Thông tin nhà nghiên cứu KH&CN

Mã NNC: CB.553622

Mai Ngọc Khương

Cơ quan/đơn vị công tác: Trường Đại học Quốc tế, Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh

Lĩnh vực nghiên cứu:

  • Danh sách các Bài báo/Công bố KH&CN
  • Danh sách các Nhiệm vụ KH&CN đã tham gia
[1]

A Chain of Hands: Pro-social integration in a coffee supply chain setting

Nguyen Nhu Tung and Mai Ngoc Khuong
The Handbook of Behavioral Operations Management: Social and Psychological Dynamics in Production and Service Settings - Năm xuất bản: 2015; ISSN/ISBN:
[2]

The evolution of leadership theories: A literature review

Do, T.T. and Mai, N.K.
World Scientific Publishing, Singapore - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[3]

Empirical Study of Green Practices Fostering Customers’ Willingness to Consume via Customer Behaviors: The Case of Green Restaurants in Ho Chi Minh City of Vietnam

Mai Ngoc Khuong, Do Hanh Nhan, Nguyen Thi Minh Phuong
Sustainability - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[4]

A Systematic Literature Review and Future Research Agenda

Thai Hoang Quoc, Mai Ngoc Khuong, Do Thanh Tung
SAGE Open - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[5]

Does Trust Affect Antecedents of Inter-Organizational Governance Mechanisms and Elicit Successful Collaboration via Innovation? An Empirical Study from a Market-Oriented Economy in Vietnam

Nguyen Thi Minh Phuong, Mai Ngoc Khuong, Nguyen Ngoc Duy Phuong
Sustainability - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[6]

Entrepreneurial ecosystem affects organizational learning, creativity and success

Mai Ngoc Khuong, Nguyen Thanh Van
Cogent Business & Management: Published online - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[7]

Driving SME growth and learning effectiveness: The role of analyzer orientation, learning capability, and innovation

Le Thu Hang, Mai Ngoc Khuong, Nguyen Ngoc Duy Phuong
Journal of Infrastructure, Policy and Development: Published online - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[8]

Does Entrepreneurial Financial Support Guarantee New Ventures’ Performance via Competitive Advantage and Innovation? Empirical Answers from Ho Chi Minh City Region, Vietnam

Thai Hoang Quoc, Mai Ngoc Khuong
Sustainability: Published online - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[9]

Corporate Social Responsibility Strategy Practices, Employee Commitment, Reputation as Sources of Competitive Advantage

Mai Ngoc Khuong, Nguyen Khoa Truong An, Do Thanh Tung, Phan Long Nhat
SAGE Open - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[10]

Do Entrepreneurial Financial Support and Entrepreneurial Culture Stimulate New Venture Performance through Organizational Creativity and Firm Innovation? Empirical Findings from Ho Chi Minh City Region, Vietnam

Thai Hoang Quoc, Mai Ngoc Khuong
Sustainability: Published online - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[11]

Strategic perspectives, creativity, and financial performance in Vietnamese SMEs

Nguyen Ngoc Duy Phuong, Mai Ngoc Khuong, Thu-Hang Le
Heliyon 9(9): e2035 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[12]

What drives employees' job performance in green hotels? The mediating effect of employee positive mood and satisfaction

Mai Ngoc Khuong, Nguyen Thi Minh Phuong
Corporate Social Responsibility and Environment Management: Published online - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[13]

Fostering SME‘s organizational effectiveness through strategic orientations, learning capability, and innovation.

Le Thu Hang, Mai Ngoc Khuong
Journal of Small Business Management: Published online - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[14]

Entrepreneurial competencies – A systematic literature review.

