Thông tin nhà nghiên cứu KH&CN

Mã NNC: CB.1492378

TS Phạm Minh

Cơ quan/đơn vị công tác: Trường Đại học Mở TP. Hồ Chí Minh

Lĩnh vực nghiên cứu:

  • Danh sách các Bài báo/Công bố KH&CN
  • Danh sách các Nhiệm vụ KH&CN đã tham gia
[1]

Mối quan hệ giữa trí thông minh cảm xúc và hạnh phúc chủ quan của sinh viên: Trường hợp nghiên cứu tại Thành phố Hồ Chí Minh

Chi Bùi Lê Thảo, Vân Huỳnh Khánh, Uyên Lê Nguyễn Phương, Anh Nguyễn Thúy Lan, Minh Phạm
Tạp chí Khoa học Đại học Mở Thành phố Hồ Chí Minh - Kinh tế và Quản trị kinh doanh - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[2]

Vai trò của giáo dục trong việc hình thành ý định khởi nghiệp điện tử của sinh viên Việt Nam

Lâm Quốc Bảo; Phạm Minh
Phát triển Khoa học & Công nghệ: Kinh tế, Kinh doanh và Luật (ĐHQG TP. Hồ Chí Minh) - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN: 2588-1051
[3]

THÔNG ĐIỆP CÁ NHÂN HÓA VÀ HÀNH VI THÂN THIỆN VỚI MÔI TRƯỜNG: HIỆU ỨNG TRUNG GIAN CỦA SỰ ĐỒNG CẢM VÀ PHẢN KHÁNG TRONG BÁN LẺ ĐA KÊNH

Nguyễn Hữu Thanh, Huỳnh Thị Thu Sương, Phạm Minh
Tạp chí Kinh tế và Phát triển, 335(2), 84-93 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[4]

Tương tác trực tuyến và ý định mua hàng: Tầm quan trọng của người ảnh hưởng

NGUYỄN THỊ HOÀI THƠM, NGUYỄN THỊ THẢO VY, LÊ THỊ MỸ LỆ, PHẠM MINH
Tạp chí Nghiên cứu Kinh tế và Kinh doanh Châu Á, 36(2), 59-74 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[5]

Chất lượng ẩm thực địa phương tác động như thế nào đến mối quan hệ giữa sự hài lòng và ý định quay lại của du khách? Vai trò điều tiết của chất lượng dịch vụ

Nguyễn Hoàng Anh Đào, Võ Thị Kim Hương, Phạm Thị Phương Chi, Nguyễn Thúy Lan Anh, Phạm Minh
Tạp chí Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh - Kinh tế - Luật và Quản lý, 8(4), 5683-5693 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[6]

Mối quan hệ giữa trí thông minh cảm xúc và hạnh phúc chủ quan của sinh viên: Trường hợp nghiên cứu tại Thành phố Hồ Chí Minh

Bùi Lê Thảo Chi, Huỳnh Khánh Vân, Lê Nguyễn Phương Uyên, Nguyễn Thúy Lan Anh, Phạm Minh
Tạp chí Khoa học Đại học Mở Thành phố Hồ Chí Minh – Kinh tế và Quản trị kinh doanh, 19(7), 47-60 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[7]

Mối quan hệ giữa hành vi khiếm nhã và sự kiệt sức trong học tập của sinh viên Việt Nam

NGUYỄN TƯỜNG TRÂM ANH, NGUYỄN VÂN ANH, NGUYỄN THÚY LAN ANH, PHẠM MINH
Tạp chí Nghiên cứu Kinh tế và Kinh doanh Châu Á, 34(11), 4-20 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[8]

Combination of SCCT and TPB in explaining the social entrepreneurial intention

Bui Ngoc Tuan Anh, Pham Minh
Ho Chi Minh City Open University Journal of Science – Economics and Business Administration, 12(2), 127-138 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[9]

Vai trò của giáo dục trong việc hình thành ý định khởi nghiệp điện tử của sinh viên Việt Nam

Lâm Quốc Bảo, Phạm Minh
Tạp chí Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh - Kinh tế - Luật và Quản lý, 7(1), 4154-4161 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[10]

