Lọc theo danh mục
  • Năm xuất bản
    Xem thêm
  • Lĩnh vực
liên kết website
Lượt truy cập
 Lượt truy cập :  30,220,830
  • Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam

14.39

Khoa học giáo dục

ảnh hưởng của bối cảnh xã hội tới động cơ và tình trạng bỏ học trong HS/SV

The influence of social context to the motivation and the drop-out status of high school student and university students

Tạp chí thiết bị giáo dục

2015

113

10-13

1859-0810

,

The data from the Ministry of Education and Training, in 2010-2011, Vietnam has 14,3 percent students who have dropped out drop out of school. Dropping out of school is not only an educational problem but a significant social problem as well. The main purpose of this paper is to make a review of research on dropping out of high school on the basis of SDT framework (SDT; Deci

TTKHCNQG, CVv326