Mai Ngoc Khuong, Thai Hoang Quoc
. Journal of International Entrepreneurship: Published online - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[15]

Entrepreneurial traits: a systematic literature review

Thai Hoang Quoc, Mai Ngoc Khuong
Management Review Quarterly: Published online - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[16]

The impact of leadership competences, organizational learning and organizational innovation on business performance

Mai Ngoc Khuong, Do Thanh Tung, Ho Nguyen Dieu Trang
ISSN 14637154 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[17]

The impact of leadership traits and organizational learning on business innovation

Mai Ngoc Khuong, Do Thanh Tung, Phan Nhu Ai
Journal of Innovation & Knowledge - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[18]

Implementation of Corporate Social Responsibility Strategy to Enhance Firm Reputation and Competitive Advantage

Mai Ngoc Khuong, Nguyen Khoa Truong An, Nguyen Thanh Thuy
Journal of Competitiveness - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[19]

Review of empirical research on leadership and organizational learning

Do Thanh Tung, Mai Ngoc Khuong
Journal of Knowledge Management - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[20]

The International Tourists' Destination Satisfaction and Developmental Policy Suggestion for Ho Chi Minh City, Vietnam

Mai Ngoc Khuong, Pham Thanh Huyen, Nguyen Tran Nguyen Khai, Nguyen Thi Minh Phuong, Nguyen Thoai Ngoc
Journal of Policy Research in Tourism, Leisure and Events - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[21]

The Effect of Two-Dimensional Factor on Municipal Civil Servants’ Job Satisfaction and Public Policy Implications.

Nguyen Ngoc Duy Phuong, Mai Ngoc Khuong, Le Huu Phuc, Le Nguyen Thanh Dong
Journal of Asian Finance, Economics and Business - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[22]

International Tourists’ Loyalty to Ho Chi Minh City Destination—A Mediation Analysis of Perceived Service Quality and Perceived Value.

Khuong Ngoc Mai, Phuong Ngoc Duy Nguyen, and Phuong Thi Minh Nguyen
Sustainability - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[23]

Guerrilla Marketing’s Effects on Gen Y’s Word-of-Mouth Intention – A mediation of Credibility.

Dinh Duc Tam, Mai Ngoc Khuong
Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[24]

Importance-Performance and Segmentation: An Application at a Biosphere Reserve in Vietnam.

Jerry J. Vaske; Rachel Kiriakos; Stuart P. Cottrell; Mai Ngoc Khuong
Journal of Travel & Tourism Marketing - Năm xuất bản: 2009; ISSN/ISBN:
[25]

Factors Affecting Customer Satisfaction on Services of Saigon Tourist Cable Television in Ho Chi Minh City, Vietnam.

Mai Ngoc Khuong, Trinh Hoang Hiep
Proceeding of 5th International Conference on Business and Economic Research (5th ICBER-2014). Kuching, Malaysia. 24th – 25th March, 2014. - Năm xuất bản: 2014; ISSN/ISBN:
[26]

Factors Affecting Tourist Destination Satisfaction through Mediating Variable of Perceived Service Quality – A Study in Ho Chi Minh City, Vietnam.

Mai Ngoc Khuong, Nguyen Thoai Ngoc
Proceeding of 5th International Conference on Business and Economic Research (5th ICBER-2014). Kuching, Malaysia. 24th – 25th March, 2014. - Năm xuất bản: 2014; ISSN/ISBN:
[27]

The Impacts of Corportate Social Responsibility on Brand Image and Customer Brand Loyalty – A Case Study of VinaMilk Corporation in Vietnam.

Mai Ngoc Khuong, Do Thu Thao
Proceeding of 5th International Conference on Business and Economic Research (5th ICBER-2014). Kuching, Malaysia. 24th – 25th March, 2014. - Năm xuất bản: 2014; ISSN/ISBN:
[28]

A Study of Factors Affecting Consumer Purchase Intention toward Home-Use Blood Pressure Monitor of OMRON Healthcare Vietnam in Ho Chi Minh City.

Ho Nhut Quang, Mai Ngoc Khuong, Nguyen Truong Thuy Anh
Proceeding of 5th International Conference on Business and Economic Research (5th ICBER-2014). Kuching, Malaysia. 24th – 25th March, 2014. - Năm xuất bản: 2014; ISSN/ISBN:
[29]

Factors Affecting Adult Learners’ Persistence in E-Learning Programs in Ho Chi Minh City, Vietnam – A Mediation Analysis of Learners’ Motivation.

