Thông tin nhà nghiên cứu KH&CN

Mã NNC: CB.815497

Nguyễn Thị Tuyết Mai

Cơ quan/đơn vị công tác: Trường Đại học Thương mại Hà Nội

Lĩnh vực nghiên cứu:

  • Danh sách các Bài báo/Công bố KH&CN
  • Danh sách các Nhiệm vụ KH&CN đã tham gia
[1]

The theory of planned behavior and knowledge sharing: A systematic review and meta-analytic structural equation modelling

M Nguyen, PT Nham, VN Hoang
VINE Journal of Information and Knowledge Management Systems 49 (1), 76-94 - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[2]

Motivation and knowledge sharing: a meta-analysis of main and moderating effects

M Nguyen, TP Nham, FJ Froese, A Malik
Journal of Knowledge Management 23 (5), 998-1016 - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[3]

Do extrinsic motivation and organisational culture additively strengthen intrinsic motivation in online knowledge sharing? An empirical study

M Nguyen
VINE Journal of Information and Knowledge Management Systems 50 (1), 75-93 - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[4]

Cognitive processes, rewards and online knowledge sharing behaviour: the moderating effect of organisational innovation

M Nguyen, A Malik
Journal of Knowledge Management 26 (4), 1241-1261 - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[5]

Engaging and retaining customers with AI and employee service

C Prentice, M Nguyen
Journal of Retailing and Consumer Services 56 (September), 1-13 - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[6]

A review of two psychological models in knowledge sharing: current trends and future agenda

M Nguyen
VINE Journal of Information and Knowledge Management Systems 51 (4), 533-549 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[7]

A critical overview of social marketing in Asia

B Pang, SA Deshpande, M Nguyen, J Kim, YA Almosa, A Arif, D Arli
Social Marketing Quarterly 27 (4), 302-323 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[8]

Multilevel influences on individual knowledge sharing behaviours: the moderating effects of knowledge sharing opportunity and collectivism

M Nguyen, NS Siri, A Malik
Journal of Knowledge Management 26 (1), 70-87 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[9]

Four-dimensional model: a literature review in online organisational knowledge sharing

M Nguyen
VINE Journal of Information and Knowledge Management Systems 51 (1), 109-138 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[10]

Four-dimensional model: a literature review on reasons behind lurking behavior

M Nguyen
VINE Journal of Information and Knowledge Management Systems 51 (2), 302-317 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[11]

How to motivate employees to engage in online knowledge sharing? Differences between posters and lurkers

M Nguyen, A Malik, P Sharma
Journal of Knowledge Management 25 (7), 1811-1831 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[12]

The Development and Current Trends of Digital Marketing and Relationship Marketing Research

D Le, M Nguyen, S Quach, P Thaichon, V Ratten
Developing Digital Marketing - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[13]

The current trends and future direction of digital and relationship marketing: A business perspective

M Nguyen, D Le, S Quach, P Thaichon, V Ratten
Developing Digital Marketing - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[14]

Relevant, or irrelevant, external factors in panic buying

C Prentice, M Nguyen, P Nandy, MA Winardi, Y Chen, L Le Monkhouse
Journal of Retailing and Consumer Services 61 (July), 1-10 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[15]

Masking, claiming and preventing innovation in cross-border B2B relationships: Neo-colonial frameworks of power in global IT industry

A Malik, J Mahadevan, P Sharma, M Nguyen
Journal of Business Research 132, 327-339 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[16]

Are atheist consumers less ethical? Investigating the role of religiosity and atheism on consumer ethics

D Arli, M Nguyen, PT Nham
Journal of Consumer Marketing 38 (5), 525-539 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[17]

Robotic service quality–Scale development and validation

C Prentice, M Nguyen
Journal of Retailing and Consumer Services 62 (September), 1-7 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[18]

Motivation in organisational online knowledge sharing

M Nguyen, LV Ngo, G Gregory
Journal of Knowledge Management 26 (1), 102-125 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[19]

Turning lurkers into innovation agents: An interactionist perspective of self-determinant theory

