



- Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam
Kinh doanh và quản lý
Thực trạng triển khai E-CRM của các hãng hàng không trên thế giới và bài học kinh nghiệm cho các hãng hàng không Việt Nam
Reality of e-crm execution of global airways and lessons learned for Vietnamese airlines
Tạp chí Khoa học - Đại học Đồng Nai
2019
12
27-40
2354-1482
TTKHCNQG, CVv 463
- [1] Vincent, C., Wendeline, H., Tom, L., Will, P. và Viktor, S. (2003), Analysing CRM At Air France,CRM Group Project, Paris
- [2] Rigby, D.K., Reicheld, F.F. và Schefter, P. (2002), Avoid the four perils of CRM,Harvard Business Review, 80 (2), 101-109
- [3] Jackson, K. L. (2015), American Airlines: Mobility strategy soars to new heights with SOTI MobiControl,http://www.milesdata.com/documents/SOTI/MobiControl/soti-americanairlines.pdf, ( 2/7/2017)
- [4] Suresh, H. (2002), Customer relationship management: An opportunity for competitive advantage,PSG Institute of management Articles, 29-32
- [5] Shan, L. P., và Lee, J. (2003), Using e-CRM for a Unified View of the Customer,Communications of the ACM, 46(4), 91-99
- [6] Fjermestad, J., và Romano, N. C. (2003), “Electronic customer relationship management: revisiting the general principles of usability and resistance: an integrative implementation framework”,Business Process Management Journal, 9(5), 572-591
- [7] Adebanjo, D. (2003), “Classifying and Se-lecting e-CRM Applications: An Analysis-Based Proposal”,Management Decision Journal, 41(6), 570-577
- [8] Kennedy, A. (2006), “Electronic Customer Relationship Management (eCRM): Opportunities and Challenges in a Digital World”,Irish Marketing Journal, 18(1), 58-69
- [9] Dimitriades, Z. (2006), “Customer Satisfaction, Loyalty and Commitment in Service Oganizations: Some Evidence f-rom Greece”,Management Research News, 29(12), 782-800
- [10] Ab Hamid, N. R. (2005), “E-CRM: are we there yet?”,The Journal of American Academy of Business, 6(1), 51-57