Tran Hoang Cam Tu, Mai Ngoc Khuong
Proceeding of the 28th Annual Conference of the Asian Association of Open Universities (AAOU 2014). Hong Kong. October 28-31, 2014. - Năm xuất bản: 2014; ISSN/ISBN:
[30]

Doanh Nghiệp Lữ Hành Quốc Tế của Việt Nam và Mô Hình Mối Quan Hệ Thành Công Với Các Đối Tác Thái Lan.

Mai Ngoc Khuong
Kỷ Yếu Hội Thảo Khoa Học Quốc Tế về Toàn Cầu Hóa Du Lịch và Địa Phương Hóa Du Lịch. Nhà Xuất Bản Đại Học Quốc Gia – TP.HCM. - Năm xuất bản: 2015; ISSN/ISBN:
[31]

The effects of Leadership Styles on Job Satisfaction in Auditing Companies- A Study in Ho Chi Minh City.

Mai Ngoc Khuong, Dang Thuy Hoang
Proceeding of the International Conference on “NEW PERSPECTIVE IN MULTIDISCIPLINARY RESEARCH & PRACTICE”. July 9-11, 2015. International University – VNU-HCMC, Ho Chi Minh City, Vietnam. - Năm xuất bản: 2015; ISSN/ISBN:
[32]

The Effects of Leader Emotional Intelligence on Employees’ Engagement through the Mediation of Job Satisfaction – An Empirical Study of Banking Sector in Ho Chi Minh City, Vietnam.

Mai Ngoc Khuong, Nguyen Thi Phuong Tram
Proceeding of the International Conference on “NEW PERSPECTIVE IN MULTIDISCIPLINARY RESEARCH & PRACTICE”. July 9-11, 2015. International University – VNU-HCMC, Ho Chi Minh City, Vietnam. - Năm xuất bản: 2015; ISSN/ISBN:
[33]

Perceived Risk, Loss Aversion and Investment Intention in Vietnam A Combination of Quantitative and Qualitative Approaches.

Phung Thai Minh Trang , Mai Ngoc Khuong
Proceeding of the XI International Conference on Applied Business Research 2016. 5-9 September, 2016. Pattaya, Chonburi, Thailand. - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[34]

Mediating Roles of Perceived Uncertainty and Loss Aversion in the Impact of Personality Traits in Investment Intention.

Phung Thai Minh Trang , Mai Ngoc Khuong
Proceeding of the XI International Conference on Applied Business Research 2016. 5-9 September, 2016. Pattaya, Chonburi, Thailand. - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[35]

Factors Affecting Employee Performance through a Mediation of Job Satisfaction – An Empirical Study of Hospitality Industry in Ho Chi Minh City, Vietnam.

Mai Ngoc Khuong, Nguyen Tran Nguyen Khai, Pham Thanh Huyen, Nguyen Vo Hoai Thuong, Nguyen Thi Minh Phuong
Journal of Science Ho Chi Minh City Open University - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[36]

Factors Affecting Chinese Tourist’s Loyalty towards Ho Chi Minh City – A Mediation Analysis of Tourists’ Perceived Value.

Mai Ngoc Khuong, Nguyen Tran Nguyen Khai, Do Ai Dao
Journal of Science Ho Chi Minh City Open University - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[37]

The effects of leadership styles and sociability trait emotional intelligence on employee engagement A study in Binh Duong City, Vietnam.

Mai Ngoc Khuong, Nguyen Hoang Yen
International Journal of Current Research and Academic Review - Năm xuất bản: 2014; ISSN/ISBN:
[38]

Factors Affecting Employees’ Organizational Commitment–A Study of Banking Staff in Ho Chi Minh City, Vietnam.

Nguyen Nhu Tung, Mai Ngoc Khuong, Nguyen Van Phuong
Journal of Advanced Management Science - Năm xuất bản: 2014; ISSN/ISBN:
[39]

The Impact of Corporate Social Responsibility on Brand Image and Customer Brand Loyalty – A Case Study of VinaMilk Corporation in Vietnam.