M Nguyen, LV Ngo, W Paramita
Journal of Business Research 141 (March), 822-835 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[20]

Reverse relationship between reward, knowledge sharing and performance

M Nguyen, C Prentice
Knowledge Management Research & Practice 20 (4), 516-527 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[21]

A two‐wave cross‐lagged study on AI service quality: The moderating effects of the job level and job role

M Nguyen, A Malik
British Journal of Management 33 (3), 1221-1237 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[22]

Employee acceptance of online platforms for knowledge sharing: exploring differences in usage behaviour

M Nguyen, A Malik
Journal of Knowledge Management 26 (8), 1985-2006 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[23]

The effect of AI quality on customer experience and brand relationship

M Nguyen, S Quach, P Thaichon
Journal of Consumer Behaviour 21 (3), 481-493 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[24]

Online knowledge sharing capability of young employees: An empirical study

TM Nguyen, ML Fry
Journal of Global Scholars of Marketing Science 32 (3), 415-433 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[25]

Impact of knowledge sharing on employees’ service quality: The moderating role of artificial intelligence

M Nguyen, A Malik
International Marketing Review 39 (3), 482-508 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[26]

Towards a transformative model of circular economy for SMEs

Z Bing, M Nguyen, S Siri, A Malik
Journal of Business Research 144 (May), 545-555 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[27]

Artificial intelligence (AI)-driven services

M Nguyen, Y Chen, TH Nguyen, SS Habashi, S Quach, P Thaichon
Artificial Intelligence for Marketing Management book - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[28]

Freedom from fear to domestic violence

M Nguyen, R Donovan
Encyclopedia of Social Marketing - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[29]

The use of digital media and innovative ways to change social norms to address sexual harassment in Egypt

S Shawky, M Nguyen
Palgrave Encyclopedia of Social Marketing - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[30]

An explorative study of psychological and social factors impacting littering behavior in Vietnam

A Zhang, B Pang, J Kim, TM Nguyen, PT Nham
Frontiers in Psychology 13 (December), 1-14 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[31]

Using a Collective Impact framework to evaluate an Australian health alliance for improving health outcomes

P Parkinson, T Hannan, N Mcdonald, S Moriarty, M Nguyen, B Ball
Health Promotion International 37 (6), 1-12 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[32]

Knowledge hiding in organizational crisis: The moderating role of leadership

M Nguyen, A Malik, P Budhwar
Journal of Business Research 139 (February), 161-172 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[33]

Towards a Conceptual Model of AI-Mediated Knowledge Sharing Exchange of HRM Practices: Antecedents and Consequences

A Malik, TM Nguyen, P Budhwar
IEEE Transactions on Engineering Management - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[34]

Securing jobs with individual trait and organisational support?

S Zeidan, C Prentice, M Nguyen
International Journal of Organizational Analysis 31 (6), 2707-2728 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[35]

Utopia or dystopia–deterrents to ecotourism development in Fiji

C Prentice, S Kundra, M Alam, MA Alam, M Nguyen
Tourism Geographies 25 (2-3), 843-864 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[36]

Stay together to be strong: How online knowledge sharing matters

M Nguyen
Australasian Marketing Journal 31 (4), 338-349 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[37]

I see myself in my leader: Transformational leadership and its impact on online knowledge sharing in digitalization

M Nguyen
Journal of Service Theory and Practice 33 (2), 257-279 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[38]

Impact of technology-based knowledge sharing on employee outcomes: moderation effects of training, support and leadership

M Nguyen, S Rundle-Thiele, A Malik, P Budhwar
Journal of Knowledge Management 27 (8), 2283-2301 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[39]

Want to feel better, share what you know

C Prentice, S Zeidan, M Nguyen
Knowledge Management Research & Practice 21 (5), 1008-1019 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[40]

How to entice restaurant patrons to order low-emissions meals? A meta-analysis and research agenda

D Greene, M Nguyen, S Donicar
Appetite - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[41]

Chatbots in frontline services and customer experience: An Anthropomorphism Perspective

