào tạo phù hợp và khuyến khích sự tích cực của người học là ba thách thức lớn nhất. Cuối cùng, phần lớn những người tham gia nhận thấy Covid-19 có lợi trong việc nâng cao nhận thức cá nhân về trách nhiệm của họ đối với các vấn đề toàn cầu và thúc đẩy các kỹ năng học tập tích cực. Bài báo cũng đề cập tới ý nghĩa của việc tích hợp giáo dục công dân toàn cầu vào các khóa học giảng dạy tiếng Anh.
Aiming to gain insights into the perception of pre-service teachers toward the incorporation of global citizenship education into English language teaching courses, especially after the Covid-19 pandemic, this study applied the phenomenological design method with a semi-structured interview as a main tool of data collection. Analysis f-rom interviews with 9 student teachers revealed that participants mostly referred to the “value” dimension of global citizenship. Despite limited understanding, prior experience, and training about global citizenship education, most participants believed in the potential of integrating global citizenship education into English language teaching courses by se-lecting content and creating relevant learning experiences. In such scenario, those teachers saw themselves as guides and inspirers. Furthermore, aligning learning outcomes with teaching materials and assessment, providing teachers with proper training, and dealing with learners’ reluctance were the three most prominent perceived challenges. Finally, judging the impact of the Covid-19 pandemic on global citizenship education, the majority of participants perceived the experience to be conducive to global citizenship education in terms of raising individuals’ awareness of their responsibility for global issues and promoting active learning skills. Implications for integrating global citizenship education into English language teaching courses were then suggested.
TTKHCNQG, CTv 178
- [1] M. Q. Patton (2002), Qualitative Research and Evaluation Methods. 3rd edition,
- [2] M. Varadharajan, J. Buchanan (2017), Any small change? Teacher education, compassion, understandings and perspectives on global development education,Int. J. of Development Education and Global Learning
- [3] D. Morales, C. Ruggiano, C. Carter, K. Pfeifer, K. Green (2020), Disrupting to sustain: Teacher preparation through innovative teaching and learning practices,Journal of Culture and Values in Education
- [4] M. Tarozzi, B. Mallon (2019), Educating teachers towards global citizenship: A comparative study in four European countries,London Review of Education
- [5] H. Goren, M. Yemini (2016), Global citizenship education in context: Teacher perceptions at an international school and a local Israeli school,Compare: A Journal of Comparative & International Education
- [6] B. Gibbs (2020), Critical teaching in classrooms of healing: Struggles and testimonios,Journal of Curriculum Studies Research
- [7] F. Tibbitts, H. Goren (2019), Trends and caveats: Review of literature on global citizenship education in teacher training,Teaching and Teacher Education
- [8] J. P. Myers (2016), Charting a democratic course for global citizenship education: Research directions and current challenges,Education Policy Analysis Archives
- [9] H. Goren, M. Yemini (2017), The global citizenship education gap: Teacher perceptions of the relationship between global citizenship education and students’ socio-economic status,Teaching & Teacher Education
- [10] M. A. Kopish, B. Shahri, M. Amira (2019), Developing globally competent teacher candidates through cross-cultural experiential learning,Journal of International Social Studies
- [11] H. Parkhouse, A. Tichnor-Wagner, J. M. Cain, J. Glazier (2016), “You don’t have to travel the world”: Accumulating experiences on the path toward globally competent teaching,Teaching Education
- [12] E. Gürsoy (2010), Implementing environmental education to foreign language teaching to young learners,Educational Research
- [13] G. N. Focho (2010), Language as tool for a global education: Bridging the gap between the traditional and a global curriculum,Journal of Research in Innovative Teaching
- [14] H. Pramata, Yuliati (2016), Global education in English classroom: Integrating global issues into English Language Teaching,Int. J. of Social Science and Humanity
- [15] N. Yusoff (2019), Cultural heritage, emotion, culturation, ethnic minority, valence,Journal of Ethnic and Cultural Studies
- [16] N. Dower (2002), Global Citizenship: A Critical Introduction,
- [17] J. Myers (2006), Rethinking the social studies curriculum in the context of globalization: education for global citizenship education in the US,Theory & Research in Social Education
- [18] J. P. Myers, K. Rivero (2020), Challenging preservice teachers’ understandings of globalization: Critical knowledge for global citizenship education,The Journal of Social Studies Research
- [19] F. Başarir (2017), Examining the perceptions of English instructors regarding the incorporation of global citizenship education into ELT,Int. J. of Languages’ Education and Teaching
- [20] A. Rapoport (2010), We cannot teach what we don't know: Indiana teachers talk about global citizenship education,Education, Citizenship and Social Justice
- [21] Oxfam (2006), Education for global citizenship: A guide for schools,
- [22] K. Cates (2000), Entry for global education,Routledge Encyclopedia of Language Teaching and Learning
- [23] UNESCO (2014), Global citizenship education: topics and learning objectives,
- [24] A. Akkari, K. Maleq (2020), Global citizenship education: Critical and international perspectives,
- [25] W. Gaudelli (2016), Global citizenship education: Everyday transcendence,
- [26] UNESCO (2014), Global citizenship education: Preparing learners for the challenges of the 21st century,