Mai Ngoc Khuong, Do Thu Thao
Asian Academis Research Journal of Social Science and Humanities - Năm xuất bản: 2014; ISSN/ISBN:
[40]

The Effects of Leadership Styles toward Salespersons’ Loyalty - A Study of Import-Export Companies in Ho Chi Minh City, Vietnam.

Mai Ngoc Khuong, Nguyen Nhu Tung, Pham Hoang Trang
International Journal of Current Research and Academic Review - Năm xuất bản: 2014; ISSN/ISBN:
[41]

The Factors Affecting Vietnam Airlines Service Quality and Passenger Satisfaction – A Mediation Analysis of Service Quality.

Mai Ngoc Khuong, Le Truc Mai Uyen
International Journal of Innovation, Management and Technology - Năm xuất bản: 2014; ISSN/ISBN:
[42]

The Influences of Push and Pull Factors on the International Leisure Tourists' Return Intention to Ho Chi Minh City, Vietnam - A Mediation Analysis of Destination Satisfaction.

Mai Ngoc Khuong, Huynh Thi Thu Ha
International Journal of Trade, Economics and Finance - Năm xuất bản: 2014; ISSN/ISBN:
[43]

The Effects of Service Innovation on Perceived Value and Guest’s Return Intention - A Study of Luxury Hotels in Ho Chi Minh City, Vietnam.

Mai Ngoc Khuong, Tran Huong Giang
International Journal of Trade, Economics and Finance - Năm xuất bản: 2014; ISSN/ISBN:
[44]

The Effects of Emotional Marketing on Consumer Product Perception, Brand Awareness and Purchase Decision - A Study in Ho Chi Minh City, Vietnam.

Mai Ngoc Khuong, Vu Ngoc Bich Tram
Journal of Economics, Business and Management - Năm xuất bản: 2015; ISSN/ISBN:
[45]

Film-Induced Tourism - Factors Affecting Vietnamese Intention to Visit Korea.

Pham Hong Hoa, Vo Thi Thanh Truc, Mai Ngoc Khuong
Journal of Economics, Business and Management - Năm xuất bản: 2015; ISSN/ISBN:
[46]

The Effects of Leader Emotional Intelligence on Employees’ Organizational Commitment Toward Banks in HCMC, Vietnam – A Moderation Analysis of Openness to Experience.

Mai Ngoc Khuong, Nguyen Thi Phuong Tram
Asian Academis Research Journal of Social Science and Humanities - Năm xuất bản: 2015; ISSN/ISBN:
[47]

The Effects of Transformational and Ethics-Based Leaderships on Employee’s Loyalty toward Marketing Agencies in Ho Chi Minh City, Vietnam.

Mai Ngoc Khuong, Vo Anh Linh, Vo Minh Duc
International Journal of Innovation, Management and Technology - Năm xuất bản: 2015; ISSN/ISBN:
[48]

Factors of Affecting Guests’ Satisfaction and Their Loyalty - A Study of Luxury Hotels in Ho Chi Minh City, Vietnam.

Mai Ngoc Khuong, Pham Le Hoang Ngan, Nguyen Thi Minh Phuong
International Journal of Innovation, Management and Technology - Năm xuất bản: 2015; ISSN/ISBN:
[49]

The Effects of Leaders’ Emotional Intelligence on Employee Engagement in Vietnamese Construction Companies – A Case of Hoa Binh Corporation.

Ho Nhut Quang, Mai Ngoc Khuong, Nguyen Hoang Le
Journal of Economics, Business and Management - Năm xuất bản: 2015; ISSN/ISBN:
[50]

The Effects of Guerilla Marketing on Gen Y’s Purchase Intention – A Study in Ho Chi Minh City, Vietnam.

Dinh Duc Tam, Mai Ngoc Khuong
International Journal of Trade, Economics and Finance - Năm xuất bản: 2015; ISSN/ISBN:
[51]

Factors Affecting Tourists’ Satisfaction towards Nam Cat Tien National Park, Vietnam-A Mediation Analysis of Perceived Value.