M Nguyen, L Casperferm, S Quach, N Pontes, P Thaichon
Psychology & Marketing - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[42]

Privacy Dashboard: Managing Consumer Data Vulnerability at Microsoft

G Liyanaarachchi, J Tuguinay, M Nguyen
Encyclopedia of Social Marketing - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[43]

The Leave It Project: Toward Koala Conservation Through Lessening Dog-Koala Interactions

J Tuguinay, M Nguyen
Encyclopedia of Social Marketing - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[44]

No one deserves a serve: Putting an end to customer abuse and violence campaign in Australia

H Yan, M Nguyen, Y Chen
Encyclopedia of Social Marketing - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[45]

Insecticide-treated nets on child survival in rural Tanzania

A Nguyen, M Nguyen
Encyclopedia of Social Marketing - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[46]

DuPont STOP

A Nguyen, M Nguyen
Encyclopedia of Social Marketing - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[47]

The shoreline project: Supporting homeless street drinkers

M Nguyen, J Tuguinay
Encyclopedia of Social Marketing - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[48]

The Vietnam national tobacco harm prevention and control program

Y Vu, L Nguyen, H Vuong, M Nguyen
Encyclopedia of Social Marketing - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[49]

Black beauty shop health initiatives

A Nguyen, M Nguyen
Encyclopedia of Social Marketing - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[50]

Health action process approach: promoting physical activity, and fruit and vegetable intake among Australian adults

J Parkinson, T Hannan, N McDonald, S Moriarty, M Nguyen, K Hamilton
Health Promotion International 38 (4), 1-12 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[51]

Knowledge sharing and theory of planned behavior: a bibliometric analysis

MA Fauzi, M Nguyen, A Malik
Journal of Knowledge Management 28 (2), 293-311 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[52]

Leadership styles and employee creativity: the interactive impact of online knowledge sharing and organizational innovation

M Nguyen, P Sharma, A Malik
Journal of Knowledge Management 28 (3), 631-650 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[53]

Share or not share knowledge: Posters versus lurkers in organizational online knowledge in internal marketing

M Nguyen, ML Fry, D Arli
Australasian Marketing Journal 32 (2), 151-161 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[54]

Exploring the role of omnichannel retailing technologies: Future research directions

P Thaichon, S Quach, M Barari, M Nguyen
Australasian Marketing Journal 32 (2), 162-177 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[55]

Interactive impact of transformational leadership and organizational innovation on online knowledge sharing: A knowledge management perspective

M Nguyen, P Sharma
Journal of Knowledge Management 28 (4), 1164-1182 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[56]

Culturally diverse teams and knowledge sharing behavior with B2B partners: The roles of perceived morality and relationship orientation

M Nguyen, P Sharma, R Kingshott, A Malik
Industrial Marketing Management 116 (January), 120-129 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[57]

Increasing physical activity among Indonesian adolescents: A social marketing intervention reflection

D Schmidtke, M Nguyen, S Rundle-Thiele
European Journal of Marketing - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[58]

Impact of high involvement work systems in shaping power, knowledge sharing, rewards and knowledge perception of employees

M Nguyen, N Pontes, A Malik, J Gupta, R Gugnani
Journal of Knowledge Management - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[59]

Singapore’s Commitment to Combating Corruption

M Shiri, M Nguyen
Encyclopedia of Social Marketing - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[60]

Stop Asian American and Pacific Islander (AAPI) hate

D Wang, Y Chen, X Wu, M Nguyen
Encyclopedia of Social Marketing - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[61]

Fighting Hunger in Ethiopia

Y Chen, D Wang, M Nguyen, H Yan
Encyclopedia of Social Marketing - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[62]

Cycling in the City of Velo

KV Narangoda, M Nguyen, S Thaichon
Encyclopedia of Social Marketing - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[63]

Leveraging high-performance HRM practices and knowledge sharing for managing technological and social change in emerging market healthcare providers

A Malik, M Nguyen, P Budhwar, S Chowdhury, R Gugnani
Technological Forecasting & Social Change - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[64]

