Thông tin nhà nghiên cứu KH&CN

Mã NNC: CB.553847

TS Lê Thanh Tiệp

Cơ quan/đơn vị công tác: Trường Đại học Kinh tế - Tài chính Thành phố Hồ Chí Minh

Lĩnh vực nghiên cứu: Kinh tế và kinh doanh,

  • Danh sách các Bài báo/Công bố KH&CN
  • Danh sách các Nhiệm vụ KH&CN đã tham gia
[1]

Tác động của cảm xúc đến sự hài lòng và ý định mua hàng của người tiêu dùng trên các trang web thương mại điện tử ở Việt Nam: Vai trò trung gian của sự hài lòng

Lê Thanh Tiệp
Tạp chí Kinh tế và Ngân hàng châu Á - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[2]

Thực thi chiến lược sáng kiến xanh và trách nhiệm xã hội đối với phát triển bền vững doanh nghiệp tại Việt Nam

Lê Thanh Tiệp
Tạp chí Kinh tế & Kinh doanh - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[3]

Định hướng doanh nghiệp xanh, trách nhiệm xã hội và hành vi sáng tạo xanh đối với hiệu suất doanh nghiệp bền vững tại Việt Nam: Vai trò trung gian của đổi mới xanh

Lê Thanh Tiệp, Lê Hồng Châu
Tạp chí Kinh tế và Ngân hàng châu Á - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[4]

MỐI QUAN HỆ GIỮA TRÁCH NHIỆM XÃ HỘI VÀ HIỆU QUẢ BỀN VỮNG DOANH NGHIỆP: VAI TRÒ TRUNG GIAN CỦA ĐỔI MỚI XANH VÀ HÌNH ẢNH DOANH NGHIỆP

Lê Thanh Tiệp, Thẩm Đức Hiếu
Tạp chí Quản lý và Kinh tế quốc tế - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[5]

Các nhân tố ảnh hưởng đến ý định sử dụng ô tô điện của người tiêu dùng tại TP. Hồ Chí Minh

Lê Thanh Tiệp; Nguyễn Đắc Hà
Tạp chí Kinh tế và Dự báo - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN: 0866-7120
[6]

Trách nhiệm xã hội doanh nghiệp và hiệu suất doanh nghiệp bền vững: Vai trò trung gian của đổi mới quy trình xanh và quản lý quy trình kinh doanh xanh tại Việt Nam

Nguyễn Minh Hà; Lê Thanh Tiệp; Lê Thị Thanh Hương
Nghiên cứu Tài chính - Marketing - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN: 1859-3690
[7]

Các yếu tố ảnh hưởng đến sự hài lòng khách hàng: Nghiên cứu trường hợp doanh nghiệp thuê ngoài tại Thành phố Hồ Chí Minh

Lê Thanh Tiệp; Cao Thị Hoài
Nghiên cứu Tài chính - Marketing - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN: 1859-3690
[8]

Giải pháp nâng cao chất lượng nguồn nhân lực tại Chi cục Thuế khu vực Bến cát, tỉnh Bình Dương

Nguyễn Văn Bống; Lê Thanh Tiệp
Tạp chí Công thương - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN: 0866-7756
[9]

Các yếu tố tác động đến động lực làm việc của nhân viên: Trường hợp nghiên cứu Aureole Group Việt Nam

Phạm Hữu Phước; Lê Thanh Tiệp
Tạp chí Công thương - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN: 0866-7756
[10]

Tác động của không gian dịch vụ điện tử đến sự hài lòng và ý định hành vi người dùng

Lê Thanh Tiệp; Lê Trung Hiếu
Tạp chí Công thương - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN: 0866-7756
[11]

Các yếu tố ảnh hưởng đến việc sở hữu thú cưng tại Thành phố Hồ Chí Minh

Lê Thanh Tiệp; Dương Thanh Quỳnh
Tạp chí Công thương - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN: 0866-7756
[12]

Mức độ ảnh hưởng của sự tác động, sự hỗ trợ và chất lượng đến việc triển khai thành công Hệ thống hoạch định nguồn lực doanh nghiệp (ERP) trong các doanh nghiệp thương mại tại Thành phố Hồ Chí Minh

Lê Thanh Tiệp; Thái Như Quỳnh
Tạp chí Công thương - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN: 0866-7756
[13]

Ảnh hưởng vốn tâm lý và áp lực công việc đến ý định nghỉ việc tại các công ty dịch vụ kế toán tại TP. Hồ Chí Minh

Lê Thanh Tiệp; Nguyễn Vũ Tường Uyên
Tạp chí Công thương - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN: 0866-7756
[14]

Các yếu tố ảnh hưởng đến sự hài lòng của phụ huynh về hoạt động đào tạo năng khiếu tại Nhà Thiếu nhi quận 6

Lê Thanh Tiệp; Tống Thanh Nhựt
Tạp chí Công thương - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN: 0866-7756
[15]

Giải pháp hoàn thiện hoạt động quảng bá thương hiệu tại Ngân hàng TMCP Đầu tư và Phát triển Việt Nam

