Thông tin nhà nghiên cứu KH&CN

Mã NNC: CB.1491011

TS Nguyễn Lâm Hữu Phước

Cơ quan/đơn vị công tác: Trường Đại học Sư phạm TP. Hồ Chí Minh

Lĩnh vực nghiên cứu:

  • Danh sách các Bài báo/Công bố KH&CN
  • Danh sách các Nhiệm vụ KH&CN đã tham gia
[1]

ĐÁNH GIÁ NĂNG LỰC KHOA HỌC: PHÂN TÍCH VÀ MINH HỌA TRONG DẠY HỌC MÔN TỰ NHIÊN VÀ XÃ HỘI Ở TIỂU HỌC

Nguyễn Lâm Hữu Phước, Đặng Ngọc Hân
Tạp chí Khoa học - Trường Đại học Sư phạm TP Hồ Chí Minh - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[2]

Exploring elementary school teachers’ awareness toward STEM education

Lam-Huu-Phuoc Nguyen, Chin-Fei Huang
International conference on Science Educational Innovation: New Trends in Science Education and Training Technologies, Ho Chi Minh City, Vietnam - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[3]

University students' perception on Sustainable Development

Lam-Huu-Phuoc Nguyen, Chin-Fei Huang
4th IEEE Eurasia Conference on Biomedical Engineering, Healthcare and Sustainability 2022, Tainan, Taiwan - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[4]

Action research explores ways to utilize science toys in teaching physics at junior high school

Lam-Huu-Phuoc Nguyen, Chin-Fei Huang
5th IEEE Eurasian Conference on Educational Innovation 2022, Keelung, Taiwan - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[5]

Đánh giá năng lực khoa học: Phân tích và minh họa trong dạy học môn Tự nhiên và Xã hội ở tiểu học

Nguyễn Lâm Hữu Phước, Đặng Ngọc Hân
Tạp chí khoa học Trường Đại học Sư phạm TP. Hồ Chí Minh, 20(2), 289-302. https://doi.org/10.54607/hcmue.js.20.2.3440(2023) - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[6]

The Impact of Teacher Beliefs on Teaching Practices in Environmental Issues: The Expectations of Vietnamese Elementary Teachers in the New Curriculum

Lam-Huu-Phuoc Nguyen; Chin-Fei Huang
The Asia-Pacific Education Researcher. https://doi.org/10.1007/s40299-024-00955-x - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[7]

Effects of Outdoor Education on Elementary School Students’ Perception of Scientific Literacy and Learning Motivation

Ming-Ren Fan, Ngoc-Huy Tran, Lam-Huu-Phuoc Nguyen, Chin-Fei Huang
European Journal of Educational Research, 14(11), 1218. https://doi.org/10.3390/educsci14111218 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[8]

Evaluating Professional Knowledge For Teaching Environmental Issues In Vietnamese Elementary Schools

Lam-Huu-Phuoc Nguyen; Chin-Fei Huang
Journal of Baltic Science Education, 23(4), 710–722. https://doi.org/10.33225/jbse/24.23.710. - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[9]

Explore the effects of forest travel activities on university students’ stress affection

Wei-Yin Chang; Xin Wang; De-Sheng Guo; Lam-Huu-Phuoc Nguyen; Ngoc-Huy Tran; Shuai-Jie Yang; Hui-Zhong Lin; Hsiu-Chen Wu; Chin-Fei Huang
Frontiers in Psychology, 14. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2023.1240499 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[10]

An Investigation into the Perspectives of Elementary Pre-Service Teachers on Sustainable Development

Lam-Huu-Phuoc Nguyen,Nguyen-Bich-Thy Bui,Thi-Ngoc-Cam Nguyen, Chin-Fei Huang
Sustainability, 14(16), 9943; https://doi.org/10.3390/su14169943 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[11]

Impact of an action-oriented environmental education course on students’ environmental awareness

Wei-Chieh Lin, Lam-Huu-Phuoc Nguyen, Ngoc-Huy Tran & Chin-Fei Huang
Applied Environmental Education & Communication, 21(4), 331–347. https://doi.org/10.1080/1533015X.2022.2099482 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[1]

Xây dựng công cụ đánh giá năng lực khoa học của học sinh tiểu học chương trình giáo dục phổ thông năm 2018

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh
Thời gian thực hiện: 01/2021 - 10/2022; vai trò: Chủ nhiệm
[2]

Xây dựng công cụ đánh giá năng lực khoa học của học sinh tiểu học chương trình giáo dục phổ thông năm 2018

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh
Thời gian thực hiện: 01/2021 - 10/2022; vai trò: Chủ nhiệm