Mai Ngoc Khuong, Pham Dac Luan
International Journal of Innovation, Management and Technology - Năm xuất bản: 2015; ISSN/ISBN:
[52]

Factors Affecting Impulse Buying toward Fashion Products in Ho Chi Minh City – A Mediation Analysis of Hedonic Purchase.

Mai Ngoc Khuong, Ta Bao Tran
International Journal of Trade, Economics and Finance - Năm xuất bản: 2015; ISSN/ISBN:
[53]

The Effects of Leadership Styles on Employee Motivation in Auditing Companies in Ho Chi Minh City, Vietnam.

Mai Ngoc Khuong, Dang Thuy Hoang
International Journal of Trade, Economics and Finance - Năm xuất bản: 2015; ISSN/ISBN:
[54]

The Effect of Ethical Leadership and Organizational Justice on Employee Engagement - The Mediating Role of Employee Trust.

Mai Ngoc Khuong, Do Thi Thuy Dung
International Journal of Trade, Economics and Finance - Năm xuất bản: 2015; ISSN/ISBN:
[55]

The Effects of Television Commercials on Customers Purchase Intention – A Study of Milk Industry in Ho Chi Minh City, Vietnam.

Mai Ngoc Khuong, Truong Duc Nguyen
Journal of Economics, Business and Management - Năm xuất bản: 2015; ISSN/ISBN:
[56]

The Effect of Ethics-Based Leadership on Employee’s Virtuous Behavior through Regulatory Focus Factors – A Study of Marketing Agencies in Ho Chi Minh City, Vietnam.

Mai Ngoc Khuong, Vo Minh Duc
Journal of Economics, Business and Management - Năm xuất bản: 2015; ISSN/ISBN:
[57]

Factors Affecting Tourists’ Return Intention towards Vung Tau City, Vietnam - A Mediation Analysis of Destination Satisfaction.

Mai Ngoc Khuong, Nguyen Thao Trinh
Journal of Advanced Management Science - Năm xuất bản: 2015; ISSN/ISBN:
[58]

Factors Affecting Guest Perceived Service Quality, Product Quality, and Satisfaction – A Study of Luxury Restaurants in Ho Chi Minh City, Vietnam.

Mai Ngoc Khuong, Tran Uyen Tran
Journal of Advanced Management Science - Năm xuất bản: 2015; ISSN/ISBN:
[59]

The Effects of Ethical Leadership and Organizational Culture towards Employees’ Sociability and Commitment – A Study of Tourism Sector in Ho Chi Minh City, Vietnam.

Mai Ngoc Khuong, Nguyen Vu Quynh Nhu
Journal of Advanced Management Science - Năm xuất bản: 2015; ISSN/ISBN:
[60]

Direct and Indirect Effects on International Tourists’ Destination Satisfaction – The Case of the World Natural Heritage of Halong Bay, Vietnam.

Mai Ngoc Khuong, Nguyen Thi Hong An, Nguyen Thi Mai Uyen
Journal of Economics, Business and Management - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[61]

The Factors Affecting Entrepreneurial Intention of the Students of Vietnam National University - A Mediation Analysis of Perception toward Entrepreneurship.

Mai Ngoc Khuong, Nguyen Huu An
Journal of Economics, Business and Management - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[62]

Factors Affecting Employee Job Engagement towards Aircraft Maintenance Organizations – A Mediation Analysis of Job Satisfaction.

Mai Ngoc Khuong, Nguyen Hoang To Uyen
Journal of Economics, Business and Management - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[63]

The Effects of Organizational Justice and Ethical Leadership on Employee Performance in Binh Duong’s Industrial Parks, Vietnam.

Mai Ngoc Khuong, Thai Hoang Quoc
Journal of Economics, Business and Management - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[64]

The influence of Social Media Marketing on Vietnamese traveller’s purchase intention in Tourism Industry in Ho Chi Minh City.

Mai Ngoc Khuong, Tran Thi Huong
Journal of Economics, Business and Management - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[65]

Factors Affecting Band Equity of Online Travel Booking Service in Ho Chi Minh City – A Mediation Analysis of E-Word of Mouth.

