Thông tin nhà nghiên cứu KH&CN

Mã NNC: CB.1308393

TS Lê Thị Mai

Cơ quan/đơn vị công tác: Trường Quốc tế - Đại học Quốc gia Hà Nội

Lĩnh vực nghiên cứu:

  • Danh sách các Bài báo/Công bố KH&CN
  • Danh sách các Nhiệm vụ KH&CN đã tham gia
[1]

Nghiên cứu ý định mua sắm mỹ phẩm thân thiện với môi trường của phụ nữ trẻ tuổi tại Việt Nam

Lê Thị Mai; Lưu Thị Minh Ngọc
Nghiên cứu Tài chính Kế toán - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN: 1859-4093
[2]

The influence of utilitarian and hedonic value on customer satisfaction and repurchase intention in e-commerce

Le Thi Mai, Luu Thi Minh Ngoc, Ngo Thien My, Le Bao Ngoc*
Tạp chí Khoa học ĐHQGHN- Kinh tế và Kinh doanh, 4(4), 96-107 (số Tiếng Anh) - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[3]

Nghiên cứu về ảnh hưởng của giá trị cá nhân và giá trị văn hoá đến ý định mua sản phẩm thời trang second-hand của thế hệ Z tại thành phố Hà Nội: Vai trò điều tiết của bản sắc tiết kiệm.

Le Bao Ngoc, Duong Xuan Cuong, Le Thi Mai
Tạp chí Khoa học Thương mại, 198, 75-97 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[4]

The influence of utilitarian and hedonic value on customer satisfaction and repurchase intention in e-commerce

Le Thi Mai, Luu Thi Minh Ngoc, Ngo Thien My, Le Bao Ngoc*
Tạp chí Khoa học ĐHQGHN- Kinh tế và Kinh doanh, 4(4), 96-107 (số Tiếng Anh) - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[5]

Thương mại phát trực tuyến tại việt nam: các yếu tố ảnh hưởng đến hành vi mua sắm ngẫu hứng của người trẻ

Thi Mai Le, Thien My Ngoc
Hội thảo khoa học Quốc gia năm 2025 "Nguồn lực trong nền kinh tế số - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[6]

The impact of social media marketing on cognitive and affective destination image toward intention to visit cultural destinations in Vietnam.

Dieu Thuy Vu, Thi Mai Le*,Trung Hien Nguyen, Tuan Minh Nguyen
The 12nd International Conference on Emerging Challenges: Sustainable Strategies in the Data – Driven Economy, 300-315 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[7]

Factors Influencing Household Food Waste Behavior of Vietnamese Youths: An Application Of The Extended Theory Of Planned Behavior

Thi Mai Le, Thi Minh Ngoc Luu
The 12nd International Conference on Emerging Challenges: Sustainable Strategies in the Data – Driven Economy, 277-292 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[8]

Determining Factors Affecting the Repurchase Intention of the Fast Fashion Industry

Thi Mai Le, My Hanh Le, and Thi Huong Ly Nguyen
The 12nd International Conference on Emerging Challenges: Sustainable Strategies in the Data – Driven Economy, 244-266 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[9]

Exploring the drivers of customer loyalty for energy-efficient home appliances

Bao Ngoc Le, Thi Mai Le, Thi Minh Ngoc Luu
Procedia Computer Science: 6th International Conference on Industry 4.0 and Smart Manufacturing, 253,2025, 541-550 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[10]

Factors Affecting Green Cosmetic’s Brand Loyalty: The Mediating Effect of Brand Love.

Thi Mai Le, Khanh Huyen Vu, Bao Ngoc Le, Thi Minh Ngoc Luu*
Procedia Computer Science: 6th International Conference on Industry 4.0 and Smart Manufacturing, 253,2025, 277-286 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[11]

Influence of Tiktok Short Video Ads on Vietnamese Customers’ Purchase Intention for Cosmetic Brands.