High involvement work system and organisational and employee resilience: Impact of digitalisation in crisis situations

M Nguyen, S Malik, A., P., R Kingshott
Technological Forecasting & Social Change 205 (August), 1-14 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[65]

Strategic responses to uncertainty shocks and consequences: a study of sustainability-oriented exporters in an emerging country

H Nguyen, M Nguyen, B Do, L Nguyen, H Phung
Benchmarking - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[66]

Too good to go: An innovative app for surplus food

HP Ho, M Nguyen
Encyclopedia of Social Marketing - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[67]

Acceptance Journeys: Reducing Antigay Stigma and HIV Risks

SJ Hull, G Hollander, CR Davis, JA Tuguinay, M Nguyen
Encyclopedia of Social Marketing - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[68]

Unleashing cultural diversity knowledge for improved knowledge sharing and integration: An in-depth qualitative analysis

Y Latif, N Harrion, HE Chu, A Malik, M Nguyen
Journal of Knowledge Management - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[69]

Nghiên cứu về mối quan hệ biện chứng giữa lượng người sử dụng Internet và tổng sản phẩm quốc nội tại Việt Nam

Nguyễn Thị Tuyết Mai và Nhâm Phong Tuân
Tạp chí Kinh tế đối ngoại - Năm xuất bản: 2013; ISSN/ISBN:
[70]

Vai trò của niềm tin - cầu nối quan trọng trong thương mại điện tử ở Việt Nam.

Nguyễn Thị Tuyết Mai, Nhâm Phong Tuân
Tạp chí Kinh tế & Chính trị thế giới - Năm xuất bản: 2013; ISSN/ISBN:
[71]

Determinants of online customer satisfaction in an emerging market – A mediator role of trust

Nguyen Thi Tuyet Mai, Yoshi Takahashi and Nham Phong Tuan
International Journal of Contemporary Management - Năm xuất bản: 2014; ISSN/ISBN:
[72]

The theory of planned behavior and knowledge sharing: A systematic review and meta analytic structural equation modelling

Tuyet-Mai Nguyen, Phong Tuan Nham, Viet-Ngu Hoang
VINE Journal of Information and Knowledge Management Systems - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[73]

Technology acceptance model and the paths to online customer loyalty in an emerging market.

Nguyễn Thị Tuyết Mai, Yoshi Takahashi and Nhâm Phong Tuân
Market Journal (Scopus listed) - Năm xuất bản: 2013; ISSN/ISBN:
[74]

A domino effect from fairness to online customer loyalty.

Nguyen Thi Tuyet Mai and Nham Phong Tuan
DLSU Business & Economics Review (Scopus listed) - Năm xuất bản: 2014; ISSN/ISBN:
[1]

Nghiên cứu thực chứng về mối quan hệ giữa chia sẻ tri thức cá nhân, đổi mới sáng tạo và kết quả hoạt động sản xuất kinh doanh của các doanh nghiệp Việt Nam

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Quỹ phát triển khoa học và công nghệ quốc gia
Thời gian thực hiện: 9/2017 - 9/2019; vai trò: Thư kí đề tài, thành viên nghiên cứu chủ chốt
[2]

Nghiên cứu mô hình sàn giao dịch điện tử Albaba và khả năng ứng dụng cho các doanh nghiệp Việt Nam

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Trường đại học Thương mại
Thời gian thực hiện: 9/2009 - 9/2010; vai trò: Chủ nhiệm đề tài
[3]

Một số giải pháp tăng cường dịch vụ hỗ trợ Website của Cổng thương mại điện tử quốc gia ECVN

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Trường đại học Thương mại
Thời gian thực hiện: 9/2008 - 9/2009; vai trò: Chủ nhiệm đề tài
[4]

Nghiên cứu về mạng xã hội và ứng dụng mạng xã hội Facebook trong việc hỗ trợ hoạt động giảng dạy.

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Trường đại học Thương mại
Thời gian thực hiện: 10/2013 - 5/2014; vai trò: Chủ nhiệm đề tài