Mai Ngoc Khuong, Nguyen Hong Hanh
Journal of Economics, Business and Management - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[66]

The Effects of Personality and Communication Skill on Employee Job Performance at Multi-national Companies in Ho Chi Minh City, Vietnam.

Mai Ngoc Khuong, Le Thi My Linh, Nguyen Quang Toan, Nguyen Thi Minh Phuong
Journal of Economics, Business and Management - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[67]

Investigate the Effects of Job Stress on Employee Job Performance – A Case Study at Dong Xuyen Industrial Zone, Vietnam.

Mai Ngoc Khuong, Vu Hai Yen
International Journal of Trade, Economics and Finance - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[68]

The Effect of Television Commercials on Customers’ Loyalty - A Mediation Analysis of Brand Awareness.

Mai Ngoc Khuong, Nguyen Vu Ai Hoa, Truong Duc Nguyen
International Journal of Trade, Economics and Finance - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[69]

Personal Factors Affecting Consumer Purchase Decision towards Men Skin Care Products – A Study in Ho Chi Minh City, Viet Nam.

Mai Ngoc Khuong, Hoang Thi My Duyen
International Journal of Trade, Economics and Finance - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[70]

The Influence of Leadership Styles on Employee Mood and Job Performance: A study of Hotels and Restaurants in Ho Chi Minh City, Vietnam.

Mai Ngoc Khuong, Lu Kim Khanh
International Journal of Trade, Economics and Finance - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[71]

The Factors Affecting Customer Satisfaction and Customer Loyalty – A Study of Local Taxi Companies in Ho Chi Minh City, Vietnam.

Mai Ngoc Khuong, Do Quang Dai
International Journal of Innovation, Management and Technology - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[72]

The Impact of Product Packaging Design on Consumer Repurchase Intention - A Study of VinaMilk, Vietnam.

Mai Ngoc Khuong, Tang My Hong
International Journal of Innovation, Management and Technology - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[73]

The Impacts of Viral Marketing on Vietnamese Travelers Decision to Thailand – A Study in Ho Chi Minh City, Vietnam.

Mai Ngoc Khuong, Tran Thi Tuyet Thanh
International Journal of Innovation, Management and Technology - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[74]

The Effects of Organizational Influence, Purchase Importance and Supplier Trust on Public Purchase Decision in Dong Nai Province – A Mediation Analysis of Organizational Emotions.

Mai Ngoc Khuong, Tran Ly Thao Vy, Nguyen Thanh Tuan
International Journal of Innovation, Management and Technology - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN:
[75]

Factors of Event Sponsorship Affecting Customer’s Brand Trust and Word Of Mouth - A Case of Toyota, Vietnam.

Mai Ngoc Khuong, Ngo Thi Kim Chau
Journal of Economics, Business and Management - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN:
[76]

Factors Affecting Tourist Destination Satisfaction and Return Intention – A Study in Ho Chi Minh City, Vietnam.

Mai Ngoc Khuong, Pham Anh Nguyen
Journal of Economics, Business and Management - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN:
[77]

Factors Affecting Foreign Tourist’s Word-Of-Mouth toward Ho Chi Minh City – A Mediation Analysis of Destination Image.

Mai Ngoc Khuong, Nguyen Truong Minh Bao
International Journal of Trade, Economics and Finance - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN:
[78]

Effects of the Corporate Glass Ceiling Factors on Female Employees Organizational Commitment - An Empirical of Ho Chi Minh City, Vietnam.

Mai Ngoc Khuong, Nguyen Thi Lan Chi
Journal of Advanced Management Science - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN:
[79]

THE EFFECTS OF CONSUMER-GENERATED MEDIA ON VIETNAMESE TRAVELERS’ DECISION MAKING - MEDIATION ANALYSIS OF PERCEIVED CREDIBILITY AND TRUST.

Hoang Thanh Nhon, Mai Ngoc Khuong
International Journal of Electronic Commerce Studies - Năm xuất bản: 2015; ISSN/ISBN:
[80]

The Mediation of Job Satisfaction between Leadership Behaviors and Employee Organizational Commitment – An Empirical Study of Tourism Sector in Ho Chi Minh City, Vietnam.