Virtual Reality as a Tool for Destination Marketing of Sustainable Tourism During the COVID-19 Pandemic

Sinh Duc Hoang, Diep T. N. Nguyen, and Minh Pham
Springer Nature, Disruptive Technology and Business Continuity: Proceedings of the 5th International Conference on Business (ICB 2023) (ISBN: 978-981-97-5451-9) - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[11]

Assessment of influencer’s effects on customers’ online purchasing behavior in Vietnam

Pham Minh, Dang Thao Yen, Ngo Thi Huong Quynh, Hoang Thi Hong Yen, Tran Thi Thanh Nga, Nguyen Van Quoc
Ho Chi Minh City Open University Journal of Science – Economics and Business Administration, 11(2), 81-96 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[12]

Leveraging digital human resource management to optimize organizational performance in Vietnam

Suong Huynh Thi Thu, Minh Pham, & Hai-Nam Luc
Humanities and Social Sciences Communications, 12, 802 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[13]

How do environment and innovativeness affect digital entrepreneurial intention through education? An explanation from the social cognitive career theory

Minh Pham, Bao Quoc Lam, Anh Tuyet Thi Nguyen, Tuyen Kim Thi Dinh, Hao Yen Tran
Social Sciences & Humanities Open, 10, 101179 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[14]

How do transformational leadership and affective trust enhance creativity?

Suong Huynh Thi Thu, Minh Pham
Emerging Science Journal, 8(5), 1847-1859 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[15]

How does herd behaviour impact the purchase intention? Explore the moderating effect of risk aversion in the context of Vietnamese consumers

Minh Pham, Nhu Kieu Thi Vo, Sang Sang Thi Tran, Huy Hoang Tran To, Bao Quoc Lam
Acta Psychologica, 241, 104096 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[16]

The impact of entrepreneurship knowledge on students' e-entrepreneurial intention formation and the moderating role of technological innovativeness

Minh Pham, Anh Tuyet Thi Nguyen, Duy Thien Tran, Tam Toai Mai and Vinh Trung Nguyen
Journal of Innovation and Entrepreneurship, 12, 80 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[17]

The e-entrepreneurial intention of students: The role of self-efficacy and education

Minh Pham, Bao Quoc Lam, Vi Phuong Tran Le
Entrepreneurial Business and Economics Review, 11(1), 127-143 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[18]

The role of mindfulness and perceived social support in promoting students’ social entrepreneurial intention

Anh Bui Ngoc Tuan, Minh Pham
Entrepreneurial Business and Economics Review, 10(1), 145-160 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[19]

THE RELATIONSHIP BETWEEN MINDFULNESS AND SOCIAL ENTREPRENEURIAL INTENTION WITH PERCEIVED BEHAVIOURAL CONTROL AS MEDIATOR

Anh Bui Ngoc Tuan, Loan Van Thi Hong, and Minh Pham
Asian Academy of Management Journal, 28(1), 33–59 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[20]

Assessment of influencer’s effects on customers’ online purchasing behavior in Vietnam

Pham Minh, Dang Thao Yen, Ngo Thi Huong Quynh, Hoang Thi Hong Yen, Tran Thi Thanh Nga, Nguyen Van Quoc
Ho Chi Minh City Open University Journal of Science – Economics and Business Administration, 11(2), 81-96 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[21]

Chất lượng ẩm thực địa phương tác động như thế nào đến mối quan hệ giữa sự hài lòng và ý định quay lại của du khách? Vai trò điều tiết của chất lượng dịch vụ

Nguyễn Hoàng Anh Đào, Võ Thị Kim Hương, Phạm Thị Phương Chi, Nguyễn Thúy Lan Anh, Phạm Minh
Tạp chí Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh - Kinh tế - Luật và Quản lý, 8(4), 5683-5693 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[22]

Combination of SCCT and TPB in explaining the social entrepreneurial intention

Bui Ngoc Tuan Anh, Pham Minh
Ho Chi Minh City Open University Journal of Science – Economics and Business Administration, 12(2), 127-138 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[23]

How do environment and innovativeness affect digital entrepreneurial intention through education? An explanation f-rom the social cognitive career theory

Minh Pham, Bao Quoc Lam, Anh Tuyet Thi Nguyen, Tuyen Kim Thi Dinh, Hao Yen Tran
Social Sciences & Humanities Open, 10, 101179 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[24]

How do transformational leadership and affective trust enhance creativity?

