



- Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam
Tâm lý học chuyên ngành
Trần Thị Lệ Thu(1), Phan Thị Mai Hương, Vũ Hạnh Nguyên, Nguyễn Thị Hằng Phương, Phạm Thị Bích Phượng, Thi Hang Phuong Nguyen(2)
Giá trị sống – kỹ năng sống của học sinh trung học cơ sở tại Hà Nội, Đà Nẵng và Thành phố Hồ Chí Minh
Expression of living values and life skills of secondary school students Hanoi, Da Nang and Ho Chi Minh City
Tâm lý học
2022
04
15 - 24
1859-0098
TTKHCNQG, CVv 211
- [1] (2019), Cognitive, socialandemotional, andbehavioral learning in education for sustainable development and global citizenship f-rom pre-primary to secondary education.,UNESCO Education Sector.
- [2] Tran Thi Le Thu (2014), Living values and life skills programs in Vietnamese schools. ICER 2014.,Inovations & Good Practices in Education: Global Perspective. Vol. 7. p. 343 - 352.
- [3] Payton J.W., Weissberg R.P., Durlak J.A., Dymnicki A.B., Taylor R.D., Schellinger K.B. (2008), The positive impact ofsocial and emotional learning for kindergarten to eighth-grade students: Findingsf-rom three scientific reviews.,Collaborative forAcademic, Social, and Emotional Learning, Chicago, IL.
- [4] Lovat T., Toomey R., Dally K., Clement N. (2009), Project to test and measure the impact of values education on student effects and school ambience. Final Report for the Australian Government Department of Education, Employment and Workplace Relations (DEEWR) by The University of Newcastle.,Canberra: DEEWR. http://www. Values_Education.pdf. curriculum.edu.au/verve/_resources/Project_to_Test_and_Measure_the_Impact_of_
- [5] Durlak J.A., Weissberg R.P., Dymnicki A.B., Taylor R.D. Schellinger K.B. (2011), The impact of enhancing students s social and emotional learning: A meta-analysis of school-based universal interventions.,Child Development. Vol. 82 (1). p. 405 - 432.
- [6] Trần Thị Lệ Thu, Phan Thị Mai Hương, Nguyễn Thị Nhân Ái, Trần Thị cẩm Tú, Phạm Thị Diệu Thúy (2020), Từ giá trị sổng và kỹ năng sổng cùa học sinh THCS bàn về giảo dục giá trị sổng - kỹ năng sống ở trường học.,Tạp chí Tâm lý học. số 4. Tr. 23 - 40.
- [7] Nguyễn Thị Mỹ Lộc, Đinh Thị Kim Thoa, Đặng Hoàng Minh (2010), Giáo dục giá trị sống và kỹ năng song cho học sinh THCS (Tài liệu dùng cho giáo viên trung học cơ sở).,
- [8] (), Giá trị cuộc sống (n.d.). Chương trình giáo đục những giá trị song (LVEP) là gì?,https://giatricuocsong.org/lvep-la-gi/.
- [9] (2018), Chương trình giáo dục phổ thông, chương trình tông thể.,
- [10] Nguyễn Thanh Bình, Lưu Thu Thủy, Đào Thị Oanh, Nguyễn Thị Kim Dung, Lê Thị Thu Hà, Nguyễn Hoàng Đoan Huy, Vũ Thị Hồng (2018), Phát triển năng lực cốt lõi cho học sinh phô thông theo tiếp cận giá trị và kỹ năng sống.,