Thi Mai Le, Ngoc Anh Nguyen
East Asian Journal of Multidisciplinary Research, 4 (5), 2109 - 2124 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[12]

An empirical study on the factors influencing brand image toward purchase intention of cosmetics products.

Thi Mai Le
International Journal of Social Science, Management and Economics Research, 3(3) 1-17 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[13]

Factors Affecting Vietnamese Young People’s Impulsive Purchasing Intention on Live-Streaming Commerce.


International Journal of Management, Finance and Accounting, 6(1), 308-349 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[14]

Product Placement In Vietnam Music Videos On Consumer Behaviour: The Case Of Tiki.

Quynh Phuong Nguyen, Thanh Huyen Pham, Thi Huong Vu, Thi Mai Le*
International Journal of Innovation Scientific Research and Review, 06 (05), 6397-6403 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[15]

Exploring the impact of influencers’ characteristics on the cosmetics purchase intentions of TikTok users

Huy Hung Ta, Van Huy Trinh, Thi Mai Le*
Innovative Marketing, 21(2), 27-39 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[16]

Examination of Online Purchase Intention towards Air-conditioner.

Van Hieu Vu, Thi Huong Ly Nguyen, Thi Liem Nguyen and Thi Mai Le*
Asian Journal of Economics, Business and Accounting, 24 (5), 12-21 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[17]

Factors influencing perceived value and revisit intention among Vietnamese restaurant consumers

Thi Mai Le, Bao Trung Phan, Viet Trung Dang, Thi Thuy Anh Tran
Proceedings of Rijeka Faculty of Economics: Journal of Economics and Business, 42(2), 381-410 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[18]

The influence of B2B Social Media Marketing and Relationship Marketing on Customer Relationship Management Effectiveness, WOM and Loyalty. A Mediator Analysis.

Tuan Cong Dao, Ying-Kai Liao, Grace Chen, Thi-Minh-Ngoc Luu, Thi Mai Le
International Review of Management and Marketing,15(1), 71–81 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[19]

Source credibility of beauty vloggers and consumer purchases of vegan cosmetics: The mediating role of cognitive and affective attitude.

Bao Ngoc Le, Viet Tien Vu, Thi Mai Le
Innovative Marketing , ISSN: 1814-2427, E-ISSN: 1816-6326, 20(3), 14-27 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[20]

Factors affecting consumer purchase intention toward Hanoi street food vendors

Thi Mai Le, Hai Binh Le
The 11th International Conference on Emerging Challenges: Smart Business and Digital Economy in Ninh Binh Province, Vietnam - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[21]

Factors Affecting to Manager’s Intention of the Applying Big Data Analytics

Thi-Mai Le, My Pham Ngoc Ha, Bao-Trung Phan
International Research Journal of Economics and Management Studies IRJEMS - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[22]

How do Certification Label and Website Language Affect on Purchase Intention? A Cross-culture Comparison

SY Liaw TM Le
The International Journal of Business & Management - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[23]

Effects of Certification Label and Language Choice of Webpage on Purchase Intention

SY Liaw TM Le
International Conference on “Business, Economics, Social Science & Humanities-BESSH-2016. Seoul, Korea - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[24]

A Study of the Multiple Mediation of Trust in E-bank From a Cross-cultural Comparison between Indonesia and Taiwan

SY Liaw TM Le
NETs 2017 International Conference on Internet Studies. Bali. Indonesia - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN:
[25]

HOW INDIVIDUAL MOBILITIES DRIVE PLATFORM EQUITY IN THE BUSINESS ECOSYSTEM VIA MOBILE APP?