Suong Huynh Thi Thu, Minh Pham
Emerging Science Journal, 8(5), 1847-1859 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[25]

How does herd behaviour impact the purchase intention? Explore the moderating effect of risk aversion in the context of Vietnamese consumers

Minh Pham, Nhu Kieu Thi Vo, Sang Sang Thi Tran, Huy Hoang Tran To, Bao Quoc Lam
Acta Psychologica, 241, 104096 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN: 1873-6297
[26]

Leveraging digital human resource management to optimize organizational performance in Vietnam

Suong Huynh Thi Thu, Minh Pham, & Hai-Nam Luc
Humanities and Social Sciences Communications, 12, 802 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN: 2662-9992
[27]

Mối quan hệ giữa hành vi khiếm nhã và sự kiệt sức trong học tập của sinh viên Việt Nam

NGUYỄN TƯỜNG TRÂM ANH, NGUYỄN VÂN ANH, NGUYỄN THÚY LAN ANH, PHẠM MINH
Tạp chí Nghiên cứu Kinh tế và Kinh doanh Châu Á, 34(11), 4-20 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[28]

The e-entrepreneurial intention of students: The role of self-efficacy and education

Minh Pham, Bao Quoc Lam, Vi Phuong Tran Le
Entrepreneurial Business and Economics Review, 11(1), 127-143 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN: 2353-8821
[29]

The impact of entrepreneurship knowledge on students' e-entrepreneurial intention formation and the moderating role of technological innovativeness

Minh Pham, Anh Tuyet Thi Nguyen, Duy Thien Tran, Tam Toai Mai and Vinh Trung Nguyen
Journal of Innovation and Entrepreneurship, 12, 80 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[30]

THE RELATIONSHIP BETWEEN MINDFULNESS AND SOCIAL ENTREPRENEURIAL INTENTION WITH PERCEIVED BEHAVIOURAL CONTROL AS MEDIATOR

Anh Bui Ngoc Tuan, Loan Van Thi Hong, and Minh Pham
Asian Academy of Management Journal, 28(1), 33–59 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN: 1394-2603
[31]

The role of mindfulness and perceived social support in promoting students’ social entrepreneurial intention

Anh Bui Ngoc Tuan, Minh Pham
Entrepreneurial Business and Economics Review, 10(1), 145-160 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN: 2353-8821
[32]

THÔNG ĐIỆP CÁ NHÂN HÓA VÀ HÀNH VI THÂN THIỆN VỚI MÔI TRƯỜNG: HIỆU ỨNG TRUNG GIAN CỦA SỰ ĐỒNG CẢM VÀ PHẢN KHÁNG TRONG BÁN LẺ ĐA KÊNH

Nguyễn Hữu Thanh, Huỳnh Thị Thu Sương, Phạm Minh
Tạp chí Kinh tế và Phát triển, 335(2), 84-93 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[33]

Tương tác trực tuyến và ý định mua hàng: Tầm quan trọng của người ảnh hưởng

NGUYỄN THỊ HOÀI THƠM, NGUYỄN THỊ THẢO VY, LÊ THỊ MỸ LỆ, PHẠM MINH
Tạp chí Nghiên cứu Kinh tế và Kinh doanh Châu Á, 36(2), 59-74 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[34]

Virtual Reality as a Tool for Destination Marketing of Sustainable Tourism During the COVID-19 Pandemic

Sinh Duc Hoang, Diep T. N. Nguyen, and Minh Pham
Springer Nature, Disruptive Technology and Business Continuity: Proceedings of the 5th International Conference on Business (ICB 2023) (ISBN: 978-981-97-5451-9) - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN: