Thông tin nhà nghiên cứu KH&CN
Mã NNC: CB.1308393
TS Lê Thị Mai
Cơ quan/đơn vị công tác: Trường Quốc tế - Đại học Quốc gia Hà Nội
Lĩnh vực nghiên cứu:
- Danh sách các Bài báo/Công bố KH&CN
- Danh sách các Nhiệm vụ KH&CN đã tham gia
| [1] |
Nghiên cứu ý định mua sắm mỹ phẩm thân thiện với môi trường của phụ nữ trẻ tuổi tại Việt Nam Lê Thị Mai; Lưu Thị Minh NgọcNghiên cứu Tài chính Kế toán - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN: 1859-4093 |
| [2] |
Le Thi Mai, Luu Thi Minh Ngoc, Ngo Thien My, Le Bao Ngoc* Tạp chí Khoa học ĐHQGHN- Kinh tế và Kinh doanh, 4(4), 96-107 (số Tiếng Anh) - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN: |
| [3] |
Le Bao Ngoc, Duong Xuan Cuong, Le Thi Mai Tạp chí Khoa học Thương mại, 198, 75-97 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN: |
| [4] |
Le Thi Mai, Luu Thi Minh Ngoc, Ngo Thien My, Le Bao Ngoc* Tạp chí Khoa học ĐHQGHN- Kinh tế và Kinh doanh, 4(4), 96-107 (số Tiếng Anh) - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN: |
| [5] |
Thi Mai Le, Thien My Ngoc Hội thảo khoa học Quốc gia năm 2025 "Nguồn lực trong nền kinh tế số - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN: |
| [6] |
Dieu Thuy Vu, Thi Mai Le*,Trung Hien Nguyen, Tuan Minh Nguyen The 12nd International Conference on Emerging Challenges: Sustainable Strategies in the Data – Driven Economy, 300-315 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN: |
| [7] |
Thi Mai Le, Thi Minh Ngoc Luu The 12nd International Conference on Emerging Challenges: Sustainable Strategies in the Data – Driven Economy, 277-292 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN: |
| [8] |
Determining Factors Affecting the Repurchase Intention of the Fast Fashion Industry Thi Mai Le, My Hanh Le, and Thi Huong Ly NguyenThe 12nd International Conference on Emerging Challenges: Sustainable Strategies in the Data – Driven Economy, 244-266 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN: |
| [9] |
Exploring the drivers of customer loyalty for energy-efficient home appliances Bao Ngoc Le, Thi Mai Le, Thi Minh Ngoc LuuProcedia Computer Science: 6th International Conference on Industry 4.0 and Smart Manufacturing, 253,2025, 541-550 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN: |
| [10] |
Factors Affecting Green Cosmetic’s Brand Loyalty: The Mediating Effect of Brand Love. Thi Mai Le, Khanh Huyen Vu, Bao Ngoc Le, Thi Minh Ngoc Luu*Procedia Computer Science: 6th International Conference on Industry 4.0 and Smart Manufacturing, 253,2025, 277-286 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN: |
| [11] |
Influence of Tiktok Short Video Ads on Vietnamese Customers’ Purchase Intention for Cosmetic Brands. Thi Mai Le, Ngoc Anh NguyenEast Asian Journal of Multidisciplinary Research, 4 (5), 2109 - 2124 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN: |
| [12] |
Thi Mai Le International Journal of Social Science, Management and Economics Research, 3(3) 1-17 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN: |
| [13] |
International Journal of Management, Finance and Accounting, 6(1), 308-349 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN: |
| [14] |
Product Placement In Vietnam Music Videos On Consumer Behaviour: The Case Of Tiki. Quynh Phuong Nguyen, Thanh Huyen Pham, Thi Huong Vu, Thi Mai Le*International Journal of Innovation Scientific Research and Review, 06 (05), 6397-6403 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN: |
| [15] |
Huy Hung Ta, Van Huy Trinh, Thi Mai Le* Innovative Marketing, 21(2), 27-39 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN: |
| [16] |
Examination of Online Purchase Intention towards Air-conditioner. Van Hieu Vu, Thi Huong Ly Nguyen, Thi Liem Nguyen and Thi Mai Le*Asian Journal of Economics, Business and Accounting, 24 (5), 12-21 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN: |
| [17] |
Factors influencing perceived value and revisit intention among Vietnamese restaurant consumers Thi Mai Le, Bao Trung Phan, Viet Trung Dang, Thi Thuy Anh TranProceedings of Rijeka Faculty of Economics: Journal of Economics and Business, 42(2), 381-410 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN: |
| [18] |
Tuan Cong Dao, Ying-Kai Liao, Grace Chen, Thi-Minh-Ngoc Luu, Thi Mai Le International Review of Management and Marketing,15(1), 71–81 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN: |
| [19] |
Bao Ngoc Le, Viet Tien Vu, Thi Mai Le Innovative Marketing , ISSN: 1814-2427, E-ISSN: 1816-6326, 20(3), 14-27 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN: |
| [20] |
Factors affecting consumer purchase intention toward Hanoi street food vendors Thi Mai Le, Hai Binh LeThe 11th International Conference on Emerging Challenges: Smart Business and Digital Economy in Ninh Binh Province, Vietnam - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN: |
| [21] |
Factors Affecting to Manager’s Intention of the Applying Big Data Analytics Thi-Mai Le, My Pham Ngoc Ha, Bao-Trung PhanInternational Research Journal of Economics and Management Studies IRJEMS - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN: |
| [22] |
SY Liaw TM Le The International Journal of Business & Management - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN: |
| [23] |
Effects of Certification Label and Language Choice of Webpage on Purchase Intention SY Liaw TM LeInternational Conference on “Business, Economics, Social Science & Humanities-BESSH-2016. Seoul, Korea - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN: |
| [24] |
SY Liaw TM Le NETs 2017 International Conference on Internet Studies. Bali. Indonesia - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN: |
| [25] |
HOW INDIVIDUAL MOBILITIES DRIVE PLATFORM EQUITY IN THE BUSINESS ECOSYSTEM VIA MOBILE APP? My-Trinh Bui, Don Jyh-Fu Jeng, Thi Mai Le2020 Global Marketing Conference at Seoul - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN: |
| [26] |
Thi Lien Pham, Tam Phan Thi Thanh, THIMAI LE WSEAS Transactions on Business and Economics - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN: |
| [27] |
SY Liaw TG Nguyen, TM Le Computing for Human. 2021, Danang, Vietnam - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN: |
| [28] |
My-Trinh Bui, Don Jyh-Fu Jeng, Thi Mai Le WSEAS Trans. Bus. Econ - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN: |
| [29] |
Shu-Yi Liaw, Thi Mai Le Journal International Journal of Business and Management Volume 12 Issue 8 Pages 160-174 - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN: |
| [30] |
Shu-Yi Liaw, Thi Mai Le International Journal of Marketing Studies, 9 (4), 66-75 - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN: |
| [31] |
The effect of corporate social responsibility disclosure on corporate financial performance Duong Thi Thu Thao, Mai Thi LeInternational Journal of Business, Economics and Management - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN: |
| [32] |
A Cross-cultural Comparison in E bank based on Multiple Mediation of Trust Thi Mai LeContemporary Management Research - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN: |
| [33] |
Thi Mai LE, My-Trinh BUI Business: Theory and Practice, 2022 Volume 23 Issue 2: 266–276 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN: |
| [34] |
Thi Mai Le, Shu-Yi Liaw Sustainability, 9(5), 798. - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN: |
| [35] |
A Cross-cultural Comparison in E bank based on Multiple Mediation of Trust Thi Mai LeContemporary Management Research - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN: |
| [36] |
A Study of the Multiple Mediation of Trust in E-bank F-rom a Cross-cultural Comparison between Indonesia and Taiwan SY Liaw TM LeNETs 2017 International Conference on Internet Studies. Bali. Indonesia - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN: |
| [37] |
An empirical study on the factors influencing brand image toward purchase intention of cosmetics products. Thi Mai LeInternational Journal of Social Science, Management and Economics Research, 3(3) 1-17 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN: 2583-9853 |
| [38] |
Comparing mediation effect of functional and emotional value in the relationship between pros of applying big data analytics and consumers’ responses Shu-Yi Liaw, Thi Mai LeInternational Journal of Marketing Studies, 9 (4), 66-75 - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN: |
| [39] |
Determining Factors Affecting the Repurchase Intention of the Fast Fashion Industry Thi Mai Le, My Hanh Le, and Thi Huong Ly NguyenThe 12nd International Conference on Emerging Challenges: Sustainable Strategies in the Data – Driven Economy, 244-266 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN: 2352-5428 |