Mai Ngoc Khuong, Nguyen Thuan An
European Journal of Scientific Research - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[81]

Factors Affecting International Tourists’ Perceived Service Quality and Return Intention – A Study in Ho Chi Minh City, Vietnam.

Mai Ngoc Khuong, Nguyen Phuong Quyen
Review of European studies - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[82]

The Effects of Travel Service Quality on Organization Perceived Value, Satisfaction and Word-of-mouth - A study in Ho Chi Minh City, Vietnam.

Mai Ngoc Khuong, Nguyen Thanh Phuong, Tran Ngoc Diem Chau
Review of European studies - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[83]

The Big Five Traits, Moods, and Investment Decisions in Emerging Stock Markets.

Phung Thai Minh Trang, Mai Ngoc Khuong, Nguyen Huu Tho
International Journal of Business Research - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[84]

MOTIVATING MORE INDIVIDUAL INVESTORS TO EMERGING STOCK MARKETS: THE CASE OF VIETNAM.

Phung Thai Minh Trang, Nguyen Minh Tuan, Mai Ngoc Khuong
Actual Problems of Economics - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN:
[85]

Personality Traits, Perceived Risk, Uncertainty, and Investment Performance in Vietnam.

Phung Thai Minh Trang , Mai Ngoc Khuong
Global Business & Finance Review - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN:
[86]

The Effect of Event Sponsorship on Customer’s Brand Awarness and Purchase Intention - A Case Study of Toyota Vietnam.

Mai Ngoc Khuong, Ngo Thi Kim Chau
Review of European studies - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN:
[1]

Hoạt động lưu trú xanh tác động đến hành vi của nhân viên và du khách – Vai trò của doanh nghiệp và cơ quan quản lý

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh
Thời gian thực hiện: 02/2022 - 02/2024; vai trò: Chủ nhiệm đề tài
[2]

Phân tích vai trò của trách nhiệm xã hội trong nâng cao thành công kinh doanh của doanh nghiệp – Gợi ý chính sách thúc đẩy thực thi trách nhiệm xã hội cho phát triển kinh tế - xã hội của vùng Thành Phố Hồ Chí Minh.

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh
Thời gian thực hiện: 01/2020 - 01/2022; vai trò: Chủ nhiệm đề tài
[3]

Lãnh đạo, học tập tổ chức và hiệu suất cao – Bằng chứng thực nghiệm tại các doanh nghiệp du lịch ở Việt Nam

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Quỹ Phát triển Khoa học và Công nghệ Quốc gia
Thời gian thực hiện: 02/2021 - 02/2023; vai trò: Chủ nhiệm đề tài
[4]

Các yếu tố tác động đến sự hài lòng và ý định quay trở lại của du khách quốc tế với điểm đến du lịch thành phố Hồ Chí Minh – Thực trạng và giải pháp.

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Sở Khoa Học và Công Nghệ TP.HCM
Thời gian thực hiện: 12/2016 - 06/2018; vai trò: Chủ nhiệm đề tài
[5]

Xây dựng và quảng bá mô hình du lịch cộng đồng tại làng Kon Pring và làng Viôlăk trên địa bàn huyện Kon Plong.

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Uy Ban Nhân Dân huyện Kon Plong, tỉnh Kon Tum
Thời gian thực hiện: 07/2015 - 07/2016; vai trò: Chủ nhiệm đề tài
[6]

Các yếu tố quyết định mối quan hệ kinh doanh giữa các công ty lữ hành Thái Lan và Việt Nam

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Hội đồng nghiên cứu quốc gia, Thái Lan
Thời gian thực hiện: 10/2014 - 10/2015; vai trò: Đồng chủ nhiệm
[7]

Các yếu tố tác động lên kinh doanh thành công của doanh nghiệp lữ hành quốc tế Việt Nam có quan hệ hợp tác với đối tác Thái Lan.

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Trường Đại Học Quốc Tế - Đại Học Quốc Gia TP.HCM
Thời gian thực hiện: 11/2012 - 11/2013; vai trò: Chủ nhiệm đề tài