



- Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam
14
Các vấn đề khoa học giáo dục khác
Bùi Minh Đức, Lê Thanh Hà, Phạm Thị Hồng Hạnh(2), Nguyễn Thị Hồng Nhật, Nguyễn Thị Việt Nga(1), Nguyễn Ngọc Tú
Các yếu tố ảnh hưởng đến kết quả bồi dưỡng đội ngũ giáo viên cốt cán để thực hiện Chương trình giáo dục phổ thông 2018 tại các tỉnh trung du miền núi phía Bắc, Việt Nam
Factors affecting the results of fostering core teachers to implement the 2018 General Education Program in the Northern Midlands and Mountainous Provinces, Vietnam
Tạp chí Giáo dục
2023
8
52-58
2354-0753
TTKHCNQG, CVv 216
- [1] Voogt, J., Westbroek, H., Handelzalts, A., Walraven, A., McKenney, S., Pieters, J., & de Vries, B. (2011), Teacher learning in collaborative curriculum design,Teaching and Teacher Education
- [2] Stoll, L., Bolam, R., McMahon, A., Wallace, M., & Thomas, S. (2006), Professional Learning Communities: A Review of the Literature,Journal of Educational Change. https://doi.org/10.1007/s10833-006-0001-8
- [3] Seçer, Z. (2010), An Analysis of the Effects of In‐Service Teacher Training on Turkish Preschool Teachers’ Attitudes Towards Inclusion,International Journal of Early Years Education
- [4] Pyle, A., L. Wade-Woolley, and N. L. Hutchinson (2011), Just Listen to Us’: The Role of Teacher Empowerment in the Implementation of Responsiveness to Intervention,Alberta Journal of Educational Research
- [5] Prenger, R, Cindy, L. P, & Adam, H. (2017), Factors Influencing Teachers’ Professional Development in Networked Professional Learning Communities.,Teaching and Teacher Education
- [6] Nicolaidis, K., & Mattheoudakis, M. (2008), Utopia vs. reality: the effectiveness of in‐service training courses for EFL teachers.,European Journal of Teacher Education
- [7] Nguyen, T. H. N. (2019), Teachers’ implementation of computer-assisted language learning in the context of educational change in Vietnam. In V.C. Le, H. T. M. Nguyen, T. T. M. Nguyen & R. Barnard (Eds.),Building teacher capacity in English language teaching in Vietnam. New York, NY: Routledge.
- [8] Nguyễn Thị Ty (2016), Bồi dưỡng giáo viên đáp ứng yêu cầu đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục,Tạp chí Giáo dục
- [9] Nguyễn Thị Thu Thuỷ (2014), Môi trường học tập kiến tạo trong lớp bồi dưỡng giáo viên,Tạp chí Giáo dục
- [10] Guskey, T. R. (2002), Evaluating Professional Development,Thousand Oaks, CA: Corwin Press
- [11] Geldenhuys, J. L., & Oosthuizen, L. C. (2015), Challenges influencing teachers' involvement in continuous professional development: A South African perspective.,Teaching and Teacher Education
- [12] Đỗ Hồng Thái (2016), Một số hoạt động bồi dưỡng giáo viên phổ thông qua hợp tác nghiên cứu và ứng dụng khoa học giáo dục.,Tạo chí Giáo dục
- [13] Đầu Thị Thu (2014), Đổi mới công tác đào tạo, bồi dưỡng giáo viên - Biện pháp quan trọng góp phần đổi mới căn bản và toàn diện giáo dục trong giai đoạn hiện này,Tạp chí Giáo dục
- [14] Abakah, E., Widin, J., & Ameyaw, E. K. (2022), Continuing Professional Development (CPD) Practices Among Basic School Teachers in the Central Region of Ghana.,SAGE Open. https://doi.org/10.1177/ 21582440221094597