Thông tin nhà nghiên cứu KH&CN

Mã NNC: CB.1489731

TS Lê Hoàng Long

Cơ quan/đơn vị công tác: Đại học Kinh tế TP. Hồ Chí Minh

Lĩnh vực nghiên cứu:

  • Danh sách các Bài báo/Công bố KH&CN
  • Danh sách các Nhiệm vụ KH&CN đã tham gia
[1]

Email phishing and user behaviors: an experimental design

Lê Hoàng Long, Nguyễn Như Quỳnh, Phạm Huy Bảo, Phạm Tường Vy
The International Conference of business theories & practices (i-COB) 2024 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[2]

Balancing 'Hunting orientation' and 'Farming orientation': A Study of Salesperson Behavior in B2B Sales

Phan Thanh Mỹ Huyền, Lê Hoàng Long
The International Conference of business theories & practices (i-COB) 2024 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[3]

How Can Sponsored Content by Influencers affect Users’ Purchase Intention? Findings from A Scenario-based Survey Approach

Lê Hoàng Long, Lê Uyên Phương, Nguyễn Phước Quý Châu, Bùi Thị Ninh Giang, Hoàng Bảo Tâm, Phan Minh Thông
The 6th Asian Conference on Business and Economics Studies – ACBES - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[4]

M-Wallet Adoption in Emerging Markets: A Combination of Technological, Behavioral and Financial Aspects in a Rational Choice Model

Lê Hoàng Long, Dương Hương Giang, Nguyễn Minh Sáng
Perspectives on Global Development and Technology, 21(2) - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[5]

How do SMEs' strategies change under the impacts of a critical external shock? The case of Vietnamese SMEs under the COVID-19 pandemic

Lê Hoàng Long, Võ Hoàng Kim An, Nguyễn Tuấn Dương, Dương Hương Giang
International Journal of Entrepreneurship and Small Business - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[6]

Factors Affecting Prosocial Sharing Health-related Information on Social Media During a Health Crisis.

Lê Hoàng Long, Hoàng Ái Phương, và Phạm Công Hiệp
Australasian Conference on Information Systems 2021, Sydney Paper 42 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[7]

Engagement in the Online Brand Community: Impacts of Cultural Traits

Lê Hoàng Long và Dương Hương Giang
Journal of International Consumer Marketing 32 (2):146-158. https://doi.org/10.1080/08961530.2019.1649992. - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[8]

The effects of brand page characteristics on customer brand engagement: moderating roles of community involvement and comedy production contents

Dương Hương Giang, Wann-Yih Wu, và Lê Hoàng Long
Journal of Brand Management 27 (5):531-545 https://doi.org/10.1057/s41262-020-00196-5 - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[9]

What facilitate people to do charity? The impact of brand anthropomorphism, brand familiarity and brand trust on charity support intention

Hà Quang An, Phạm Nguyễn Phương Nhi, và Lê Hoàng Long
International Review on Public and Nonprofit Marketing, 19(4), 835-859 https://doi.org/10.1007/s12208-021-00331-1 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[10]

Understanding the relationships between B2C and C2C value co-creation in the universities: the mediating role of brand awareness

Lê Hoàng Long, Bùi Công Sơn, Dương Hương Giang, và Chang Yung-Chi
Journal of Marketing for Higher Education, 1-21 https://doi.org/10.1080/08841241.2021.2006852 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[11]

Effects of negative reviews and managerial responses on consumer attitude and subsequent purchase behavior: An experimental design

Lê Hoàng Long và Hà Quang An
Computers in Human Behavior, 124, 106912 https://doi.org/10.1016/j.chb.2021.106912 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[12]

Factors affecting prosocial sharing health-related information on social media during a health crisis: A dual exchanging-protecting model

Lê Hoàng Long, Hoàng Ái Phương, và Phạm Công Hiệp
Australasian Journal of Information Systems, 27 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[13]

Physician Empathy in Doctor-Patient Communication: A Systematic Review

Zhang, Xin, Linzi Li, Quan Zhang, Lê Hoàng Long, và Yijin Wu
Health Communication, 39(5), 1027-1037 https://doi.org/10.1080/10410236.2023.2201735. - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[14]

Sharing health information across online platforms: A systematic review

Lê Hoàng Long, Hoàng Ái Phương và Phạm Công Hiệp
Health Communication 38 (8):1550-1562 https://doi.org/10.1080/10410236.2021.2019920 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[15]

Các nhân tố tác động đến hiệu quả sản xuất của doanh nghiệp vừa và nhỏ tại Việt Nam

Võ Hồng Đức; Lê Hoàng Long
Khoa học - Năm xuất bản: 2014; ISSN/ISBN:
[16]

Hiệu quả hoạt động của các ngân hàng thương mại và mối liên hệ với tự hóa tài chính tại Việt Nam

Nguyễn Xuân Trường; Nguyễn Xuân Đạo; Lê Hoàng Long
Công nghệ Ngân hàng - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN: 1859-3682
[1]

Cơ sở lý luận và thực tiễn để xây dựng và phát triển thị trường OTC Việt Nam

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí:
Thời gian thực hiện: 2001 - 2002; vai trò: Thành viên
[2]

Ứng dụng công nghệ AI và Big Data trong quản trị rủi ro tín dụng tại Việt Nam

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Bộ Khoa học và Công nghệ
Thời gian thực hiện: 01/12/2020 - 01/04/2022; vai trò: Thành viên