| [40] |
Effects of Certification Label and Language Choice of Webpage on Purchase Intention SY Liaw TM LeInternational Conference on “Business, Economics, Social Science & Humanities-BESSH-2016. Seoul, Korea - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN: |
| [41] |
Effects of pros and cons of applying big data analytics to consumers’ responses in an e-commerce context. Thi Mai Le, Shu-Yi LiawSustainability, 9(5), 798. - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN: |
| [42] |
Examination of Online Purchase Intention towards Air-conditioner. Van Hieu Vu, Thi Huong Ly Nguyen, Thi Liem Nguyen and Thi Mai Le*Asian Journal of Economics, Business and Accounting, 24 (5), 12-21 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN: 2456-639X |
| [43] |
Exploring the drivers of customer loyalty for energy-efficient home appliances Bao Ngoc Le, Thi Mai Le, Thi Minh Ngoc LuuProcedia Computer Science: 6th International Conference on Industry 4.0 and Smart Manufacturing, 253,2025, 541-550 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN: 1877-0509 |
| [44] |
Exploring the impact of influencers’ c-haracteristics on the cosmetics purchase intentions of TikTok users Huy Hung Ta, Van Huy Trinh, Thi Mai Le*Innovative Marketing, 21(2), 27-39 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN: 1814-2427 |
| [45] |
Factors affecting consumer purchase intention toward Hanoi street food vendors Thi Mai Le, Hai Binh LeThe 11th International Conference on Emerging Challenges: Smart Business and Digital Economy in Ninh Binh Province, Vietnam - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN: |
| [46] |
Factors Affecting Green Cosmetic’s Brand Loyalty: The Mediating Effect of Brand Love. Thi Mai Le, Khanh Huyen Vu, Bao Ngoc Le, Thi Minh Ngoc Luu*Procedia Computer Science: 6th International Conference on Industry 4.0 and Smart Manufacturing, 253,2025, 277-286 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN: 1877-0509 |
| [47] |
Factors Affecting to Manager’s Intention of the Applying Big Data Analytics Thi-Mai Le, My Pham Ngoc Ha, Bao-Trung PhanInternational Research Journal of Economics and Management Studies IRJEMS - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN: |
| [48] |
Factors Affecting Vietnamese Young People’s Impulsive Purchasing Intention on Live-Streaming Commerce. International Journal of Management, Finance and Accounting, 6(1), 308-349 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN: 2735-1009 |
| [49] |
Factors Influencing Household Food Waste Behavior of Vietnamese Youths: An Application Of The Extended Theory Of Planned Behavior Thi Mai Le, Thi Minh Ngoc LuuThe 12nd International Conference on Emerging Challenges: Sustainable Strategies in the Data – Driven Economy, 277-292 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN: 978-604-3573558 |
| [50] |
Factors influencing perceived value and revisit intention among Vietnamese restaurant consumers Thi Mai Le, Bao Trung Phan, Viet Trung Dang, Thi Thuy Anh TranProceedings of Rijeka Faculty of Economics: Journal of Economics and Business, 42(2), 381-410 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN: |
| [51] |
How do Certification Label and Website Language Affect on Purchase Intention? A Cross-culture Comparison SY Liaw TM LeThe International Journal of Business & Management - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN: |
| [52] |
How individual experiential fit drives mobile platform cocreation-supportive behaviours in a digital business ecosystem My-Trinh Bui, Don Jyh-Fu Jeng, Thi Mai LeWSEAS Trans. Bus. Econ - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN: |
| [53] |
HOW INDIVIDUAL MOBILITIES DRIVE PLATFORM EQUITY IN THE BUSINESS ECOSYSTEM VIA MOBILE APP? My-Trinh Bui, Don Jyh-Fu Jeng, Thi Mai Le2020 Global Marketing Conference at Seoul - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN: |
| [54] |
Influence of Tiktok Short Video Ads on Vietnamese Customers’ Purchase Intention for Cosmetic Brands. Thi Mai Le, Ngoc Anh NguyenEast Asian Journal of Multidisciplinary Research, 4 (5), 2109 - 2124 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN: 2828-1519 |
| [55] |
INFORMATION SOURCE AND DESTINATION CHOICE: MEDIATION OF PERCEPTION OF COVID-19 PANDEMIC IMPACTS AND PERCEPTION OF DESTINATION Thi Mai LE, My-Trinh BUIBusiness: Theory and Practice, 2022 Volume 23 Issue 2: 266–276 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN: |
| [56] |
Nghiên cứu về ảnh hưởng của giá trị cá nhân và giá trị văn hoá đến ý định mua sản phẩm thời trang second-hand của thế hệ Z tại thành phố Hà Nội: Vai trò điều tiết của bản sắc tiết kiệm. Le Bao Ngoc, Duong Xuan Cuong, Le Thi MaiTạp chí Khoa học Thương mại, 198, 75-97 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN: 1859–3666 |
| [57] |
Predicting Factors Affecting the Readiness of Big Data Adoptions: An Application of Data Mining Algorithms SY Liaw TG Nguyen, TM LeComputing for Human. 2021, Danang, Vietnam - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN: |
| [58] |
Product Placement In Vietnam Music Videos On Consumer Behaviour: The Case Of Tiki. Quynh Phuong Nguyen, Thanh Huyen Pham, Thi Huong Vu, Thi Mai Le*International Journal of Innovation Scientific Research and Review, 06 (05), 6397-6403 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN: 2582-6131 |
| [59] |
Source credibility of beauty vloggers and consumer purchases of vegan cosmetics: The mediating role of cognitive and affective attitude. Bao Ngoc Le, Viet Tien Vu, Thi Mai LeInnovative Marketing , ISSN: 1814-2427, E-ISSN: 1816-6326, 20(3), 14-27 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN: 1814-2427 |
| [60] |
The effect of corporate social responsibility disclosure on corporate financial performance Duong Thi Thu Thao, Mai Thi LeInternational Journal of Business, Economics and Management - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN: |
| [61] |
The impact of social media marketing on cognitive and affective destination image toward intention to visit cultural destinations in Vietnam. Dieu Thuy Vu, Thi Mai Le*,Trung Hien Nguyen, Tuan Minh NguyenThe 12nd International Conference on Emerging Challenges: Sustainable Strategies in the Data – Driven Economy, 300-315 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN: |
| [62] |
The Impact of Tourists’ Emotional Experiences on Destination Image, Tourists’ Satisfaction and Willingness to Recommend Thi Lien Pham, Tam Phan Thi Thanh, THIMAI LEWSEAS Transactions on Business and Economics - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN: |
| [63] |
The influence of B2B Social Media Marketing and Relationship Marketing on Customer Relationship Management Effectiveness, WOM and Loyalty. A Mediator Analysis. Tuan Cong Dao, Ying-Kai Liao, Grace Chen, Thi-Minh-Ngoc Luu, Thi Mai LeInternational Review of Management and Marketing,15(1), 71–81 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN: |
| [64] |
The influence of utilitarian and hedonic value on customer satisfaction and repurchase intention in e-commerce Le Thi Mai, Luu Thi Minh Ngoc, Ngo Thien My, Le Bao Ngoc*Tạp chí Khoa học ĐHQGHN- Kinh tế và Kinh doanh, 4(4), 96-107 (số Tiếng Anh) - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN: 0866-8612 |
| [65] |
The influence of utilitarian and hedonic value on customer satisfaction and repurchase intention in e-commerce Le Thi Mai, Luu Thi Minh Ngoc, Ngo Thien My, Le Bao Ngoc*Tạp chí Khoa học ĐHQGHN- Kinh tế và Kinh doanh, 4(4), 96-107 (số Tiếng Anh) - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN: 0866-8612 |
| [66] |
Thương mại phát trực tuyến tại việt nam: các yếu tố ảnh hưởng đến hành vi mua sắm ngẫu hứng của người trẻ Thi Mai Le, Thien My NgocHội thảo khoa học Quốc gia năm 2025 "Nguồn lực trong nền kinh tế số - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN: |
| [67] |
Under interruptive effects of rarity and mental accounting, whether the online purchase intention can still be enhanced even with higher search costs and perceived risk Shu-Yi Liaw, Thi Mai LeJournal International Journal of Business and Management Volume 12 Issue 8 Pages 160-174 - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN: |
| [1] |
Dự án về phân tích dữ liệu lớn của trường đại học Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Đại học Khoa học và Công nghệ Quốc gia Bình ĐôngThời gian thực hiện: 04/2016 - 06/2018; vai trò: Thành viên phân tích dữ liệu |
| [2] |
Dự án về phân tích dữ liệu lớn của trường đại học Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Đại học Khoa học và Công nghệ Quốc gia Bình ĐôngThời gian thực hiện: 04/2016 - 06/2018; vai trò: Thành viên phân tích dữ liệu |