My-Trinh Bui, Don Jyh-Fu Jeng, Thi Mai Le
2020 Global Marketing Conference at Seoul - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[26]

The Impact of Tourists’ Emotional Experiences on Destination Image, Tourists’ Satisfaction and Willingness to Recommend

Thi Lien Pham, Tam Phan Thi Thanh, THIMAI LE
WSEAS Transactions on Business and Economics - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[27]

Predicting Factors Affecting the Readiness of Big Data Adoptions: An Application of Data Mining Algorithms

SY Liaw TG Nguyen, TM Le
Computing for Human. 2021, Danang, Vietnam - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[28]

How individual experiential fit drives mobile platform cocreation-supportive behaviours in a digital business ecosystem

My-Trinh Bui, Don Jyh-Fu Jeng, Thi Mai Le
WSEAS Trans. Bus. Econ - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[29]

Under interruptive effects of rarity and mental accounting, whether the online purchase intention can still be enhanced even with higher search costs and perceived risk

Shu-Yi Liaw, Thi Mai Le
Journal International Journal of Business and Management Volume 12 Issue 8 Pages 160-174 - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN:
[30]

Comparing mediation effect of functional and emotional value in the relationship between pros of applying big data analytics and consumers’ responses

Shu-Yi Liaw, Thi Mai Le
International Journal of Marketing Studies, 9 (4), 66-75 - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN:
[31]

The effect of corporate social responsibility disclosure on corporate financial performance

Duong Thi Thu Thao, Mai Thi Le
International Journal of Business, Economics and Management - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[32]

A Cross-cultural Comparison in E bank based on Multiple Mediation of Trust

Thi Mai Le
Contemporary Management Research - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[33]

INFORMATION SOURCE AND DESTINATION CHOICE: MEDIATION OF PERCEPTION OF COVID-19 PANDEMIC IMPACTS AND PERCEPTION OF DESTINATION

Thi Mai LE, My-Trinh BUI
Business: Theory and Practice, 2022 Volume 23 Issue 2: 266–276 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[34]

Effects of pros and cons of applying big data analytics to consumers’ responses in an e-commerce context.

Thi Mai Le, Shu-Yi Liaw
Sustainability, 9(5), 798. - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN:
[35]

A Cross-cultural Comparison in E bank based on Multiple Mediation of Trust

Thi Mai Le
Contemporary Management Research - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[36]

A Study of the Multiple Mediation of Trust in E-bank F-rom a Cross-cultural Comparison between Indonesia and Taiwan

SY Liaw TM Le
NETs 2017 International Conference on Internet Studies. Bali. Indonesia - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN:
[37]

An empirical study on the factors influencing brand image toward purchase intention of cosmetics products.

Thi Mai Le
International Journal of Social Science, Management and Economics Research, 3(3) 1-17 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN: 2583-9853
[38]

Comparing mediation effect of functional and emotional value in the relationship between pros of applying big data analytics and consumers’ responses

Shu-Yi Liaw, Thi Mai Le
International Journal of Marketing Studies, 9 (4), 66-75 - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN:
[39]

Determining Factors Affecting the Repurchase Intention of the Fast Fashion Industry

Thi Mai Le, My Hanh Le, and Thi Huong Ly Nguyen
The 12nd International Conference on Emerging Challenges: Sustainable Strategies in the Data – Driven Economy, 244-266 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN: 2352-5428
[40]

Effects of Certification Label and Language Choice of Webpage on Purchase Intention

SY Liaw TM Le
International Conference on “Business, Economics, Social Science & Humanities-BESSH-2016. Seoul, Korea - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[41]

Effects of pros and cons of applying big data analytics to consumers’ responses in an e-commerce context.

Thi Mai Le, Shu-Yi Liaw
Sustainability, 9(5), 798. - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN:
[42]

Examination of Online Purchase Intention towards Air-conditioner.