Lê Thanh Tiệp; Triệu Thị Vũ Huyền
Tạp chí Công thương - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN: 0866-7756
[16]

Ảnh hưởng của chất lượng dịch vụ, hình ảnh thương hiệu đến lòng trung thành của sinh viên trường đại học ngoài công lập: Vai trò trung gian của sự hài lòng

Lê Thanh Tiệp; Trần Dương Kim Yến
Tạp chí Công thương - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN: 0866-7756
[17]

Các yếu tố ảnh hưởng đến việc thực hiện chuyển đổi kỹ thuật số tại các doanh nghiệp trên địa bàn Thành phố Hồ Chí Minh

Đào Mỹ Chi; Lê Thanh Tiệp
Tạp chí Công thương - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN: 0866-7756
[18]

Ảnh hưởng của quảng cáo trên facebook đến ý định mua hàng trực tuyến của nữ giới

Nguyễn Ngọc Mai; Lê Thanh Tiệp
Tạp chí Công thương - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN: 0866-7756
[19]

A step toward reducing air pollution in top Asian economies: The role of green energy, eco-innovation, and environmental taxes

Fengsheng Chien, Muhammad Sadiq, Muhammad Atif Nawaz, Muhammed Sajjad Hussain, Tai Duc Tran*, Lê Thanh Tiệp
Journal of Environmental Management/ Elsevier - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN: 0301-4797, 1095-8630
[20]

Building up more sustainable food supply chains: implications for sustainable development

Thanh Tiep Le, Xuan Hung Kieu, Abhishek Behl, Vijay Pereira
Journal of Cleaner Production, 134650 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN: 0959-6526, 1879-1786
[21]

Contribution of corporate social responsibility on SMEs’ performance in an emerging market – the mediating roles of brand trust and brand loyalty

Lê Thanh Tiệp, Leonardo Aureliano da Silva, Ngô Quang Huân
International Journal of Emerging Markets/ Emerald Group Publishing Ltd - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN: 1746-8809, 1746-8817
[22]

Corporate social responsibility and SMEs’ performance: mediating role of corporate image, corporate reputation and customer loyalty

Thanh Tiep Le
International Journal of Emerging Markets/ Emerald Group Publishing Ltd - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN: 1746-8809, 1746-8817
[23]

Counterfactual Analysis Among Covid-19: Fiscal and Monetary Policy for Green Economic Recovery

Lu Lu, Thanh Tiep Le, Zhen Liu, Hayot Berk Saydaliev
Economic Research-Ekonomska Istrazivanja/ Taylor and Francis Ltd. - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN: 1331-677X, 1848-9664
[24]

Determinants for competitiveness in the context of international integration pressure: Case of small and medium enterprises in emerging economy–Vietnam

Lê Thanh Tiệp, Ngô Quang Huân, Trần Thị Thúy Hồng
Cogent Business & Management/ Taylor & Francis - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN: 2331-1975
[25]

Do Corporate Social Responsibility have the Nexus with Green Sustainable Consumption and Production Patterns? The Mediating Role of Green Supply Chain Management

Thanh Tiep Le
The 2022 International Conference on Management Sciences and Decision Making Tamsui, New Taipei City, Taiwan, 28-May-2022 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[26]

Do Sustainability Innovation and Firm Competitiveness Help Improve Firm Performance? Evidence From the SME Sector in Vietnam

Thanh Tiep Le, Muhammad Ikram
Sustainable Production and Consumption/ Elsevier - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN: 2352-5509
[27]

Does Social Media Affect on SMEs’ Performance? The Mediating Roles of Business Innovation Capabilities and Firm Competitiveness in Emerging Economies

Thanh Tiep Le, Huan Ngo Quang, Vinh Vo Xuan
Conference Proceedings - International Conference on Business and Finance 2021 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[28]

Effects of Corporate Social Responsibility on SMEs’ Performance in Emerging Markets

Lê Thanh Tiệp, Ngô Quang Huân, Trần Thị Thúy Hồng
Cogent Business & Management/ Taylor & Francis - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN: 2331-1975
[29]

Effects of quick response to COVID-19 with change in corporate governance principles on SMEs’ business continuity: evidence in Vietnam

Thanh Tiep Le, Van Kha Nguyen
Corporate Governance/ Emerald Publishing - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN: 1472-0701
[30]

Energy Efficiency: Determinants and Roles on Sustainable Development in Emerging Country

Lê Thanh Tiệp, Ngô Quang Huân, Trần Thị Thúy Hồng
International Journal of Energy Economics and Policy/ Econjournals - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN: 2146-4553
[31]

Establishing linkages between circular economy practices and sustainable performance: the moderating role of circular economy entrepreneurship

Thanh Tiep Le, Abhishek Behl, Vijay Pereira
Management Decision/ Emerald - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN: 0025-1747
[32]

How do corporate social responsibility and green innovation transform corporate green strategy into sustainable firm performance?