Van Hieu Vu, Thi Huong Ly Nguyen, Thi Liem Nguyen and Thi Mai Le*
Asian Journal of Economics, Business and Accounting, 24 (5), 12-21 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN: 2456-639X
[43]

Exploring the drivers of customer loyalty for energy-efficient home appliances

Bao Ngoc Le, Thi Mai Le, Thi Minh Ngoc Luu
Procedia Computer Science: 6th International Conference on Industry 4.0 and Smart Manufacturing, 253,2025, 541-550 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN: 1877-0509
[44]

Exploring the impact of influencers’ c-haracteristics on the cosmetics purchase intentions of TikTok users

Huy Hung Ta, Van Huy Trinh, Thi Mai Le*
Innovative Marketing, 21(2), 27-39 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN: 1814-2427
[45]

Factors affecting consumer purchase intention toward Hanoi street food vendors

Thi Mai Le, Hai Binh Le
The 11th International Conference on Emerging Challenges: Smart Business and Digital Economy in Ninh Binh Province, Vietnam - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[46]

Factors Affecting Green Cosmetic’s Brand Loyalty: The Mediating Effect of Brand Love.

Thi Mai Le, Khanh Huyen Vu, Bao Ngoc Le, Thi Minh Ngoc Luu*
Procedia Computer Science: 6th International Conference on Industry 4.0 and Smart Manufacturing, 253,2025, 277-286 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN: 1877-0509
[47]

Factors Affecting to Manager’s Intention of the Applying Big Data Analytics

Thi-Mai Le, My Pham Ngoc Ha, Bao-Trung Phan
International Research Journal of Economics and Management Studies IRJEMS - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[48]

Factors Affecting Vietnamese Young People’s Impulsive Purchasing Intention on Live-Streaming Commerce.


International Journal of Management, Finance and Accounting, 6(1), 308-349 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN: 2735-1009
[49]

Factors Influencing Household Food Waste Behavior of Vietnamese Youths: An Application Of The Extended Theory Of Planned Behavior

Thi Mai Le, Thi Minh Ngoc Luu
The 12nd International Conference on Emerging Challenges: Sustainable Strategies in the Data – Driven Economy, 277-292 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN: 978-604-3573558
[50]

Factors influencing perceived value and revisit intention among Vietnamese restaurant consumers

Thi Mai Le, Bao Trung Phan, Viet Trung Dang, Thi Thuy Anh Tran
Proceedings of Rijeka Faculty of Economics: Journal of Economics and Business, 42(2), 381-410 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[51]

How do Certification Label and Website Language Affect on Purchase Intention? A Cross-culture Comparison

SY Liaw TM Le
The International Journal of Business & Management - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[52]

How individual experiential fit drives mobile platform cocreation-supportive behaviours in a digital business ecosystem

My-Trinh Bui, Don Jyh-Fu Jeng, Thi Mai Le
WSEAS Trans. Bus. Econ - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[53]

HOW INDIVIDUAL MOBILITIES DRIVE PLATFORM EQUITY IN THE BUSINESS ECOSYSTEM VIA MOBILE APP?

My-Trinh Bui, Don Jyh-Fu Jeng, Thi Mai Le
2020 Global Marketing Conference at Seoul - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[54]

Influence of Tiktok Short Video Ads on Vietnamese Customers’ Purchase Intention for Cosmetic Brands.

Thi Mai Le, Ngoc Anh Nguyen
East Asian Journal of Multidisciplinary Research, 4 (5), 2109 - 2124 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN: 2828-1519
[55]

INFORMATION SOURCE AND DESTINATION CHOICE: MEDIATION OF PERCEPTION OF COVID-19 PANDEMIC IMPACTS AND PERCEPTION OF DESTINATION

Thi Mai LE, My-Trinh BUI
Business: Theory and Practice, 2022 Volume 23 Issue 2: 266–276 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[56]

Nghiên cứu về ảnh hưởng của giá trị cá nhân và giá trị văn hoá đến ý định mua sản phẩm thời trang second-hand của thế hệ Z tại thành phố Hà Nội: Vai trò điều tiết của bản sắc tiết kiệm.