Thanh Tiep Le
Journal of Cleaner Production/ Elsevier - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN: 0959-6526, 1879-1786
[33]

How do food supply chain performance measures contribute to sustainable corporate performance during disruptions from the COVID-19 pandemic emergency?

Thanh Tiep Le
International Journal of Quality & Reliability Management - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN: 0265671X
[34]

How green investment drives sustainable business performance for food manufacturing small- and medium-sized enterprises? Evidence from an emerging economy

Thanh Tiep Le, Marcos Ferasso
Corporate Social Responsibility and Environmental Management/ John Wiley and Sons Ltd - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN: 1535-3958, 1535-3966
[35]

How humane entrepreneurship fosters sustainable supply chain management for a circular economy moving towards sustainable corporate performance

Thanh Tiep Le
Journal Cleaner Production - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN: 0959-6526, 1879-1786
[36]

How to manage risks from online education activities in the context of Covid-19 emergency: from the perspective of educators and education administrators

Thanh Tiep Le
Kỷ yếu Hội thảo quốc gia 2021 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[37]

Impact of Renewable Energy on Sustainable Economic Growth in Vietnam

Lê Thanh Tiệp, Ngô Quang Huân, Trần Thị Thúy Hồng
International Journal of Energy Economics and Policy/ Econjournals - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN: 2146-4553
[38]

Impact of uncertainty and start-up opportunities on technopreneurial start-up success in emerging countries

Lê Thanh Tiệp, Muhammad Mohiuddin, Ngô Quang Huân
Transnational Corporations Review/ Routledge (Taylor & Francis) - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN: 1918-6444, 1925-2099
[39]

Natural resources and financial development: Role of corporate social responsibility on green economic growth in Vietnam

Cai Lu, Thanh Tiep Le
Resources Policy - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN: 0301 4207
[40]

Nexus of Perceived Corporate Social Responsibility and Customer Loyalty: Assessing Moderating Role of Customer Rights Awareness in Emerging Markets

Thanh Tiep Le, Huan Ngo Quang, Vinh Vo Xuan
Conference Proceedings - International Conference on Business and Finance 2021 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[41]

Role of Corporate Social Responsibility in Sustainable Energy Development in Emerging Economy

Lê Thanh Tiệp, Ngô Quang Huân, Trần Thị Thúy Hồng
International Journal of Energy Economics and Policy/ Econjournals - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN: 2146-4553
[42]

Role of Green Innovation and Supply Chain management in driving Sustainable Corporate Performance

Thanh Tiep Le, Xuan Vinh Vo, VG. Venkatesh
Jourmal of cleaner Production - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN: 09596526, 18791786
[43]

Role of Perceived Corporate Social Responsibility in the Nexus of Perceived Cause-Related Marketing and Repurchase Intention in Emerging Markets

Thanh Tiep Le, Aviral Kumar Tiwari, Abhishek, Vijay Pereira
Management Decision/ Emerald - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN: 0025-1747
[44]

The boosting of the total quality management on corporate green growth in emerging markets: the mediating roles of corporate social responsibility and customer loyalty

Thanh Tiep Le
Benchmarking: An International Journal - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN: 14635771
[45]

The Contribution of Corporate Social Responsibility on SMEs’ Performance in Emerging Country

Thanh Tiep Le, Ngo Quang Huan, Tran Thi Thuy Hong, Dang Khoa Tran
Journal of Cleaner Production/ Elsevier - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN: 0959-6526, 1879-1786
[46]

The COVID-19 pandemic’s effects on SMEs and travel agencies: The critical role of corporate social responsibility

Zankai Wang, Thanh Tiep Le
Economic Analysis and Policy - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN: 03135926
[47]

The impact of corporate governance on firms’ value in an emerging country: The mediating role of corporate social responsibility and organisational identification

Thanh Tiep Le, Van Kha Nguyen
Cogent Business & Management/ Taylor & Francis - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN: 2331-1975
[48]

The Impact of Public-Private Partnership Investment in Energy and Technological Innovation on Ecological Footprint: The Case of Pakistan

Li Chunling, Javed Ahmed Memon, Tiep Le Thanh, Minhaj Ali and Dervis Kirikkaleli
Sustainability/ MDPI - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN: 20711050
[49]

The role of knowledge management in driving academic advancement: empirical examination from the lens of the social cognitive theory

Quang Huan Ngo, Thanh Tiep Le, Huu Phuc Dang and Bang Nguyen-Viet
VINE Journal of Information and Knowledge Management Systems - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN: 2059-5891
[50]

Two decades of research on Consumer Behaviour and Analytics: Reviewing the past to prepare for the future

Jayawardena N. S, Behl A., Ross M., Quach S., Pereira V., Thaichon P., Nigam A., Thanh Tiep Le
Journal of Global Information Management - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN: 10627375, 15337995
[51]

U.S.-China trade war and competitive advantage of Vietnam

Bablu Kumar Dhar, Thanh Tiep Le, Tina A. Coffelt, Jakhongir Shaturaev
Thunderbird International Business Review - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN: 1096-4762