Le Bao Ngoc, Duong Xuan Cuong, Le Thi Mai
Tạp chí Khoa học Thương mại, 198, 75-97 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN: 1859–3666
[57]

Predicting Factors Affecting the Readiness of Big Data Adoptions: An Application of Data Mining Algorithms

SY Liaw TG Nguyen, TM Le
Computing for Human. 2021, Danang, Vietnam - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[58]

Product Placement In Vietnam Music Videos On Consumer Behaviour: The Case Of Tiki.

Quynh Phuong Nguyen, Thanh Huyen Pham, Thi Huong Vu, Thi Mai Le*
International Journal of Innovation Scientific Research and Review, 06 (05), 6397-6403 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN: 2582-6131
[59]

Source credibility of beauty vloggers and consumer purchases of vegan cosmetics: The mediating role of cognitive and affective attitude.

Bao Ngoc Le, Viet Tien Vu, Thi Mai Le
Innovative Marketing , ISSN: 1814-2427, E-ISSN: 1816-6326, 20(3), 14-27 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN: 1814-2427
[60]

The effect of corporate social responsibility disclosure on corporate financial performance

Duong Thi Thu Thao, Mai Thi Le
International Journal of Business, Economics and Management - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[61]

The impact of social media marketing on cognitive and affective destination image toward intention to visit cultural destinations in Vietnam.

Dieu Thuy Vu, Thi Mai Le*,Trung Hien Nguyen, Tuan Minh Nguyen
The 12nd International Conference on Emerging Challenges: Sustainable Strategies in the Data – Driven Economy, 300-315 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[62]

The Impact of Tourists’ Emotional Experiences on Destination Image, Tourists’ Satisfaction and Willingness to Recommend

Thi Lien Pham, Tam Phan Thi Thanh, THIMAI LE
WSEAS Transactions on Business and Economics - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[63]

The influence of B2B Social Media Marketing and Relationship Marketing on Customer Relationship Management Effectiveness, WOM and Loyalty. A Mediator Analysis.

Tuan Cong Dao, Ying-Kai Liao, Grace Chen, Thi-Minh-Ngoc Luu, Thi Mai Le
International Review of Management and Marketing,15(1), 71–81 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[64]

The influence of utilitarian and hedonic value on customer satisfaction and repurchase intention in e-commerce

Le Thi Mai, Luu Thi Minh Ngoc, Ngo Thien My, Le Bao Ngoc*
Tạp chí Khoa học ĐHQGHN- Kinh tế và Kinh doanh, 4(4), 96-107 (số Tiếng Anh) - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN: 0866-8612
[65]

The influence of utilitarian and hedonic value on customer satisfaction and repurchase intention in e-commerce

Le Thi Mai, Luu Thi Minh Ngoc, Ngo Thien My, Le Bao Ngoc*
Tạp chí Khoa học ĐHQGHN- Kinh tế và Kinh doanh, 4(4), 96-107 (số Tiếng Anh) - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN: 0866-8612
[66]

Thương mại phát trực tuyến tại việt nam: các yếu tố ảnh hưởng đến hành vi mua sắm ngẫu hứng của người trẻ

Thi Mai Le, Thien My Ngoc
Hội thảo khoa học Quốc gia năm 2025 "Nguồn lực trong nền kinh tế số - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[67]

Under interruptive effects of rarity and mental accounting, whether the online purchase intention can still be enhanced even with higher search costs and perceived risk

Shu-Yi Liaw, Thi Mai Le
Journal International Journal of Business and Management Volume 12 Issue 8 Pages 160-174 - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN:
[1]

Dự án về phân tích dữ liệu lớn của trường đại học

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Đại học Khoa học và Công nghệ Quốc gia Bình Đông
Thời gian thực hiện: 04/2016 - 06/2018; vai trò: Thành viên phân tích dữ liệu
[2]

Dự án về phân tích dữ liệu lớn của trường đại học

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Đại học Khoa học và Công nghệ Quốc gia Bình Đông
Thời gian thực hiện: 04/2016 - 06/2018; vai trò: Thành viên phân tích dữ liệu